Minkä tuotteen haluaisitte EHDOTTOMASTI takaisin myyntiin jonka valmistus on lopetettu?
Itse olen haikaillut vuosikausia suklaapäällysteisiä Marie -keksejä.
Kommentit (537)
Sitten semmonen shamppoo kun Anemone, oli käsittämätöntä tavaraa, hiuksista tuli rautalangan vahvuiset ja ne kiilisi kun peili (oli vielä joku halpissaippuamerkki).
Ja sitten niitä paperiin käärittyjä neliskanttisia eri makusia toffeita (smurffi ?) ...
Ja sitten ne Fazerin puna-valkoiset toffeet, en muista nimeä. Oisko ollut raita-toffee tms?
Minä muistan Bongomansikka ja-vanilja jätskit! Olisivat tervetulleita kaupanhyllyille. Samoin Taffelin SanDiego-sipsit ja Fazerin Pluto ja Teddy -karkkirasiat!
Ei maistu makkarakaan enää makkaralta kun ei ei oo kunnon sinappia :-(
Lola oli tosi hyvää - semmoinen hassu keinotekoinen ei-ihan-täysin suklainen maku, mitä lie siinä oli... Kiva että joku muukin muistaa sen vielä! Vaaleanpunaruskeassa muovikääreessä taisi olla, eikö vain?
Suklaapilvituutti - sitä en muistanutkaan paitsi kun luin täältä siitä. Se oli mun suosikki pitkän aikaa.
Jätskeistä muutenkin sellaisia ihania vaaleanpunaisia lisäainekammotuksia ei enää ole kuin just tuo Pinkki, missä oli sitä raetta päällä tosiaan.
Jolla-jätskejä en itse kaipaa, mutta ei ne Jäätelöauton veneet kyllä ole ihan samanlaisia kuin jollat oli, vaikka joku niin väitti aiemmin!
Valiolla oli mansikkakaakaojuomajauhetta - siitä tuli ihanaa pirtelöä, mutta sitä ei enää vuosiin ole ollut myynnissä.
Halpa-Hallissa myytiin semmoisessa kartion mallisessa muovipussissa vaaleanpunaisia vaahtokarkkeja - sokerikuorrutteisia, oikeita vaahtokarkkeja, ihan toista kuin nämä nykyiset Väiski Vemmelsääret yms. keinotekomössöt.
Body Shopissa oli ihana huulirasva, piparminttu-kardemumma tai vastaava, sini-musta putkilo. Se lopetettiin pari-kolme vuotta sitten.
Pina Colada-limsa, Apetit minttusuklaa-jätski (1l paketti, kasvirasvajätskiä!), turkinpippuripötköt, BonBonin pussit missä erillään eri karkkeja (nykyään sekoituspusseja) eli siis esim Rotanrykäisyjä pussillinen, nam; vaikka mitä pitäis saada takas. Ja ne kolmiomehutetrat!
Sellaisia ihanan isoja salmiakkilätkiä, jotka oli merenneidon muotoisia kaipaillaan ja lakunauhoja pussissa. Saakohan näitä vielä jostain?
Tällä hetkellä kaipailen kyllä eniten takasa sitä muutaman vuoden takaista " kokeiluerää" rommikirsikkasiideriä!! Eikö kukaan muu tykännyt siitä, vai miksi ihmeessä se poistui markkinoilta melkein heti?? Kerrankin olisi ollut sellainen siideri, jota minäkin olisin voinut lipetellä vaikkapa useammankin pullon putkeen:DD
Vielä 80 luvun puolivälissä myytiin pakastealtaasta todella ihania, rapeita täytelettuja, jauhelihalla ja muilla täytteillä, mukana kasviksia ja paljon juustoa.Elin niillä kuukausia...
En tajua miksi lopetettiin. Nyt vasta myyntiin on tullut uusia eineksinä, mutta ovat järkyttävän pahoja ja mauttomia. Edes lapset eivät suostu syömään.
Joskus 70-80 -lukujen taitteessa sinappia myytiin korvallisissa laseissa, joissa oli vihreä kansi. Niin hyvää sinappia ei saa enää mistään.
Jos lastenohjelmat ovat tuotteita, niin niistä kaipaan eniten " olipa kerran ihminen" -sarjaa.
Sitten vanhanajan domino-keksejä: onko mulla maku muuttunut, vai onko ne tosiaan tullut pehmeämmiksi (ei niin rapeita, siis), ja myös heikommin kaakonmakuisiksi (siis vaaleammkisi?). Oishan noita varmaan vaikka mitä, mutta en heti muista...
täyteletut oli ihania! Vieläkin muistan ne jauhelihalla täytetyt, slurps!
Juu, ja joku puhui siideristä... muutama vuosi sitten oli muistaakseni Golden Capilla vaniljalla maustettua siideriä, sellaista kuivahkoa. Miksiköhän sitä ei enää olen? Se karpalo-puolukkalonkero on muuten minun suosikki! =)
Niin ja sitten muistan sen raidallisen toffeen, en muista nimeä mutta hyviä olivat.
niissä mitä mä muistan ei ollut korvia - ihan tavallisia laseja joissa meni semmoista hassua raitakuviota ja mun pikkusisko nimesi lasit nauraviksi laseiksi - ehkä ne oli vähän virnistyksen näköisiä. Niitä on mun lapsuudenkodissa vieläkin käytössä, ihan kuluneita 20 vuoden käytöstä... mutta ah niin nostalgisen ihania...
- Kickersit takaisin, heti!!!
- suklaapilvituutti myös, nam!
- trippimehut (justiin se kolmionmuotoinen)
- pingviinijätski (missä ainakin mansikkaa ja vaniljaa, pingviinin muotoinen...)
- eikö Reginaa enää ole...?
Ai, mä muistan kun kaverini kanssa herkuteltiin pikku tyttöinä päärynän makuisilla jengoilla.
Joo ¿ heti takaisin!!!: Pinna, Hopeatoffee levyt, Black Pete, Jolla, Aito Merkkari, Aidot Salmiakkiaakkoset sekä ehdottomasti SIESTA - LIMU
Kaipaan myös banaanin muotoisia vaahtokarkkeja, sellaisia kunnollisia jotka tuntui hieman ¿jauhoisilta¿ päältä, vähän kiinteämpiä kuin nykyiset. Sekä inkkaripurkkaa, punaisia palloja (värjäsi kivasti kielen) joiden paperipäällysteessä oli intiaanien kuvia.
Pitäisi laittaa valmistajille enemmän ¿noottia¿ noista makujen muuttamisista. Miksi ihmeessä ne on menneet pilaamaan merkkarit ja salmiakkiaakkoset....
Ja tietysti voisi esittää toiveita noiden vanhojen suosikkien paluusta. Tulihan Jambokin takaisin. Hmmm.... Vai saakohan sitä vielä... enpä ole vähään aikaan taas nähnytkään.
Moni muukin on niita tuntunut kaipailevan mita jos kirjoitetaan Estrellalle vetoomus ;) Ne oli vaan aivan loistavia sipseja! Sini-puna-valkoinen pussi. Eiko kukaan kaipaa Taffelin puna-vihreassa pussissa olleita San Diego-sipseja, jotka maistu mm. tuliselle tomaatille? Tai violetissa pussissa olleita Taffelin Tri Angeles-sipseja... Mikaan ei kyllakaan oo ollut niin hyvaa ku Kickersit. Ai niin ja jatskeista Maxibon ja Zoom oli tosi hyvia. Zoom oli mehujaa, jossa oli kolme erimakuista hedelmaa, sininen pakkaus.
jäätelön ostossa. En tiedä, muistanko ollenkaan oikein, mutta silloin oli suklaajäätelötikkuja, joissa oli kellertävä paperi ja jokin ruskehtava nalle tmv.? Jäätelö oli taivaallisen hyvää. Olin silloin tosi pieni ja muistoni voi mennä hyvinkin pieleen, mutta muistaako joku ko. jätskitikkuja?
Miksi sen valmistus lopetettiin? Mä luulin, että olin sen ainoa ostaja. Onko kukaan löytänyt mitään yhtä hyvää?
Ja mäkin muistan ne murotyynyt. Slurps!
en ole varma muistanko nimiä oikein, mut maut pystyn melkein maistamaan kielelläni...
-70-luvun alussa oli sellainen limsa kuin Zorpas ja se oli passionhedelmälimsaa, tosi hyvän makuista. Sitten oli ne hiilihapottomat Still- ja Step -limsat.
Aidot ekat merkkarit, niiden makua ei voi unohtaa. Olen ollut kerran näkemässä kun kaupassa eräs pikkupoika meinasi tukehtua siihen isoon merkkariin, äiti vain riiputti poikaa jaloista ja sai sen merkkarin tulemaan pois kurkusta. Niin että hyvä tietysti, että kokoa muutettiin, koska ei ollut ainoa tapaus.
Salmiakkiaakkosten maku on kans muuttunut vuosien varrella.
-60-luvun lopulla oli sellaista ihanaa salmiakkipurkkaa kuin Ville Vallaton, siinä oli sitten joku tarra mukana, kauppa-autosta ostettiin...
Hedelmäpommijukurtti neliön mallisessa purkissa.. Valion persikka-vadelmaviilis muuten tuoksuu ihan samalta:) Harmi vaan etten nykyään pysty laktoosi-intolerantikkona syömään maitotuotteita.
Suklaapopcornit oli ihania, en tiedä miltä nää nykyiset maistuu, yllämain. maitovaivan takia:(
Onkohan niitä liikennemerkkitikkareita vielä, sellainen pyöreä pallukka ja tikkuna muovinen liikennemerkki? Eri värejä ainakin punainen ja keltainen jäi mieleen.
Minä olen niin vanha, että monet nykyisetkin karkit on tullut markkinoille silloin kun olin pieni tyttö, supersalmiakki ym.
Fazerin sekoitus -pussi oli koostumukseltaan erilainen silloin ennen, siinä ei taida olla enää edes geisha-nimisiä karkkeja ja kaikki oli paljon ' mureampia' kuin nykyisessä versiossa.
Yhteen aikaan oli sellaista salmiakkijauhoa putkilossa, voi vitsi että oli hyvää. Myöhemmin kun poikani oli pieni (hänkin jo 16-v) niin oli jotain hämähäkkimies-tikkareita, joita kastettiin samantyyppiseen jauhoon, liekö niitä vielä.
Onhan näitä, kun oikein miettii, tuosta listasta huomaan, että olen ollut kyllä enemmän salmiakin kuin suklaan ystävä;)
Tuoksuista sen verran, että kaipaan edelleen sellaista hajuvettä kuin
Vogue 10, aivan ihana kirpeän kukkainen tuoksu.
Vieläkö lie myski-hajuvettä markkinoilla, sen tuoksusta en todellakaan pitänyt, tuli jotenkin huono olo, mutta jotkut ystäväni sitä runsain mitoin käyttivät.
Lisää muisteluita, kertokaahan!