Jos näet jonkun mitoissa 165cm/74kg, ajatteletko jo että "hirvee läski"
onko tuon kokoinen mielestäsi jo niin iso, että ensimmäisenä ulkonäöstä kiinnittää huomiota läskiyteen?
Kommentit (39)
ja alhaalta keskimäärin 42 (vaihtelee 40-44)
En kyllä muutenkaan katsele ihmisiä sillä silmällä, että heitä arvostelisin lihaviksi. Ei ole minun asiani.
vaatteista jne. itse olen tuon kokoinen, mutta housut silti kokoa 38. en ole mielestäni kovin ison näköinen, aika normaali. harrastan paljon urheilua.
ja rasvaprosenttini on 21. Eli läskikö?? en usko.
en kauheesti tollasia mieti, kun ihmisiä tulee vastaan. Ehkä sitten jos on kaksikertaa ton kokonen tai sitten vastaavasti kamalan laiha mutta se on ihan eri juttu..
Itse olen 164 ja 70-kiloisena mahdoin moniin 38-koon vaatteisiinkin. Eikä musta 38 ole mikään makkara tai vielä neljäkymmentäkään...
Pyöreä toki olin, mutta en todellakaan läski. Läskiksi muutuin, kun paino alkoi kasilla. Superläskiksi, kun alkoi ysillä.
no en kyllä.
riippuu, miten läskit on kropassa jakautuneet.
itelläni on tasaisesti, vaikka olen ylipainoinen. vaatekoko ylhäältä 38 ja alhaalta 38-40.
En yleensäkkän kiinnitä ihmisten ulkönäköön huomiota ellei ole jotenki todella erikoisen shokeeraava tyyli tms. Lihavuudessa kiinnitin viimeksi huomiota sellaseen oikeesti amerikanlihavaan naiseen jonka lapset olivat myös erittäin lihavia. Lähinnä siksi kiinnitin huomiota, kun lapsetkin (teinejä), oli niin lihavia että hyvä kun penkkiin mahtui istumaan. Mutta en tuolloinkaan ajatellut että onpas läskejä. Kiinnitti vaan huomioni ja jatkoin sitten omia puuhiani.
niin on tuo 27 selkeä ylipaino, joskaan ei vielä merkittävä.
painaa 20 kg minua enemmän ja BMI:kin jo selkeästi ylipainoinen (27+)
Bmi on 27, kuten tässä tapauksessa on kyseessä vain lievä ylipaino. Eli ei selkeää ylipainoa. Tuon pituisen pitäisi painaa yli 82kg, jotta kyseessä olisi merkittävä ylipaino.
[vyötärön- ja lantionympärysmittasi?
i]eritäin tarkka. Minulla on ystäviä jotka edelleen kuvittelevat olevansa kokoa 36 ja paitiksen napit huutavat Hoosiannaa - siksi tiedän, että en todellakaan käytä liian pieniä vaatteita, itsekritiikkini on kova.
[/quote]
olen 164/67 ja siinä on n 5kg liikaa ollakseni hoikka ja siro. Nyt olen lähinnä normaalin kokoinen. Voihan olla että on rakenteltaan raskasluinen tms
Jos siitä 74 kilossa on paljon lihaksia, niin eihän sitä läskiltä näytä. Mutta jos taas on rasvaa joka on kertynyt yhteen paikkaan, niin kyllähän se jo kiinnittää huomiota.
ellei toinen ole joku osteoporoosiin sairastunut.
olen 164/67 ja siinä on n 5kg liikaa ollakseni hoikka ja siro. Nyt olen lähinnä normaalin kokoinen. Voihan olla että on rakenteltaan raskasluinen tms
Vai meinaatko, että jos tuttavani kertoisi noiden olevan mittansa, ajattelisin noin? Vai?
Äkkiä ajatellen luulisin hänen olevan hivenen tukeva, koska itse painan samalla pituudella n. 20kg vähemmän ja olen hoikka.
Mä en kyllä mahdu 38 housuihin, taikka ees läheskään kaikkiin M kokosiin paitoihin, jotta makkarat ei tursuilisi.Miten te mahdutte?
Tai sitten olen vaan turhan kriittinen pukeutumiseni suhteen.
on 161cm ja painaa 72kg. Hänelle menee housut kokoa 38. Muutenkin vaatteet M/38. mikään ei kiristä eikä pursua. Hän on kyllä timmissä kunnossa ja näyttää todella hoikalta.
on 161cm ja painaa 72kg. Hänelle menee housut kokoa 38. Muutenkin vaatteet M/38. mikään ei kiristä eikä pursua. Hän on kyllä timmissä kunnossa ja näyttää todella hoikalta.
varmaan alhainen rasvaprosentti ja kiinteät lihakset. Toinen voi olla samanpituinen ja painoinen mutta paino koostuu läskistä ja silloin ei välttämättä mahdukaan koon 38 vaatteet päälle.
Bmi on 27, kuten tässä tapauksessa on kyseessä vain lievä ylipaino. Eli ei selkeää ylipainoa. Tuon pituisen pitäisi painaa yli 82kg, jotta kyseessä olisi merkittävä ylipaino.