Loman loppuminen ahdistaa, vaikka lomaa on jäljellä
Menee loma pilalle, kun ahdistaa se, että kohta tämä on ohi ja pitää jaksaa painaa henki hieverissä taas.
Kommentit (16)
Kannattaa tehdä työtä, josta pitää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri kuuntelin podcastia, missä henkilö kertoi uupumuksestaan unelmatyössään. Oli ollut todella vaikea laittaa mitåån rajoja työlle, kun aina oli kivoja projekteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri kuuntelin podcastia, missä henkilö kertoi uupumuksestaan unelmatyössään. Oli ollut todella vaikea laittaa mitåån rajoja työlle, kun aina oli kivoja projekteja.
Niin. Unelmatyökin voi muuttua painajaiseksi jos ei osaa asettaa rajoja itselleen. SItten jos vielä pomo saa tietää, että työntekijä todella pitää työstään niin pomo käyttää sitä surutta hyväkseen ja antaa työntekijälle koko ajan enemmän työtä.
Mua ahdistaa pitkä viikonloppu. Olisin jo valmis palaamaan töihin, mutta huominen pitää vielä kestää. Olen kyllä yrittänyt sekä levätä, että keksiä jotain rauhaisaa tekemistä kuten lenkkeilyä, lukemista yms, mutta silti mieli on levoton ja kaipaa arkea. Tavallisen viikonlopun kestää juuri ja juuri, mutta nyt tää yksi ylimääräinen päivä on pelkästään ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa pitkä viikonloppu. Olisin jo valmis palaamaan töihin, mutta huominen pitää vielä kestää. Olen kyllä yrittänyt sekä levätä, että keksiä jotain rauhaisaa tekemistä kuten lenkkeilyä, lukemista yms, mutta silti mieli on levoton ja kaipaa arkea. Tavallisen viikonlopun kestää juuri ja juuri, mutta nyt tää yksi ylimääräinen päivä on pelkästään ärsyttävä.
Säälittävää jos työ on koko elämä. No toisaalta onhan se hyväkin tietysti että tykkää työstään.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla merkki työuupumuksesta.
Silkasta _tutuksestahan tuo johtuu. Sun työ / ala ei sovi sinulle.
Jos oot 45v niin opiskelemaan ja uutta kohti.
Sama fiilis. Ahdistaa. Tosin sitä on ollut jo pidemmän aikaa ja syksyllä lähden opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sairauslomatkin on keksitty.
Ja ottaa saikuttajan stigma itselleen. Kun hakee uutta työpaikkaa, uusi työnantaja kyselee kuitenkin edelliseltä työnantajalta tietoja tulevasta tyypistä. Sairauksistahan ei tietenkään saa kysellä, mutta sen saa kysyä, että onko tällä tyypillä ollut poissaoloja työpaikalta mitenkä paljon. Moni entinen työnantaja sitten auliisti kertoilee, että onhan niitä ollut kuukausittain, joskus jopa viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jäädä eläkkeelle, voi valita mitä tekee ja milloin
Toimii vain vanhuuseläkeläisillä. TKE:llä olevilla tulevat vastaan ansaintarajat.
Pistän vähän paremmaksi. Mulla ei loma ole edes alkanut vielä ja stressaan jo nyt töihinpaluuta. Pomo luulee että olen tyytyväinen ja nautin työstäni vaikka todellisuudessa uneksin lottovoitosta ettei tarttis enää ilmestyä töihin. Kertaakaan en ole antanut aihetta uskoa että olisin tosiaan työhöni tyytyväinen mutta ilmeisesti se ettei valita jatkuvasti tulkitaan siten. Ensi viikko vielä ja sitten neljän viikon vapaus. Hetkeksi ainakin.
AP, tuosta paranee kun loma loppuu ja palaa töihin arjen oravanpyörään. Olet kuin minä hetki sitten. Muistan hyvin tunteen, kun parempi vaan "repiä se laastari irti". Piinaavampaa on laskea hupenevia lomapäiviä.
Kannattaa jäädä eläkkeelle, voi valita mitä tekee ja milloin