Uusi ja uljas ärsyttävien sanojen ja sanontojen ketju!
Minä aloitan: puts plank.
(Niille, joille kys, ilmaisu ei le tuttu, lainaan tekstiä eräästä blogistla: "Vanha koti on nyt tyhjä, puts plank ja uuteen kotiin saadaan avaimet viimeistään tiistaina.")
Jatkakaa te.
Kommentit (34)
Ärsyttävä tapa! Ensin kerrotaan alustus tarinaan ja sitten jatketaan "mutta mutta...".
POIJJES varsinkin Turun seudulla käytetään kun tarkoitetaan "pois" että mua ärsyttää!!!!!!!!!
sanonnoista ärsyynnytte.
Tekee nyt mieleini mainita tähän tää "hankkikaa elämä!" (jonka käyttäjää itse pidän varsin hupaisana)
Siis silloin kun ei olla vihaisia. Esim. eilen olin juhlissa, jossa sisustusarkkitehti kertoi työstänsä ja sanoi, että noita tapetteja oli "ihan vitun hankala löytää". Särähti kyllä korvaan ja antoi oudon kuvan tästä ihmisestä.
Kestovaippailla
Vaipattaa
Itse asiassa (kun sitä tungetaan joka väliin)
Selkeä selvä-sanan tilalla
"meillä on nyt kaksi vaipatettavaa" tms. Aaaarghhhhh!
nro 20
uusi muotiverbi. "Naurujooga on voimaannuttava kokemus."
autolla ajaessa pitää jättää "peli varaa".
Huoraava mies jonka toiminta muutetaan sanalla hohdokkaammaksi.
tyyliin "lapsi on juurikin 5-vuotias". Juuri täyttänytkö? Kommentin lopettaminen sanaan Not. "Onpa hauskaa. Not."
mamma
masuasukki
meidän neiti
mummotettava, enotettava jne
Pikkulasten vanhemmilla menee nykyään jokin piuha päässä vika-asentoon ja älykkäätkin ihmiset alkavat lässyttää tällaisilla idiootti-ilmaisuilla.
Yks tuttu lopettaa puhelun tuohon "heippa hei"
meinaa tulla ykät pelkästä sanasta : (
KIPUILLA jonkun asian kanssa, tahtotila, pitkässä juoksussa, voimaannuttava tms. ärsyttävät
siis se että fiksut aikuiset ihmiset alkavat lässyttää. Yksi ehdottomasti ällöttävimmistä ilmaisuista ikinä on: RASKAUTUA! Se on niin oksettava tapa ilmaista asia, ettei mitään järkeä:D
Ei saisi sanoa hankalaa, ongelmallista tms. vaan kaikkeen pitää sanoa haastavaa. Ällöttävää amerikkalaistyylistä muka-positiivista.