Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen haluaisitte EHDOTTOMASTI takaisin myyntiin jonka valmistus on lopetettu?

Vierailija
24.06.2004 |

Itse olen haikaillut vuosikausia suklaapäällysteisiä Marie -keksejä.

Kommentit (537)

Vierailija
81/537 |
27.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
82/537 |
27.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetrat, ruutibubbikset ja vanhat merkkarit & muut irtokarkit.

90-luvulta kaipailen Jive-jugurttijätskiä ja sitruuna-Käckiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/537 |
27.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä myytiin litran paketeissa. Siinä oli läiskittäin vanilja- ja suklaajätskiä ja raitoina sen tapaista suklaakastiketta kun esim. Mäkkärin Sundae-jätskeissä. Nami nami....

Joku mainitsikin jo Silkkitie-jogurtit. Ihanan " lohkeavaa" :)

Ja ehdoton mehujääsuosikkini on ollut Pirkka-sarjan Spiraali!

Vierailija
84/537 |
27.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ne oli ihania :)

Vierailija
85/537 |
27.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnotique-tuoksu

Vierailija
86/537 |
27.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään " omia" tullut mieleen. Mutta näistä jo mainituista:ruutibubbis, salmiakki hubba bubba, suklaapilvituutti, jenga sekä Pongo jätskit. Ja ne kauratyynyt! Niin ja juicy fruit purkka mitä saa vielä ulkomailta. Olen aina matkoilta sitä ostanut. Roope Ankan kolikot ovat uusittuinakin minusta ihania ja tulee aina lapsuus mieleen kun syön niitä.

Vierailija
87/537 |
27.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaan

-suklaapilvituuttia

-urheilutikkua

-niitä tumman ja vaaleanruskeita toffeetikkareita

-Hellaksen pieniä kahden tyynyt purkkapakkauksia (kaksi eri väristä tyynyä samassa läpinäkyvässä pakkauksessa ja punaisella tyynyllä pystyi punaamaan huulet!)

-Ruusu-suklaata (sitä, missä on eri makuisia rivejä)

-Kickersejä

-Roope- ja Pluto-limsaa

Vierailija
88/537 |
27.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörtyisi onnesta, jos toisin kotiin paketillisn kauratyynymuroja. <<<ja sitten pitäisi vielä löytää Vaakuna-olutta. Mä olen puolestani miettinyt tykkäisinkö intiaani-oluesta (valmistettu maissista) yhtä paljon ns. aikuisena kuin teininä...

Vierailija
89/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla myytiin ihania valion minttutuutteja ja sitten ne kolmion malliset pillimehut, varsinkin ananaksen makuinen,nam!

Vierailija
90/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä olen jo pariin otteeseen löytänyt, taisi viimeksi olla jonkun supermarketin irtokarkkipisteestä. Tosin vain mustia löytyi, keltaisia ja punaisia, joita aikoinaan myös oli, en ole nähnyt. Ei se iso koko enää ilmeisesti ole kielletty, onhan noissa Candy kingeissä ja muissa vaikka mitä jättikarkkeja nykyisin.

Vierailija
91/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan Läkerollia saa ihan Suomen kamaralta, ei tarvitse lähteä merille.

Ai mitä ihania herkkuja! Kuka muistaa, minkä valmistajan olivat ne tyynymurot?

Vierailija
92/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin n 15 vuotta sitten kun merkkareiden koko muuttui, ei niissä muuttunut mikään muu kuin koko. Eli niitä pienennettiin tukehtumisvaaran vuoksi. Olivat ennen juuri henkitorven kokoisia, sittemmin pienempiä.

Aikaa tuosta tosin on jo reilusti yli 15 vuotta :-), veikkaisin itse asiassa yli kahtakymmentä. (Itse olen liki nelikymppinen ja muistelisin olleeni tuolloin ainakin alle 20 vee...)

Makuun tuo vaikutti siksi, että merkkarit muuttuivat paksummiksi.

