Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskiraskauden raskaus yllätti! Totaalisesti.

Vierailija
29.05.2010 |

Siis taustaa, olen vajaa kolmekymppinen esikoista odottava nainen. Olen aina ollut hyvässä kunnossa ja harrastanut paljon liikuntaa, sekä työni on fyysisesti raskasta.

No, tää keskiraskaus yllätti ihan totaalisesti! Nyt rv 20 ja mä oon aivan loppu. Maha on valtava, liikkuminen hidasta, henkeä ei tahdo saada, alaselkää särkee ja alamahaa vihloo.

Olin jotenkin kuvitellut, että näitä ongelmia tulee sitten loppuraskaudesta, että sinne asti voi porskutella normaaliin tyyliin, olen aina ollut perusterve enkä esim. ole töistä ollut poissa yhtään päivää sairaana.

Nyt en tiedä, miten tätä jaksaa, jos sama jatkuu vielä toiset 20 viikkoa! Töissä joudun koko ajan kumartumaan, ja nyt en pääse ilman tukea edes ylös sieltä kumarruksesta. Jalat on väsyneet ja mihin on kadonnut mun hyvä kuntoni??!

Ihan tosiko tää raskaus voi viedä kaikki voimat ja kunnon jo näin varhain?!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kannattaa varmaan tarkistaa hemppakin...

Nimim. vartoilee edelleen sitä energistä keskiraskautta. Ipanoita kolme, ei oo näkynyt... (enempää ei kyl tuu!)

Vierailija
2/8 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla alko kaikki säryt ja muut jo joskus rv 17. kauheeta on edelleen. joka paikkaan sattuu,ja mitenkään ei oo hyvä. nyt viikko 32 menossa ja tuntuu että loppua ei näy :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni aivan selkeästi pahin jakso oli tuossa 25-29 tienoilla. Mulla särki aivan mielettömästi joka paikkaan, selkä ja ylävatsa ihan riekaleina työpäivän. otin särkkäriäkin monesti ja kävin venyttelemässä vessassa pitkin päivää. Jostakin kumman syystä loppupuolella raskautta tilanne helpotti ja voin vallan mainiosti. keskiraskauden ongelmat vaan katosi ja voin erittäin hyvin.

Toivotaan että näin käy sinullekin.

Alkuraskaus oli minulla oireeton.

Vierailija
4/8 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katotaan joka kerta neuvolassa, ekalla kerralla oli liian matala (108), mut lisäraudan ansiosta oli noussut 113 viime neuvolassa. Eli ei ole liian matala enää.

En nyt tarkoita jatkuvaa väsymystä tuolla aloituksella, vaan lihaskunnon heikkenemistä, hengitysvaikeuksia ja kaikkea kipuilua selän ja mahan kanssa. Tekee elämästä melkosta helvettiä päivittäin ja tosiaan kauhistelen seuraavia 20 viikkoa jo etukäteen .. :( Ap

Vierailija
5/8 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: kokemuksella

Vierailija
6/8 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en tiedä missä välissä oli se energinen keskiraskaus :O

Vierailija
7/8 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sisäelimet "siirtyy" vauvan tieltä, se aiheuttaa noita selän ja mahan kipuiluja.Ja koska vauva kasvaa koko ajan ja on melko ylhäällä, keuhkoilla on vähemmän tilaa, siksi hengästyttää ja ahdistaa.

Sitten kun kaikki sisäelimet on ottaneet uuden oman paikkansa, pitäis helpottaa. Hengittäminen helpottaa viimestään siinä vaihees kun vauva alkaa laskeutua alemmas.

Itellä hengittäminen jne. helpottu rv 30 jälkeen.

Vierailija
8/8 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllättäähän se kenet tahansa. kolmas raskaus menossa ja saikulla taas ennen puoltaväliä ja koko loppuaika on saikkua entisten raskauksien olon perusteella. silkkaa kidutusta, haaveilen ensi tammikuusta jolloin on syntymäpäiväni, olen laiha, steriloitu kolmen lapsen äiti. ja taatusti otan sen kunniaksi vinkkua! :)

itsellä ei muuten koskaan ole vauvat laskeutuneet, ei edes synnytyksessä, joten siihen helpotukseen ei kannata luottaa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme