Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viettekö lahjan jos vaikka hääkutsussa lukee etteivät halua lahjoja?

Vierailija
30.05.2010 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylppäri ja valmistujaiskutsuissa luki selvästi: Ei kukkia tai lahjoja = Tuli puskia ja krääsää

Hääkutsussamme luki: Ei lahjoja tai kukkia = TAAS tuli kumpiakin

Olen aina sanonut syntymäpäivilläni ja jouluna että en halua lahjoja. SILTI idiootit roudaa niitä. aaaarrrrgggghhhhh!!!

Olkoon mikä tahansa perinne, mutta jos sanotaan että ei, niin miksi niitä pitää tuoda????

Lapsien kolmet ensimmäiset juhlat ollaan yleensä pidetty niin, että vain isovanhemmat tulevat käymään. Heille rajoitus on yksi lahja ja ei mitään isoa. Jouluna sama homma.

Vierailija
22/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietimme samaa eli sitä, ettei mitään lahjoja häihimme. Kun sitten ennen kutsukorttien lähettämistä puhuin asiasta joillekin, jotka tulivat kutsut saamaan, kyselivät he siitä huolimatta, mitä voisi tuoda lahjaksi..

Joten laitoimme sitten kutsukortteihin toiveita pesuaineista yms hieman erilaisista lahjoista - niitä kertyikin sitten aivan kauhea määrä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vietin pyöreitä vuosia pitämällä isot synttärit, että tavara on nurkat täynnä, joten jos haluat muistaa jotenkin, ole hyvä ja lahjoita rahaa kohteeseen xxxx. Tosi hyvin vieraat noudattivat ohjetta, ja toivat mukanaan kortin, jossa kertoivat lahjoituksestaan valitsemalleni kohteelle. JOtkut toivat lisäksi viini- tai skumppapullon mikä oli ihan ok, kun ne kuluu eivätkä jää nurkkiin.

Kyllä mielestäni sivistyneet vieraat ymmärtävät suomea sen verran, että osaavat lukea mitä kutsussa lukee ja toimia sen mukaan. Meillä ainakin osaavat. Juntit on asia erikseen.

Vierailija
24/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kuitenkin kiva jos olisi joku tilinumero johon voisi laittaa pienen summan. Vaikka, koti- ja matkarahasto :).

Vierailija
25/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää kyl laittaa mihinkään hyväntekeväisyyskohteeseen rahaa. Mielummin sitten vaikka niin että laitetaan raha sankarin tilille josta hän laittaa sen eteenpäin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
26/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin, ensisijainen toive oli ettei tuoda mitään. Lahjakorttilause lisättiin niitä varten, jotka eivät osaa tulla tyhjin käsin mutta eipä sekään riittänyt.

Meillä luki kutsussa myös, että ei tavaroita tarvita, JOS jotenkin kuitenkin haluatte muistaa toivomme lahjakortteja. Olihan niitä tavaroita sitten kuitenkin pöydällinen.

Minä en tykkää yhtään noista rahanpyytäjistä (ja rahaahan ne lahjakortitkin on) Siinä ei anneta lahjan antajalle ollenkaan iloa lahjan hankkimisesta, ja vähävaraiselle tuo on hankala, kun ei kovin pienta lahjakorttia kehtaa antaa. Mieluummin sitten toive, ettei mitään lahjoja.

Vierailija
27/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttavat eivät ole lähteneet tuolle linjalle, että rupeisivat päättämään lahjanantajan puolesta, saako tämä antaa lahjan tai millainen lahjan tulee olla.

Lahja on lahja, ja täysin antajan päätettävissä.

Vierailija
28/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tuttavat eivät ole lähteneet tuolle linjalle, että rupeisivat päättämään lahjanantajan puolesta, saako tämä antaa lahjan tai millainen lahjan tulee olla.

Lahja on lahja, ja täysin antajan päätettävissä.

Kaikille kun tuo materia ei ole kaikki kaikessa joten kaikki eivät halua lahjoja. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Vielä yleensä nämä pakkolahjojen tuojat antavat jotain kotikasvohoitoja tms. jotka joutavat yleensä minulla suoraan roskiin kun en käytä niitä. Harvemmin kukaan osaa ostaa mitään sellaista mille olisi oikeasti käyttöä. Siksi mieluummin ei lahjoja.

Ja jos tuosta ottaa itseensä että joku tuttava piirissä ei halua lahjaa, on oman pään piuhat ja mutterit poikki ja löysällä.

Vierailija
29/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan siltikin. Tai siis vien jotain. Jos ei saa ongittua mitään tarkkaa lahajtoivetta niin just joku lahjakortti tms. Tyhjin käsin en osaa mennä.

Vierailija
30/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on vietävä rahaa. Eli ei, ei tarvi lahjaa - koska viet rahaa.

Vierailija
31/31 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää kyl laittaa mihinkään hyväntekeväisyyskohteeseen rahaa. Mielummin sitten vaikka niin että laitetaan raha sankarin tilille josta hän laittaa sen eteenpäin hyväntekeväisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä