Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arjen komiikkaa: väsyneiden äitien toilailuja pinoon!

04.03.2004 |

Laitetaankos tähän toistemme iloksi omasta väsymyksestä johtuvia arjen sattumuksia?

Tässä pari mulle viime päivinä sattunutta:

Tilasin 4kk:n ikäiselle vauvallemme lääkäriaikaa. Hoitaja langan toisessa päässä kysyi lapsen nimeä. Mä tuijotin pari sekuntia sylissä olevaa vauvaa ja ehdin ajatella, että mikä ihme tän nimi nyt oli..?

Olin hiuspesulla ja olin huuhtonut shampoon pois. Laitoin hoitoainetta, mutta laitoinkin vahingossa uudestaan shampoota. Huuhtelin pois, ja laitoin uudestaan hoitoainetta, siis TAAS shampoota... siinä vaiheessa alkoi jo naurattaa. Kolmannella yrityksellä sain lopulta hoitoaineen hiuksiini.

Kommentit (389)

Vierailija
81/389 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesin ensin vajaan koneellisen kirkkaanpunaista pyykkiä. seuraavaan koneelliseen lähti vauvan valkoiset ja vaaleansiniset vaatteet + harsot. kuitenkin unohdin välissä tyhjentää koneen. eli nyt meidän pojalla on paljon vaaleanpunaisia bodyjä, housuja, yöhaalareita ja harsoja! jep jep. kyllä harmitti.

Vierailija
82/389 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja niin tuttuja etenkin esikoisen (nyt 2,5 v.): olen heijannut kaupassa ostoskärryjä ja usein edelleen odottelen käteisellä maksettuani kynä kädessä kuittia allekirjoitettavaksi. Myös silloin kun olin ilman tyttöä liikkeellä, sain säännöllisesti sätkyn, että mihin kauppaan olen hänet ostoskierroksella unohtanut, kunnes olen muistanut, -huh huh - että on kotona....vaunujen jarru päällä on ajeltu ja siniset kengän suojat jaloissa kävelty päiväkodin ovesta ulos.

Lisäksi olen unohtanut laittaa turvakaukalon kiinni auton vöihin (esikoisen aikoina) ja myös muutama päivä sitten kuopuksen (1 kk) turvakaukalon vyöt kiinni. Istuin oli kyllä kiinnitetty auton vöillä autoon. Vaarallista!

Eilen neuvottelin mieheni kanssa puhelimessa kumpi hakee tytön päiväkodista iltapäivällä, kunnes mies varovasti sanoo, että tyttöhän on siellä kotona sun kanssa...esikoinen oli päiväunilla ja itsekin olin kyllä torkkujen tarpeessa!

emali ja tytöt 2,5 v. ja 1 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/389 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikana parisen vuotta sitten tuoreena äitinä tapasin jossain muita äitejä ja esittelin juuri nimen saaneen tyttäreni XXXX Emiliaksi kun hänen oikea toinen nimensä on Amalia. Huomasin virheeni heti kun olin sen sanonut, mutta koska kyseessä oli minulle ennestään tuntemattomia äitejä , en ilennyt korjata: " Eiku Amalia" . Tämä harmitti tosiaan silloin herkässä vaiheessa, koska Amalia oli niin huolella valittu mielestäni erittäin kaunis nimi.

emali uudelleen

Vierailija
84/389 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nyt asioiden oikeat nimet ovat hukassa, mutta onneksi mies yleensä ymmärtää mitä haluan.

Lähinnä tämä oli nosto ettei viestiketju katoa.

Vierailija
85/389 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ennen nukkumaanmenoa niin saa aamulla jatkaa huippuketjua...

Vierailija
86/389 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä irtoaa aina yhtä hyvät naurut!

KL.

Vierailija
87/389 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni koira ja olin viemässä sitä ulos. Ihmettelin kun pään läpi pujotettava panta ei millään enää mahdu sille. No ei varmastikaan, kun yritin laittaa sitä meidän silloin 1-v vauvan pään läpi...

Kerran unohdin koiran lenkin jälkeen pihalle, ei ollut kovain kiva moka, kun sattui olemaan talvi. Koira tuli seuraavien kuukausien ajan hyvin liukkaasti sisälle ilta-aikaan. Jälkikäteen kyllä hirvitti, että koira olisi voinut jäädä auton alle tai paleltua. Onneksi oli leuto talviyö ja koira oli aamulla täysin kunnossa. Aamulla vain ihmettelin, että missä se koira on, kun puin vauvalle vaatteita päälle ja siinä vaiheessa koira yleensä herää ja on pyrkimässä mukaan...

Olin myös palannut jo töihin, kun sattui ihan käsittämätön moka töiden kanssa. Olin tehnyt työmatkan 300 km päähän, mutta vääränä päivänä! Lähdin siis hienosta aamuviiden junalla ja perille päästyäni huomaan, että minun olisi pitänyt olla siellä edellisenä päivänä. Kyllä ihmettelin paikan päällä, että mikä ihme mulla on ja otin jo yhteyttä lääkäriinkin, että nyt ei ollenkaan tapaistani, kun olen varsinainen neiti-aika. Se oli aika järkyttävä kokemus, kun olin noin 110 prosenttisen varma, että olin oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja olin tarkastanut ajan moneen kertaan. Ja joka paikassa oli oikea aika, mutta minä katsoin sen jotenkin väärin. Jälkeenpäin vain olen tajunnut, että olin vain aivan liian väsynyt...

Mieskään eio ole päässyt vauvanhoidossa selvästikään kovin helpolla, oli työmatkalla Koreassa ja viimeinen päivä oli ikäänkuin luppopäivä ja hän oli sitten kierrellyt jotain temppeleitä aikaansa kuluttaakseen. Seuraavana aamuna olikin shokkihoitoa lentokentällä, kun virkailija ilmoitti, että hei, sun paluulento oli eilen... Omaan piikkiin meni siis paluulento ja väsyneenä yhden päivän temppeleiden kiertely maksoi melkein 2000 euroa, kun piti ottaa samalle päivälle viime hetken paluulento, jotta ennätti seuraavaksi päiväksi Suomeen takaisin töihin...

Viestiketjua lukiessa huomaa, että tätä näköjään sattuu muillekin. Toisen lapsen jälkeen olen oppinut huilaamaan ihan eri tavalla ja suuremmilta mokilta ollaan ihme kyllä vältytty. Joskus meinaa pinna palaa, kun onnistun hukkaamaan kaikki tavarat todella hyvin. Laitan niitä ihan kummallisiin paikkoihin ja ne löytyvät joskus jonkun siivouksen yhteydessä. Kerran manailin pitkään, että missä meidän juuri ostaman sähköhammasharjan vaihtopäät ovat. Olin tosi kiukuissani itselle, että miten voin hukata ne ja harmittelin, että sinne meni yli 20 euroa. Joskus myöhemmin ne löytyivät jääkaapin sivuylähyllyltä...

Vierailija
88/389 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti antaa vauvalle tutti ja tapahtumahetkellä vielä 5-vuotiaalle esikoiselle pullapitkoa palanen.. väsynyt kun olin niin aloin tunkea tuttia isonsiskon suuhun :D voitte vain kuvitella toisen hölmistyneen ilmeen!! Vauva ei onneksi saanut pullaa..

Vierailija
89/389 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vauva-aikaan on tullut tungettua tuttia miehen suuhun yöllä ja kärryjä on kaupassa vatkattu jo useampi vuosi.

Kun esikoinen oli vähän yli 1vee, juuri kävelemään oppinut taapero, olin lähdössä kauppaan hänen kanssaan. Tuttia ei löytynyt mistään ja ajattelin, että kyllä se kauppareissu menee ilmankin. Eteisessä kun puin pojalle kenkiä, poika alkoi osoittaa kenkää ja hoki että tutti tutti. Minä siihen korjaamaan, että ei kun kenkä, kenkä. Kumma kun kenkäkin tuntui kovin ahtaalta. Kotiin tultaessa vasta huomasin, että siellä kengässähän se tutti oli, pöljä kun en sitä tajunnut, vaikka toinen selvästi sanoi ja osoitti. Ressukka vielä joutui sillä reissulla kävelemäänkin tutti kengässä.

Kakkosen vauva-ajalta olen unohtanut kaiken, olin varmaan niin väsynyt, että mokatkin on unohtuneet.

Nyt kuopuksen ollessa vauva, olen kaksi kertaa tullut neuvolasta ne siniset kengänsuojat jalassa kotiin asti, tosin autolla. Samoin olen ulkoiluttanut kahden vanhemman lapsen monoja vaunun alakorissa. Mies oli minulle asiasta jopa huomauttanut uloslähtiessäni, mutta en ollut häntä kuunnellut.

Pari päivää sitten istuin sohvalla koira vieressäni. Kysyin mieheltä, että ei kai koira jäänyt ulos? Mies kummissaan vastaa, että mikä se tuossa sun vieressä on. Vähä nauratti.

Vielä tuli mieleen juttu esikoisen vauva-ajalta, joka meitä on naurattanut yhä uudelleen. Iskä kylvetti poikaansa ja hellästi ja rakastuneesti sanoi tälle: HEI KOIRA. Oli koira ollut niin kauan se helliteltävä ennen vauvaa.

Nämä nyt ekaks tuli mieleen.

Vierailija
90/389 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin laitoin ristiäiskutsut postiin ILMAN postimerkkejä! Heitin kylmästi kaikki laatikkoon enkä tajunnut erhettäni ennen kuin kutsutut alkoivat kyselemään miten kirjeet on toimitettu kun ei ollut merkkejä. Yksi oli joutunut hakemaan kirjeen postista!=)

Samoihin aikoihin laitoin koiramme pihalle hihnaan kotiin tullessamme. Raukka saikin oikein aimo annoksen ulkoilmaa kun unohdin sen sinne ihan tyystin... Oli vissiin 3 tai 4 tuntia siellä värjötellyt kun ei onneton edes hauku kun haluaa sisään. Eikä tosiaan ole mikään ulkokoira. Kyllä harmitti äitiä!!!!!!

suko81

Vierailija
91/389 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
92/389 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...heräsin siihen, että istun nojatuolissa imettämässä. Olen siis täydessä unessa nostanut vauvan pinnasängystä ja onnistunut asettelemaan hänet syömään. Ihan hyvä muuten, mutta yöimetykset on lopetettu jo pari kuukautta sitten... :) Miten niin jäänyt selkärankaan? Olisi hauska tietää, oliko lapsi alunperin edes hereillä kun äiti on alkanut maitoa tarjoamaan...*heh*

Vierailija
93/389 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ceridal intime on täsmälleen samaa ainetta kuin ceridal lipolotion joka puolestaan on loistavaa öljyä karstan poistoon. turhaan pesit pois.

Pusu:

päätin, että nyt hoidetaan päästä karstat pois. Aloin touhukkaasti levittämään Natusanin öljyä päähän. Ihmettelin että voide oli ihmeellisen nestemäistä. Katsoin pullon kylkeä ja siinähän luki Cleridal Intime, jota olin ostanut synnytysarpien hoitoon ja pehmentämiseen. Eikun tytön pää suihkun alle ja nopeasti, koska tytön päässä ei ollut mitään pehmennettävää...

;)

Vierailija
94/389 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ketju! =D

täälläkin etsitään vauvaa joka yö tyynyn alta, pussilakanan sisältä jne. ja poika nukkuu siis omassa sängyssä. Yhtenä yönä heräsin paniikissa siihen, että pojan pää on pinnojen välissä.. olikin sängyn laidassa roikkuva soittorasia! Ja pinnis on kyllä vuorattu pinnasuojalla ja ' pienennetty' peitolla, että ei pitäisi pojan päästä pinnojen viereen. Yhtenä aamuna heräsin puklurätit liiveissä. Päivisin ei vielä mitään ihmeempää ole käynyt, sitä odotellessa..

Mama & Justus vajaa 1kk

Vierailija
95/389 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomattomia juttuja teilla kyllä.. Väkisin hymyilyttää, mutta kai se on sallittua kerta itse mokailujanne tänne kerrotte.. :)

Mulle ei ole pahempia sattunut, mitä nyt muutaman kerran tuttipullonkeittovedet kiehuneet hellalla kuivaksi asti, vähän meinasi yksi kattilakin vaurioiutua. Onneksi ei ikinä ole ollut tutit sun muut vielä kyydissä. Tiedän olevani sen verran huonomuistinen että laitan aina munakellon soimaan silloin kun laitan ne.

Viime viikonloppuna kyllä hölmönä haukuin mieheni ihan syyttä! Aamulla löytyi avattu korvikepurkki pöydältä, kirosin miehelle että olisit nyt hitto vie voinut sen jääkaappiin laittaa kun pulloa lämmitit, ihan hukkaan meni nyt loppupurkki kun lämpimässä seisonut!! Muuten hyvä, mutta mies muistutti että hän kylläkin yöllä lohdutteli nälkäistä vauvaa sillä aikaa kun MINÄ kävin sen maidon lämmittämässä...! Ups, niinpäs olikin kun tarkemmin mietti...!

Mutta vauvan lohduttelusta puheen ollen, ei taida tuo mieskään ihan täydessä vireessä aina olla.. Eräs yö heräsin siihen kun mies lykki mua kyljestä... " noo...hys hys...hys hys pieni.." . -Oonkohan mä herättänyt sen vähän turhan usein vauvaa hyssyttelemään kun muakin pitää unissaan hyssyttää... Mies siis ei ollut edes hereillä, eikä meillä kukaan muukaan!

Vierailija
96/389 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari iltaa sitten tyhjäsin puhelimestani kalenterin vahingossa. Koko kalenterin. Meni syntymäpäivät, muistutukset, työkeikat, tapaamiset ja tärkeät huomiot vuosien varrelta. Siinä sitä oli hetki ihmettelemistä.

Zco ja tyttö 6kk

Vierailija
97/389 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tyttö on aina ollut hyvä nukkumaan.. Mutta kuitenkin äiti on ihan sekaisin.

Puhuessa sanon aina juuri sen päinvastaisen jutun, esim. jalka on käsi, aamu on ilta, koira on kissa, vasen on oikea jne. Harvoin tulee sanottua se oikea sana mitä tarkoittaa. Mies onneksi tietää tämän jo, ja kun esim. autoillessa pyydän kääntymään vasemmalle, kääntyy hän oikealle. Ihan tyytyväisenä jatketaan matkaa kun en tajua häröilyäni ollenkaan :)

Vierailija
98/389 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mokia tulee päivittäin, mutta paljoa ei ole muistissa.

Kuopuksen kastetilaisuudessa työnsin isoveikalle tutin suuhun, kyllä vieraat ihmettelivät. Siihen asti poika ei ollut tajunnut laittaa vauvan tuttia omaan suuhunsa, mutta heti samana päivänä sitten alkoi pölliä tutteja ja imeskeli niitä salaa.

Isoveikka ei ole enää vaipossa, joten olen unohtanut monta kertaa laittaa vauvalle vaipan, kerran jopa yövaippa unohtui, mutta onneksi huomasin virheeni seuraavalla syötöllä ja sänky oli ihmeen kaupalla pysynyt kuivana.

Tässä hiljattain heilutin vaunuja, vauva ei tyytynyt, joten nostin syliin ja jatkoin tyhjien vaunujen heijaamista toisella kädellä. Olin selvästi vaivaantunut kun kädet ei tahtoneet riittää vauvan sylissä pitämiseen ja vaunujen heijaamiseen, kunnes muistin ettei tyhjiä vaunuja tarvitse heijata.

Vierailija
99/389 |
04.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin terveyssiteitä rintaliiveihin niiden mikä-niiden-nimi-nyt-onkaan- valkoisten rintasuojien tilalle...

3v tytölle sanoin, että isi tulee pyyhkimään kun äiti syöttää nyt vauvaa.

Hetki oli hiljaista, ja vessasta kuului " mutta äiti...ei isi ole kotona!"

No, ei ollut kun oli töissä...

enkä ole oikeestaan ees väsynyt, hieman maitohuuruissa vaan =)!

Vierailija
100/389 |
04.03.2004 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin AnnaManna-jauhot mikroon lautasella, ja maitopurkki oli kädessä, ihmettelin, että mitäs nyt.... HEH

Sitten vielä kun avasin jääkaapin, siellä hyllyllä oli JUOMALASI, tyhjä sellainen, en tajua mistä se sinne oli joutunut, mutta kai minä sen sinne olen laittanut ja mehun pistänyt astianpesukoneeseen :-)