Tuohon aikaan merkkareita teki Chymos ja siirtyivät sittemmin Fazerille, kuten kaikki Chymoksen karkit.

terv merkkariasiantuntija ;-), lapsuutensa merkkareilla kasvanut, isoisä Chymoksella ikänsä töissä (niitä merkkareita meillä sitten riitti kotona kys. syystä)

Vierailija
93/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan kuuluu myös salmiakki Hubbis ja mehutetrat, siis ne kolmiot. Ne oli ihania. Ja oliko niitä Aku Ankku limupulloja?

Ja sitte oli Roger Rbbit-jäätelö puikko vähän aikaa. Siinä oli sisällä vadelma hyytelö viiru. Namii!

Vierailija
94/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-purkka(oranssi), sheikki ja juicy fruit purkat takaisin

Nekku-tikkarit, kola karkit(kiskalta 10 p/kpl)Roope Ankan rahat ja sit oli sellanen aarrearkku, paketti, jotain purkkaa ja jotain muuta+pikkunen tilulilu yllätys pahviarkussa, Fasun suklaanappirasia(sininen laatikko)

Trip-mehut(kolmion muotoinen. Tikkujäätelöihin joko muoviset tikut joista pysty rakentaa tai sit puutikut, joissa oli tietokilpailu kysymyksiä

Vierailija
95/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana nuo kickerssit!! Ne olis tosi jees!!!

Ja sininen hubba bubba

metsätähtijukurtti...

friscon guarana limsa..

Ja sit joskus joku vuosi joulunalla oli myynnissä sellasta omena-piparkakku jäätelöä, olisko ollu ingmanin tai apetit? En muista... Mutta se oli niiiiiiiiiiin hyvää!!!

mitäpäs niitä muita oli... nuista jäätelöistä on varmaan monia mitkä on ollu sellasia " kausijuttuja" ja " hetken hurmia" mutta monia sais kyl palauttaa takas...

Vierailija
96/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen että niitä olisi ollut kolme erinlaista, pentuleijona, äitileijona ja isileijona. Pentu oli kaikista miedoin ja Isi kaikista vahvinta. Pyöreitä vaalearuskeita pastilleja?

Vierailija
97/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Siesta-suklaapatukka, syntisen hyvä ja makea , ihanan pehmeä pötkylä, kullanvärinen aluspaperi, päällä ruskea/läpinäkyvä muovi. Taivaallisen hyvää.

- Hopo-toffeet. Eri makuja ja värejä. Muistan, kuinka jäivät kiinni sisareni hammasrautoihin, niin että äidillä oli täysi työ saada hampaat, raudat ja toffeet järjestykseen.

- Lähikioskilla myydyt ¿talvijäätelöt¿. Ihan oikea vohveli ja jäätelön virkaa suoritti sellainen sitkeä vaahtomainen täyte, päällä suklaakuorrutus.

- Aku Ankka ¿jäätelö, vaalenkeltainen ananasjäätelö, mikä taivaallinen maku!

- Syötävät lakritsitupakat. Pakkauskin oli tupakka-askin näköinen, päällä muistaakseni kamelin kuva

Vierailija
98/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tikkujätskiä missä oli vaaleanpunainen kuorrutus, joka paukkui ja siinä tikussa aina luki jotain....

Black Petekin muistui mieleen :)

Vierailija
99/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan en ole vuosiin löytänyt.... Ainoa jäätelö jota himoitsen.

Ja Hopeatoffeepötköt. Makukin oli himpan erilainen kuin nykyisissä pussikarkeissa. Ja samanmuotoiset Kermatoffee-pötköt, ihanan sitkeitä...

Aika moni vanha tuote on edelleen markkinoilla, mutta makua tai koostumusta on muutettu vuosien myötä petturimaisesti. Ja kaipailen sitä alkuperäistä. Niinkuin esimerkiksi nuo Jambo-suklaat - kun olin lapsi, se marmeladi oli ihanan sitkeää. Nyt se on sellaista höttöä vaan... Oi niitä aikoja. :)

Vierailija
100/537 |
28.06.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmio tetramehuja...salmiakkitikkareita joissa oli keskellä keltanen tähti..jätski jossa oli " paukkurakeita" päällä ja varsi oli mansikkalakua!kunnon salmiakkijauhiksia,mitä sai ennen..enää eivät maistu samalle.paukkurakeet pussissa,on kans hävinny..olis kiva ostaa omille lapsille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän