Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 15 v pojalle tulisi hankkia mopo? Hyviä perusteluita kiitos!

Vierailija
30.05.2010 |

Exäni on lastemme lähihuoltaja. Hän on ehdottomasti mopon ostamista vastaan.

Raha ei ole ongelma.

Exä perustelee päätöstään sillä, että liikunta jää sitten olemattomiin, kun joka paikkaan mennään mopolla. Poika harrastaa pyöräilyä, sählyä ja kalastamista. On hyvin urheilullinen.

Minä olen sitä mieltä, että mopo on nykyään tietynlainen aikuisuuteen "siirtymisriitti".

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin elävän eläimen laittaminen on toinen juttu, siihen tarvitaan päivittäinen hoito, ruokinta, talli...erittäin huono idea verrata mopoon joka on kone. Talleille hän tulee kyllä pääsemään kun on sen aika.

siksi.

Koska se on lähes joka tytön toive jossain vaiheessa?

Pitää se mopokin huoltaa ja tankata jne.

Vierailija
22/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA TÄSSÄ teille keiden mielestä mopoilu on vaarallista!! Se ei sitä _todellakaan_ ole, jos saat taottua säännöt teinisi päähän: miten ajetaan, kunnioitetaan muita yms! Mopoilu on ihan turvallista kun keskittyy vaan liikenteeseen.

kun ne EI keskity vaan siihen ajamiseen, vaan ne nimenomaan kulkee launoissa ja päristelee ja joukossa tyhmyys tiivistyy ja hups! Siiten syytetään autoilijaa kun urpot ajaa kolmion takaa alle.

Ja sitten vähän kyysätään kaveria tai jotain tytöntillikkaa ilman kypärää jne...

Viime kesänä ajoi sukulaistyttö, kaverinsa kuoli itse jäi aivovammaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKKAHATTU HAISEE... Plus: Kuka ikinä väittää mopoa tappovehkeeks xD niin se kyllä on ihan ajajasta ja vireistä kiinni, mopo sinänään ei oo tappovehje mut siitä semmosen saa!

Vierailija
24/78 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopolla pääsee liikkumaan eikä ole riippuvainen vanhempien kyydityksistä. Varsinkin maaseudulla erittäin hyödyllinen. Mopon huoltaminen ja laittaminen on hyvä taito. Lisäksi mopolla ajaminen on hiton kivaa, meillä on kaksi mopoa ja skootteri jolla ajelen itse.

Vierailija
25/78 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surkeita arqumentteja! Samantien ei kannata mennä ulos kun voi taivaalta tippua asteroidi päähän.
T.15v poika

Vierailija
26/78 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää moni pillu panematta jos pojalla ei ole mopoa.

Vierailija
27/78 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meillä suurin syy siihen mopokortin kustantamiseen oli se, että teini pystyi itse liikkumaan harrastuksiinsa. Ei enää tarvinnut kyyditä monta kertaa viikossa harjoituksiin, kavereille tai kotiin. Toiset kai ei kestä sitä, että se oma piltti pikkuhiljaa itsenäistyy ja pystyisi jopa omatoimisesti liikkumaan ilman että kerjäisi äidiltä ja isiltä lupaa joka liikahdukseen. Sen ymmärrän, että joillakin ei vain ole rahaa, mutta monilla se nyt ei ole siitä kiinni.

Vierailija
28/78 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mopoa ei pitäisi oola alle 20v koska se on liian vaarallinen

Vierailija
29/78 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tietokoneen mopon sijaan, mikä johti muista nuorista syrjäytymiseen ja sen takia en ole saanut vieläkään pillua, vaikka ikää on jo pian 30v.

Ja tämä tarina on tosi.

Vierailija
30/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut juuri mopokortin ja se on todella tärkeä minulle ja kaikille tuntemilleni nuorille.aikuisen vain on hankala käsittää miten tärkeä mopo on nuorelle.)=

Vierailija
31/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi.

Vierailija
32/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis pyysi perusteluita mopoilun puolesta! Ei vastaan

hyvä se on toistakin näkökulmaa saada.

Vierailija
33/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi.

Vierailija
34/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee näppärästi harrastuksiinsa

parhaat kaverit asuu kaukana ja hankalien bussiyhteyksien päässä

kesätöihinkin hurauttaa kätevästi itse

jos lapsi on liikunnallinen, ei se liikunta mopoon lopu

Vierailija
35/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin elävän eläimen laittaminen on toinen juttu, siihen tarvitaan päivittäinen hoito, ruokinta, talli...erittäin huono idea verrata mopoon joka on kone.

Talleille hän tulee kyllä pääsemään kun on sen aika.

siksi.

Vierailija
36/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin jos annat, osoitat luottamusta poikaasi.

Tässä hyviä puolia:

-oppii liikennesäännöt -> helpompaa autokoulussa

-ei tarvitse kuskata harrastuksiin ym. vaan voi ajella ihan itse

-ajaminen on mukavaa

-yhteinen harrastus kavereiden kanssa

JA TÄSSÄ teille keiden mielestä mopoilu on vaarallista!! Se ei sitä _todellakaan_ ole, jos saat taottua säännöt teinisi päähän: miten ajetaan, kunnioitetaan muita yms!

Mopoilu on ihan turvallista kun keskittyy vaan liikenteeseen.

Vierailija
37/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms ja tulee sen myös saamaan.

tosin elävän eläimen laittaminen on toinen juttu, siihen tarvitaan päivittäinen hoito, ruokinta, talli...erittäin huono idea verrata mopoon joka on kone.

Talleille hän tulee kyllä pääsemään kun on sen aika.

siksi.

Vierailija
38/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän mielestä mopo on liian vaarallinen, hankkikaa sille teinille mopoauto. Siinä on airbackit sun muut :)

Vierailija
39/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin katsomassa onnettomuuspaikkaa, jossa oli aivonriekaleita ja moponpaloja. On sen verran kallis "siirtymisriitti", että yksikään lapsistani ei tule mopoa saamaan. Jos on yhtään seurannut miten nuoret niillä ajavat, niin tietää että sääntöjä ei noudateta, liikennesääntöjä ei osata ja perjantaisin on ihan ok ajaa kaljapäissään.

Vierailija
40/78 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuski kuoli auto-onnettomuudessa toisen törppöilyn takia. Ajan silti autoa ja aion ajaa jatkossakin.

Käytiin katsomassa onnettomuuspaikkaa, jossa oli aivonriekaleita ja moponpaloja. On sen verran kallis "siirtymisriitti", että yksikään lapsistani ei tule mopoa saamaan. Jos on yhtään seurannut miten nuoret niillä ajavat, niin tietää että sääntöjä ei noudateta, liikennesääntöjä ei osata ja perjantaisin on ihan ok ajaa kaljapäissään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan