Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin hoitomuoto lapselle on pph.!!!!!

Vierailija
25.01.2009 |

Joko kotona äidin tai mummin tai muun sukulaisen luotettavassa hoidossa tai päiväkodissa, joka on myös nykyään yhtä hyvä ja luotettava hoitomuoto.

Mutta älkää ikinä laittako lastanne pph:n hoitoon.

Se on huonoin vaihtoehto ja aiheuttaa lapsillenne vain henkisiä traumoja.

Syynä: pph;n omat lapset, ruoka huonoa, tilan ahtaus, pph vitutus kun pieni palkka ja pitkät päivät, virikkeiden puute, hoidokit vaihtuu usein, niitä tulee ja menee, huolimattomuus ja välinpitämättömyys(tapaturmariski suurin tässä hoitomuodossa), mahdollinen työtön juoppu mies siellä nurkissa, tai pph itse alkoholisoitunut ja/tai vittuuntuinut elämäänsä. (tekee siis pph hommia kun muuta ei saa)

tässä muutama esimerkki... lisää saa listata.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelet nyt jotain erityistapausta ja omat kaunat kajastaa läpi.

Meille ihan paras vaihtoehto on ollut pph. Sisarukset saavat olla yhdessä. Ryhmä on pieni. Miten niin lapsia tulee ja menee? Tällä paikkakunnalla lapset pysyvät tiiviisti omilla hoitajillaan.

Melkein joka päivälle on jotain erityisohjelmaa. Metsäretkiä, muskari, teematapahtumia, teatteria jne. Pph:t keksivät yhdessä juttuja ettei siellä samassa lähipuistossa tarvitse kökkiä. Makkarakestejä, lumilinnatalkoot.

Lapset saa yksilöllistä hoitoa ja huomiota. Joka päivä jutskataan lasten kanssa päivän tapahtumista ja AINA sanovat että hoitopaikassa oli kivaa.

Jos pph on jostain syystä ap:n mainitseman kaltainen tulee siitä ehdottomasti tehdä ilmoitus, mutta on väärin leimata koko ammattikunta hulttioiksi.

Vierailija
22/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa lapsilleen hyvän perhepäivähoitajan, niin on se parempi paikka alle 3-v kuin päiväkoti.

Monet pph:t on sen ikäisiä, että omat lapset on jo aikuisia tai isoja koululaisia.

Sitä kyllä ihmettelen, että miten niillä on varaa ostaa ruoka hoitolapsilleen niin pienellä palkalla.

Omat lapseni oli ekan hoitovuoden perhepäivähoitajalla ja tämä ei esim. antanut maitoa aamupalalla ollenkaan juotavaksi. Puuron sekaan sitä sai vähän. Ymmärrän hyvin ettei varmaan ollut varaa ostaa sitä maitoa.

Päiväkodissa saa maitoa aamupalalla juotavaksi.

Lapset oli vuoden aikana monella eri perhepäivähoitajalla varahoidossa ja ne oli kaikki hyviä hoitajia. Ainoastaan heidän vakihoitajansa oli liian ankara ja lapset pelkäsivät mennä hänen luo hoitoon.

Päiväkodissa ei tätä ongelmaa ollut ja viihtyivät alusta saakka hyvin siellä.

Kuitenkin kun näen päivittäin siellä päiväkodissa niitä pieniä alle vuoden ikäisiä ja alle 2-v niin itkehän ne ja paljon itkevätkin siellä ikäväänsä.

Kun taas perhepäivähoitajilla en ole koskaan nähnyt itkeviä taaperoita.

Meidänkin talossa on hoitajalla 4 taapero ikäistä ja yhtään ei päivän aikan itkua kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi sellainen, jolle en ikinä enää lastani veisi.

Nyt olen itse pph omien lasteni hoidon ohella ja en varmastikaan ole paras hoitaja, mutta varmasti tosi hyvä kuitenkin. Teen työtä sydämelläni, kiinnyn hoitolapsiin, he saavat paljon syliä, monipuolista ruokaa, riittävän levon ja paljon ulkoilua.

Minulla on itselläni eskarilainen ja 4-v kaksoset, heidän lisäksi siis kaksi hoitolasta. 3-vuotias ja sitten viikko sitten aloittanut, 9kk ikäinen vauva. Hyvin jaksan päivät ja itse en raaskisi ikinä ikinä ikinä viedä alle 2-vuotiasta päiväkotiin.

Vierailija
24/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoaksi oli useimmiten makkara-nakkipohjaisia ja sitten aloin ihmetellä tätä, niin jo tuli täpäkkää valitusta takaisin.

Lelut oli jotain oman täysikäisen lapsen vanhoja joita oli säilytetty naftaliinissa, ja edelleen niillä sai leikkiä vain toooosi varovaisesti..

Hoidokit vaihtui.

Huolimaton ja välinpitämätön ei pph ollut muuten kyllä. PPH ite tais kyllä vetää iltaisin vähän viinaa, ja ukko samaten, tosin sillä oli oma asunto, johon pph kuulemma aina dumppas sen pois tieltä. No, olen alkoholisoituneesta duunari"perheestä" kotoisin ite joten mikään ei yllätä, joten ei jaksettu parin kuukauden takia vaihtaa paikkaa.

KANNATAN SILTI PPH-hoitoa, mutta kannattaa tsekata pph tarkkaan ennen sinne vientiä.

Vierailija
25/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolapset tykäävät musta ja mä heistä. Omat lapseni odottavat heitä innolla joka aamu. Laitan terveellistä ruokkaa. Syöväthän lapseni ja itsekin sitä.

Ulkoillaan, kerhoillaan, pelataan, askarrellaan jne. Samoja juttuja, kuin päiväkodissa, jonne palaan joskus.. Ap sä olet sivistymätön typerys:)

Vierailija
26/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uraa luova fiksu mies löytyy. Ei työtön juoppo:)

Vierailija
27/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee tätä rahan takia. Ei se ole kovin paljon...yksityisenä tosin enemmän, kuin kunnallisena. Ei vaan viitsi toimettomana olla eikä paluu päiväkotiin tunnu tärkeältä, kun nuorin lapseni on pieni vielä.

Kiva olla onnellinen vrt ap, joka niin katkera, että pitää yleistää ja haukkua muita...

Vierailija
28/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meno on kuin laitetaan noin monta pientä lasta yhteen tilaan. Koko päiväksi.

Jos on pph ja hänellä on vaikkapa neljä lasta hoidettavana, se on äideistä ok. Kuitenkin päiväkodissa ryhmässä on sanotaan 20 lasta ja 5 hoitajaa- se ei sitten olekaan enää ok vaikka lapsia on yhtä monta per hoitaja kuin pph:lla!

Vierailija
29/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä: pph;n omat lapset, ruoka huonoa, tilan ahtaus, pph vitutus kun pieni palkka ja pitkät päivät, virikkeiden puute, hoidokit vaihtuu usein, niitä tulee ja menee, huolimattomuus ja välinpitämättömyys(tapaturmariski suurin tässä hoitomuodossa), mahdollinen työtön juoppu mies siellä nurkissa, tai pph itse alkoholisoitunut ja/tai vittuuntuinut elämäänsä. (tekee siis pph hommia kun muuta ei saa)

tässä muutama esimerkki... lisää saa listata.

Vierailija
30/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille esikoiselle paras ja ainoa hoitomuoto oli pph, koska sairasti niin paljon ettei olisi mitenkään voinut mennä päiväkotiin.

Ihania ihmisiä olivat ja omistautuneita työlleen. VIeläkin lähettävät lapselle joulukortin ja joskus järjestävät yhteistapaamisia vanhojen hoidokkien kanssa.

Älä yleistä kaikkea!

Jos sinulla on ollut huono tuuri, ei se tarkoita että kaikilla menee pph huonosti!!!!

Vierailija
31/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kuten katkerasta tekstistä voi päätellä...lapset menivät hoitoon joka aamu itkien...Valitusten jälkeen joutui lopettamaan ja on nyt alkkis....

Vierailija
32/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kiitos kaikille asiansa osaaville pph:ille. Vastuullinen ja raskaskin työ pienellä palkalla.

Meidänkin pph hoitaa jo samojen perheiden toista kierrosta, siis entisten hoitolapsiensa lapsia. Siitä voi miettiä sitä, miten kamala ja laiska ihminen hän on! Onneksi meidänkin ipana mahtui mukaan, parempaa hoitopaikkaa taaperolle on vaikea kuvitella.

Vierailija
33/68 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita minulla on 6 vuoden ja neljän lapsen myötä ollut. Meillä hoitaja on ollut kotona ja välillä ryhmässä on ollut myös vieraita lapsia.

Meidän lapset saavat jäädä aamulla kotiin nukkumaan. Todella mukava vajaa 50 hoitajatäti tulee aamulla meille ja lisälapsi tulee samoihin aikoihin kun me lähdemme töihin. Lähialueella olevat hoitavat järjestävät paljon lasten kanssa erilaisia tapahtumia esim. eri juhla-aikoihin liittyviä. Lisäksi on urheilutapahtumia, metsäretkiä, makkaran tai lättynpaisto kestejä jne. Lapset tykkäävät hirmuisesti ja ruokalistankin teen itse. En jaksaisi kehittää näin monipuolista ja mukavaa elämää lapsilleni itse kotona ollessani. Lisäksi minulta puuttuisi seura, työkaverit mitä näillä hoitajilla ja lapsilla on toisistaan. Kiitos kaikille ihanille perhepäivähoitajille!

terv. tyytyväinen, töissäkäyvä (Mikkosta mukaan "heittiö-äiti"), jonka lapset ovat päivät ihanalla hoitajalla ja illat onnellisten vanhempien huostassa

Vierailija
34/68 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen että eikähän mummit ja vaarit ole jo oman osansa tehny lastenhoidossa, en oikeen ymmärrä miksi monet vanhemmat tunkevat lapsensa isovanhemmille hoitoon. Useimmat heistä ei kuitenkaan kehtaa kieltäytyä. Annetaan heidän jo viettää omaa elämäänsä,hoitakoot vanhemmat itse lapsensa!

Vierailija
35/68 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvinkin laittaa lapseni hoitoon pph:lle, tosin vähän eri asia kun tuntee monet heistä ennestään. Olen ent. pph.

Vierailija
36/68 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk:ssa [...] Pienet lapset sai maidon vasta kun lautanen oli ihan tyhjä, maitomukit odottivat keskellä pöytää.

Tähän on kyllä ihan hyvä syykin. Moni lapsi täyttää mahansa maidolla eikä itse ruoka sitten maistu. Vettä toki olisi hyvä tarjota palan painikkeeksi.

Vierailija
37/68 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI alle 3-vuotiaat hoidetaan perhepäivähoidossa eli 70% kunnan hoitolapsista on pph:n uhreja... Mitähän näistä lapsista tuleekaan ja mikä on kunnan tulevaisuus!

Höh, oma lapseni viihtyy mainiosti ja saa hyvää hoitoa perhepäivähoitajalla!

Vierailija
38/68 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien lisäksi. Haluaakohan kukaan tulla meille, kun on omiakin lapsia ?

Eräs perhe haki hoitajaa kahdelle omalle lapselle kotiinsa, en kelvannut hoitajaksi koska olisin ottanut oman mukaani. Perusteli, että kahdessa lapsessa on niin kovasti työtä ettei halua että on kolme hoidettavaa samalla hoitajalla. Kohta samainen perhe haki kahta lisälasta omien lisäksi. Ilmeisesti kohdallani oli este tuo oma lapsi, tai sitten tajusivat kustannukset ja halusivat jonkun jakamaan niitä. Minulle tosin olisi riittänyt pienempi palkka, kun omaakin hoidin.

Vierailija
39/68 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sano että minulla on tapana, mutta et todellakaan voi puhua muiden pph:den puolesta.

Meidän puistossa käy muutama pph hoitolastensa kanssa. Porukassa on pari aivan ihanaa hoitajaa, joiden luona lapset selvästikin viihtyy, mutta onpa siinä yksi täys mätämuna jolle en lastani antaisi ikipäivänä. Tällä hoitajalla on omakin pieni lapsi, oiskohan 3v. Oma lapsensa ei ikinä mukamas tee mitään väärin, jos jotain tapahtuu, aina on vika muissa lapsissa. Kerrankin omansa Marja-Puolukka töni ja löi pienempää lasta ja repi hiekkalapiota kädestä. Eiköhän tämä mätämuna-pph ryntää paikalle kiskomaan hoitolapselta lapion ja mäkättää ettei minun Marja-Puolukalta saa ottaa kädestä. Pitää hakea oma. Minä siihen että kyllä se oli sinun Marja-Puolukkasi joka meni toiselta ottamaan kädestä ja tönimään ja lyömään. Pph katsoi minua niin naama norsun perseellä ja sen jälkeen oli aina niin vaikeana kun näki minut puistossa...

Kyllä me pph.t torumme sitä omaa helpommin, kuin toisen..Ettei vaan suosisi omaa hoitopäivän aikana...ja kun omaakaan ei halua syyttä torua niin tulee panostettua tasapuolisuuteen kaikinpuolin.

Vierailija
40/68 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIna ei voi valita, minne lapsensa hoitoon laittaa. Esim. Helsingin keskustassa ei juuri ole yhtä ainutta pph:a vaikka sellaiselle haluaisikin lapsensa. Toisaalta päiväkotejakin on ihan laidasta laitaan. Onneksi on myös ihania ja "laadukkaita" yksityisiä hoitajia ja yksityisiä päiväkoteja, joissa hoitajia on enemmän kuin lain määräämä minimi.

Itse olen ollut surkealla pph:lla lapsena - aivan järkkyjä kokemuksia, joista kyllä kotonakin raportoin (laastaroitiin suut, pakkonukutettiin, pidettiin nälässä jne.). Vaihdoin päiväkotiin, joka oli sekin järkky kokemus hulluine hoitajineen ja isoine lapsiryhmineen. Omalle lapselle löysin onneksi yksityisen päiväkodin, joka on ollut oistava, mutta periaatteellisella tasolla laittaisin kyllä ihan pienen mieluummin pph:lle (jos sellainen olisi saatavilla). Tietysti tutustuisin tapaukseen etukäteen, kuten päiväkoteihinkin tutustutaan etukäteen! Yli 3-v.n laittaisin kyllä mieluummin päiväkotiin. Ongelmana usein on juuri tuo, että pph:lle hakevat vaippaikäiset hoitoon, mutta koska vaativat enemmän hoitoresurssia, eivät usein mahdu ryhmiin, kun siellä on jo isompia. Näin ainakin täällä lasketaan. Eikä kai yhdelllä pph:lla voi kovin montaa 1-vuotiasta ollakaan.

Aina ei voi hoitopaikkaa tai tapaa lapsilleen valita, mutta usein kuitenkin. Ja aina hoitoon voi vanhemmat vaikuttaa! Huonoista hoitajista (hoitomuodosta riippumatta) kannattaa antaa heti palautetta ja anoa tarvittaessa siirtoa muualle tai palkata yksityistä kautta oma hoitaja/au pair kotiin. Kaikissa ammattiryhmissä on loistavia työntekijöitä, keskitasoisia suorittajia ja paskoja rimanalittajia, joilla raha on keskeinen motivaattori (jos sekään). Se, että valittaa täällä, voi helpottaa omaa mieltä/suuttumusta, mutta ei se asianlaitaa kuitenkaan muuta mihinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä