Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotias haluaa alkaa sheivaamaan sääriään, antaisinko?

Vierailija
30.05.2010 |

On perinyt minulta runsaan karvoituksen, vaikkakin karvat ovat ihan värittömiä. Tyttöä itseään ne häiritsevät. Mitä mieltä teinityttöjen äidit?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois - mikäli siis vielä tulleet?

Vierailija
22/43 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ihmeessä 12-vuotiaan pitää kysyä asiaa äidiltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso puolueettoman arvioivalla silmällä - näkyykö karvat? Jos näkyy niin sitten ei kun ajeluvälineitä ostamaan ja hygieniaoppituntia pitämään. Jos ei näy, niin yritä hillitä niin pitkään kuin mahdollista. Oma kokemukseni on hyvin selvästi, että kerran ajellut sääret kasvaa PALJON tummempina takaisin ja sitten ajelu onkin pakollista...

Vierailija
24/43 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhelee äidin kanssa. ja murrosikä hiipi jo kulmalla.miksi jonkun mielestä se on kamalaa jos kysyy äidiltä?

antaisin ajaa. jos olisi hyvin rahaa, veisin sokerointiin. ja oma höylä on hieno juttu.

Vierailija
25/43 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on karvoja niin vähän, että sheivaamisen tarve on kerran kahteen kuukauteen..

Mutta tyttärelläni 1,5-vee on jo nyt kamala karvoitus. Perinyt isänsä puolelta tuon. Varmasati annan sheivat 12-vuotiaana!

Vierailija
26/43 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat ajella. Ostakaa hyvä höylä.

Vierailija
27/43 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Yläasteikäinen alkaa pikkuhiljaa olemaan tarpeeksi vanha ansaitakseen päätäntävallan omaan kehoonsa.

Itse en nuorena edes vanhemmiltani kysellyt "saanko sheivata". Aina on ollut selvää että vanhempani eivät omista minua, vaan kehoni on minun.

Vierailija
28/43 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säärikarvat, semmoset vaaleat. Häiritsivät tyttöä niin paljon.

Vierailija
29/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi kuinka lapsi. Ei ymmärrä ei...

Vierailija
30/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut mamit luulevat "omistavansa" Lapsensa/ nuorensa kehonkin! Ettei saa edes itse päättää jalka ja kainalokarvoistansa :O

Mami voi olla niin naturel kuin haluaa mutta jos lapsi/ teini kärsii tai ei pidä rehottavista karvoista niin saa kai ne nyt ajella pois.

Myös päinvastoin voi olla...ehkä mami on täysin karvaton ja teini haluaa olla luonnollisen karvainen niin ok.

Vierailija
31/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kammottavan karvaisia sääriä.

Totta mooses annat 12-vuotiaan!!!

Minun karvankasvuni on täysin olematonta. Sheivaan jalkoja ehkä kerran kolmeen kuukauteen.

Mutta tyttöparka on perinyt isänsä karvaisuuden ):

Vierailija
32/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi jollain tapaa perusteltavissa vain siinä tapauksessa, että tytön ei koskaan tarvitse näyttää sääriään missään (koulussa).

Vierailija
33/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säärikarvoihinsa, muualla ei vielä mitään kasvakaan. Hän harrastaa aktiivisesti voimistelua ja on ison osan ajastaan joko kisapuvussa tai mikroshortseissa harkoissa ja haituvat häiritsevät.

En ole koskaan edes ajatellut että ei voisi ajella jos haluaa. Ja ehkä aikainen epilaattorin käyttö vähentää sitten karvoituksen määrää tai paksuutta aikuisena.

Vierailija
34/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuakaan ole koskaan katsonut asiaa pahalla, tai ylipäätänä niin takkkaan onko karrvoja lainkaan.

Ihmisen ihon rakenteeseen kuuluu ihokarva,enkä ymmärrä lainkaan ttä täysin karvattoman vartalon ihannointia.

Vierailija
35/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat todellakin kasvaa tummempina takaisin, jos niitä lähtee ajamaan. Eli jos lähtötilanne on vaalea haituva niin ei kannata vielä ajaa. Itselläni todisteena sääret, joissa miesten karvoitusta vastaava musta turkki ja reidet, joita en ikinä ole ajanut ja ihan huomaamaton vaalea haituva. Ei tuo ero voi mistään muusta kuin ajamisesta aiheutua noin selvästi.

Vierailija
36/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin alkoi tuossa iässä häiritä sääri- ja kainalokarvat ja aloin niitä tuolloin myös sheivata. Ei siitä mitään vahinkoa ole. Ja jos kerran tyttö itse haluaa, tuntuu hänestä todella pahalta, jos kieltää. Oman kehon hallinta alkaa kuitenkin tuolla tuossa iässä jo aika tärkeäksi.

Vierailija
37/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen karvaisen isän ja karvaisen äidin superkarvainen lapsi!

kouluaikoina jo 3 luokalla mua kiusattiin rankasti uimahalli reissuilla.

Karvat siis mustia ja pitkiä ja niitä riitti.

Ihan itkun kanssa pelkäsin aina liikunta tuntien tms. jälkitilanteita.

Yhden kerran muistan kun itkin illalla ja en aamulla lähetnyt kouluun koska kiusaminen tuntui liian raskaalta sitten vasta porukat heräs asiaan ja tajusi että oikeasti sellasista asioistakin kiusataan.

Sen jälkeen sain ajaa säärikarvat em. tilanteissa.

Siitä karvojen ajelusta ei oikeasti lopullisesti ole mitään haittaa lapselle.Ne kun kasvavat takasin.:)

Mutta kiusaamisesta voi olla kauskantoisemmat seuraukset.

Vierailija
38/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti karvat kasvaisivat ja hulluna vahvistuisivat sheivaamisesta KALJUUTEEN olisi keksitty IHMEPARANNUS!!Olet kokoskaan kuuullut että tiedemiehet suosittelisivat parannuskeinoksi kaljuuteen sheivaamista?

Se on fysiologinen mahdottomuus ulkopuolisella karvan katkaisulla saaada se karva kasvamaan tuuheampana tai karvan kasvu villiintymään tai vaihtamaan väriä.

Se on optinen harha. Tottakai karvan pää saattaa olla paksumman näköinen, mutta siinä kaikki. Totuttuasi karvattomaan ihoon se karvainen iho näyttää hurjemmalta.

karvojen kasvuun ym. vaikuttaa ihmisen hormonitasapaino. Yhtenä esimerkkinä kilpirauhasen toiminta. Ja suurimmaksi osaksi tietenkin oma dna.

Vierailija
39/43 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kärsinyt 12v- eteenpäin liian pitkistä karvoista käsissä, en koskaan, edes kesähelteillä voinut pitää t-paitaa kun häpesin niin kovin käsiäni :(. Voi luoja jos olisin saanut ajella ne karvat pois, olisi ollut yksi huoli vähemmän teinin elämässä :). Juu, tiedetään, pitää kasvattaa lapset itsevarmoiksi mutta kun suurimmalla osalla tuon ikäisistä tytöistä ei sitä vain ole vaikka kuinka kannustaisi ja rohkaisisi!

Vierailija
40/43 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi puhua ajelusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi