Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä alan vihata kohta miestäni ihan urakalla!

Vierailija
29.05.2010 |

Joka päivä tekee ylitöitä!

Torstai oli vapaapäivä niin siitä huolimatta lähti töihin pariksi tunniksi. Pidin saarnan siitä että näkee sitä parasta kaveriaan joka päivä töissä niin minkä ihmeen takia jopa vapaapäivinä tulee häntä nähdä ja käydä töissä puhumassa paskaa yms..

Vauvamme nukahti kuuden aikaan torstaina ja olis ollu ihana viettää miehen kanssa sitä kaksinkeskistä aikaa mut tämä oli töissä.

Tänään piti olla 9-14 töitä ja sen jälkeen meillä menoja niin ei pystynyt ylitöihin jäämään. Oli vauvan kanssa olohuoneessa ja minä sit kömminkin ylös kun en unta saanut ja mitä mies tähän tekee? Vetää kamppeet niskaan ja lähtee töihin tuntia aikaisemmin. Sanoin suoraan ja olin tosi vihainen niin vastaus vaan töksähti hänen suustaan että "no tänään en voi tehdä ylitöitä niin pitää mennä vähän aikaisemmin sitten."

Ovi meni kiinni ja jäin itkemään!

Vittu pistän kohta koko ukon vaihtoon! Mie haluan miehen joka on minun kanssa! Me ollaan väännetty kättä tästä asiasta joka viikko mut miehen mielestä tarvitaan paljon rahaa niin hänen tulee tehdä ylitöitä.. minä pallotan aamu seitsemästä ilta kymmeneen vauvan kanssa kaksin ja odotan millon mies tulee kotiin!

Joskus jopa saattaa tulla kahdeltatoista yöllä, mutta tiedän että tekee ylitöitä, koska merkkaa kaikki tunnit ylös ja saa myös niistä rahaa eli ei ole missään nusasemassa ketään muuta eukkoa ellei se eukko sitten ole töissä.

Miten sanoa miehelle suoraan asiasta että älyää oikeasti että lopettaa ylitöiden teon tai edes vähentää?

Olen yrittänyt puhua mut sitten alkaa mulle kitistä että pitää rajoittaa minun puolelta laskuja kuulema.. pitäisi itsellä hommata pienempi liittymä yms yms. Ihan hyvin ollaan tähän asti pärjätty

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kans mies joka viihtyy vähän liian hyvin töissä, tosin ei yhtä paljon kuin ap:n mies. 3-4h vuoron päätteeksi hujahtaa nopeasti, eikä 16h vuorotkaan ole ihan harvinaisia. Ennätys taitaa olla 21h töissä. Ja tosiaan minäkin tiedän miehen olevan töissä. Onneksi ensi viikolla miehellä on ylityökielto ku liitolla on lakkouhka päällä!

Vierailija
62/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tottele sua. Ja se on sun alkuperäisen pettymyksen syy kun tähän asti on tehnyt mitä sanot? Teillä taitaa olla molemmilla peiliin katsomisen paikka.

Vaan haluaisin viettää miehen kanssa enemmän aikaa perheenä. Jos nyt ymmärrät.

ap

ei mikään jatku aina samanlaisena. Teillä on nyt tuollainen vaihe ja vauva perheessä, siinä jää niukasti jaettavaa kaikille ja molempien vanhempien pitää joustaa. Sillon on jo menty vikaraiteelle kun riidellään muutamasta tunnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomatta aiheesta mitään ja antaa miehen mennä miten lystää.

Vierailija
64/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vapaa-ajalla voisitte yhdessä tehdä. Kuulostaa nimittäin siltä (jos lukee oikein pirullisesti), ettet sinäkään halua tehdä mitään miehesi kanssa. Mies lähtisi yhdessä ajelulle tai elokuviin, mutta sinä et halua. Ymmärrätkö? Yhtä lailla mies pitää kotona istuskelua tylsänä tai "epätekemisenä" kuin sinä pidät autoajelua.

Mitä teitte yhdessä ennen vauvaa? Voisitteko nyt keksiä jotain sellaista yhteistä tekemistä, josta molemmat nauttisitte. Jos mies ei pidä kävelylenkistä vaunujen kanssa, niin älä ihmettele jos ei halua sellaista vapaa-ajallaan tehdä.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että tuo ylitöiden tekeminen ei ole enää normaalia ja kuulostaa riippuvuudelta. Oliko tämmöistä jo ennen vauvaa? Koska kuulostaa aika oudolta, että mies olisi alkanut tekemään paljon töitä heti kun tuli isäksi. Ellei sitten koe sen olevan hänen tapansa olla isä, eli pitää huolta taloudesta. Millaisessa perheessä miehesi on kasvanut? Toistaako hän omalta isältänsä saamaa mallia?

Tsemppiä!

Vierailija
65/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää kyllä olla aina valmiina huomioimaan miestä, pitä itsensä viehättävänä, antaa seksiä ja hellyyttä, muutenhan mies voi lähteä vieraisiin.

Naisella taas ei ole edes lupaa toivoa, että mies viettäisi aikaa kanssaan. Eihän miestä saa kahlita.

Mies viihtyy töissä, ei tylsää ja rasittavaa vauva-arkea. Ap:lle neuvo hanki intohimoinen rakastaja.

Vierailija
66/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vapaa-ajalla voisitte yhdessä tehdä. Kuulostaa nimittäin siltä (jos lukee oikein pirullisesti), ettet sinäkään halua tehdä mitään miehesi kanssa. Mies lähtisi yhdessä ajelulle tai elokuviin, mutta sinä et halua. Ymmärrätkö? Yhtä lailla mies pitää kotona istuskelua tylsänä tai "epätekemisenä" kuin sinä pidät autoajelua.

Mitä teitte yhdessä ennen vauvaa? Voisitteko nyt keksiä jotain sellaista yhteistä tekemistä, josta molemmat nauttisitte. Jos mies ei pidä kävelylenkistä vaunujen kanssa, niin älä ihmettele jos ei halua sellaista vapaa-ajallaan tehdä.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että tuo ylitöiden tekeminen ei ole enää normaalia ja kuulostaa riippuvuudelta. Oliko tämmöistä jo ennen vauvaa? Koska kuulostaa aika oudolta, että mies olisi alkanut tekemään paljon töitä heti kun tuli isäksi. Ellei sitten koe sen olevan hänen tapansa olla isä, eli pitää huolta taloudesta. Millaisessa perheessä miehesi on kasvanut? Toistaako hän omalta isältänsä saamaa mallia?

Tsemppiä!

Tarkemmin ajateltuna kyllä hän isäänsä matkii.. Olen nimittäin apelle puhunut asiasta ja hän on mieheni kannalla että "hyvähän se on rahaa tuoda kotiin" eikä ymmärrä minun pointtiani asiasta.

No ennen vauvaa meillä oli menoa aikalailla, mutta lähinnä viikonloppuisin juhlittiin ja se vaihe on itselläni jäänyt kyllä pois vauvan myötä ettei kiinnosta lähteä jonnekin "örveltämään".

Oltiin ennen aikamoisia menijöitä yhdessä, mutta mies ei sitä ymmärrä että vauva ikäänkuin hidastaa. Pitää kaikki tehdä vauvan mukaan eli syötöt ja nukkumiset yms.

Mitä te muut sitten teette vapaa-ajallanne? Saisinko hyviä vinkkejä?

ap

Vierailija
67/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää kyllä olla aina valmiina huomioimaan miestä, pitä itsensä viehättävänä, antaa seksiä ja hellyyttä, muutenhan mies voi lähteä vieraisiin.

Naisella taas ei ole edes lupaa toivoa, että mies viettäisi aikaa kanssaan. Eihän miestä saa kahlita.

Mies viihtyy töissä, ei tylsää ja rasittavaa vauva-arkea. Ap:lle neuvo hanki intohimoinen rakastaja.

En ole pettäjä tyyppiä. Eikä minua kyllä kiinnosta yhtään kukaan muu kuin oma mieheni :)

ap

Vierailija
68/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat vauvan nukkumaan ajoissa ja annat miehellesi hieronnan. jos teillä on sauna, niin saunotte oikein kunnolla ja hellitte toisianne. tee jotain sellaista omasta aloitteestasi, mikä saa miehen silmät aukenemaan, että rakastat häntä edelleen.

Vierailija
69/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen av-ohje. Jos mies tekee töitä, se on huono. Jos mies ei tee töitä, se on huono. Jos mies ei tykkää kärrytysretkistä, ratkaisu on, että nainen hankkii rakastajan.

No siitä vaan sitten.

Vierailija
70/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa niin tutulle :( Mä otin ja lähdin vauvan kanssa anopin luokse usein, kun en enää kestänyt olla kotona kahdestaan vauvan kanssa, kun mies oli töissä. Kotona ollessaan sitten väänsi töitä koko ajan tai pelasi ja tekee sitä edelleen. Ei tuossa auta muu kuin sun yrittää puhua edelleen..oletko kokeillut mailia sille kirjoittaa? Tällöin mies voi sen rauhassa lukea jne.

Itse olen huomannut, että helpoin on kun lakkaa vain odottamasta miestä ja alkaa elämään "omaa" elämää, mutta tämä ei todellakaan ole paras idea..silloin ero tulee varmasti, jos tällaista jatkuu. Itse elin näin jonkin aikaa ja sitten hänen menoista ja, kun häntä ei meidän suhde kiinnostanut. Jossain vaiheessa sitten otin miehen puhutteluun ja vihdoin hän tajusi asiat ja suhde muuttui paremmaksi.

Tsemppiä! Onko sulla ystäviä siellä?

Vierailija
71/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin ajateltuna kyllä hän isäänsä matkii.. Olen nimittäin apelle puhunut asiasta ja hän on mieheni kannalla että "hyvähän se on rahaa tuoda kotiin" eikä ymmärrä minun pointtiani asiasta.

No ennen vauvaa meillä oli menoa aikalailla, mutta lähinnä viikonloppuisin juhlittiin ja se vaihe on itselläni jäänyt kyllä pois vauvan myötä ettei kiinnosta lähteä jonnekin "örveltämään".

Oltiin ennen aikamoisia menijöitä yhdessä, mutta mies ei sitä ymmärrä että vauva ikäänkuin hidastaa. Pitää kaikki tehdä vauvan mukaan eli syötöt ja nukkumiset yms.

Mitä te muut sitten teette vapaa-ajallanne? Saisinko hyviä vinkkejä?

ap

Mies ei ole ehkä ihan täysin ymmärtänyt, kuinka paljon vauva muuttaa elämää ja kuinka paljon sitoo aluksi äitiä. Mieskin saattaa kokea tilanteen yhtä kurjaksi kuin sinä, mutta eri tavalla. Ehkä miehesi ihmettelee, miksi et enää halua tehdä ja mennä hänen kanssaan. Voisiko kyse olla ihan siitä? Mies voi tietty olla myös mustasukkainen vauvalle sen saamasta huomiosta ja tavallaan rankaista sinua jatkuvilla ylitöillä.

Toivottavasti tilanne helpottaa, kun vauva vähän kasvaa ja voi olla enemmän mukana ja ehkä mieskin alkaisi ymmärtää, mitä on elämä lapsen kanssa ja millä tavoin se joitakin asioita rajoittaa.

Ja jos mies on saanut tietynlaisen isänmallin kotoaan, niin sekin tietty vaikuttaa paljon. En nyt kyllä osaa auttaa tai neuvoa muuta kuin ehkä edelleen kannattaisi yrittää jutella ja keskustella, ilman mitään sarvia ja hampaita ja syytöksiä. Ihan vaan vaikka kysellä, että miten vauvan tulo on miehen mielestä muuttanut teidän elämää ja minkä hän nyt kokee tärkeäksi elämässä ja mikä taas on vähemmän tärkeää.

Tuohon vapaa-aikaan en osaa oikein antaa vinkkejä, kun me oltiin miehen kanssa hyvin kotona viihtyviä jo ennen vauvan syntymää. Ei meidän menot ole vauvan myötä juurikaan muuttuneet. Pyöritetään yhdessä arkea, iltaisin vauvan mentyä nukkumaan katsellaan leffoja (elokuviin ei ole vielä päästy, kun ei raaskittu jättää vauvaa hoitoon) ja tavataan muutamaa ystäväpariskuntaa, joita tavattiin ennenkin, nyt vaan meillä kaikilla on aika samanikäiset lapset. :)

t. 31

Vierailija
72/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa niin tutulle :( Mä otin ja lähdin vauvan kanssa anopin luokse usein, kun en enää kestänyt olla kotona kahdestaan vauvan kanssa, kun mies oli töissä. Kotona ollessaan sitten väänsi töitä koko ajan tai pelasi ja tekee sitä edelleen. Ei tuossa auta muu kuin sun yrittää puhua edelleen..oletko kokeillut mailia sille kirjoittaa? Tällöin mies voi sen rauhassa lukea jne.

Itse olen huomannut, että helpoin on kun lakkaa vain odottamasta miestä ja alkaa elämään "omaa" elämää, mutta tämä ei todellakaan ole paras idea..silloin ero tulee varmasti, jos tällaista jatkuu. Itse elin näin jonkin aikaa ja sitten hänen menoista ja, kun häntä ei meidän suhde kiinnostanut. Jossain vaiheessa sitten otin miehen puhutteluun ja vihdoin hän tajusi asiat ja suhde muuttui paremmaksi.

Tsemppiä! Onko sulla ystäviä siellä?

Piti varmaan sellainen rustata :D

Kavereita ei ole. Muutama asustaa yli30km päässä ja eräs paras kaverini muutti yli 200km päähän :/ joten se niistä kavereista sitten.

Olisi niin ihana kun joku tulisi vaikka päiväkahvilla käymään ja juttelemaan niitä näitä, mutta tähän mennessä ne päiväkahvit olen juonut yksin.

ap

Vierailija
73/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rellestys, ryyppäys, biletys vaihe on jäänyt pois kokonaan ja minusta on tullut äiti joten olen muuttunut aika paljon raskauden ja synnytyksen myötä.

Kyllä me miehen kanssa halitaan ja seksiäkin on ihan kivasti ja nukahdetaan että mies pitää minusta kiinni eli kyllä minä miestäkin huomioin ja huomioisin vielä enemmän jos olisi kotona meidän kanssa.

Ap

Vierailija
74/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vertaistukea taas parhaimmillaan! :(

Kyse on nyt miehesi ongelmasta. Hän ei kestä kotielämää vaan ahdistuu. Luultavasti pelkää luoda suhdetta vauvaan ja sitä kautta myös vauvan äitiin. Mieluummin pakenee töihin, koska kokee, että siellä pystyy hallitsemaan kaiken. Kotona hän ei osaa/pysty mielestään juuri mihinkään eikä pysty kontrolloimaan vauvan tarpeita.

Meilläkin mies alkoi esikoisen myötä tehdä tolkuttomasti töitä ja tottakai minä siitä väsyneenä ja yöt valvoneena nalkutin ja kierre oli valmis.

Ja aika epäterveeltä kuulostaa tuo teidän rahasysteeminnekin. Onhan se lapsi miehenkin, joten synnytyskulut tottakai puoliksi. Ja sinä olet äitiyslomalla hoitamassa yhteistä lasta, joten tulojen mukaan vuokra yms.

Nyt ainoa keino on luoda oma elämä. Tee itsesi niin onnellliseksi kuin voit ilman miestäsi. Kerran viikossa voit kirjoittaa miehellesi esim. mailin, missä kerrot arvostavasi hänen työntekoaan ja toivot hyvää suhdetta lapseen. Sen jälkeen voit kertoa ensi viikon suunnitelmistasi ja kysellä, suostuuko mies tulemaan mukaan esim. vierailulle, puistoon, kun teille tulee vieraita tai hoitamaan vauvaaa, kun menet jumppaan. Älä syyllistä, hanki toinen hoitaja tai mene vauva-lapsi-jumppaan. Kerrot siis etukäteen suunnitelmistasi mutta älä vaadi häneltä osallistumista, ehdota vain. Ja sitten toteutat ne suunnitelmat, retket, puistot, uinnit jne. Ota mukaan ystäviä, sukulaisia jne. Pidä hauskaa. Käy kampaajalla ja panosta uusiin vaatteisiin. Ei miehesi takia vaan itsesi takia. Tee itsellesi elämä mahdollisimman hauskaksi. Kyllä se mies huomaa ja alkaa ehkä vähän tajuta, miten mukavaa olisi olla teidän mukana.

Vierailija
75/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies tekee rahan takia ylitöitä ja sinä vietät aikaa yksin lapsen kanssa. Silti te maksatte laskut puoliksi? Kyllä minun mielestäni se jolla on maksaa enemmän. Ei ole reilua tämä!!!

Vierailija
76/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes maksa laskuja, muita kuin OMANSA: auton, netin jne... Pistä vaihtoon. Kuulostais paremmalta jos edes toisi rahaa KOTIIN YHTEISEEN KÄYTTÖÖN eikä uhkailis sua menojen vähennyksellä jos on enemmän aikaa kotona. En sietäis tuollaista miestä yhtään.

Ei muuta kun hankit oman elämän. Silloin kun miehesi on aamut kotona niin lähdet tahallasi vauvan kanssa omille menoillesi. Huomaa pian, että kaipaa jo sua ja vauvaa jos tekään ette ole saatavilla silloin kun hän teitä tarvitsee.

Vierailija
77/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mies ei halua olla kotona.

Koska akka on se minkä sai ,huomas myöhemmin, mun tykönä he nauttii ja ovat turvassa, tulioita olisi tosi paljon.Mutta omista haluistani olen rajannut alle nelikympisiin.Koska itsekkin olen mies.Vanha kuin taivas mutta nuoret miehet kiehtoo, ja he jostain syystä pitä vanhemmista. Tiedätkö "Lyyli" mis kultas saa Kunnon aisaa?? ;D D ;D

Vierailija
78/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin se jolla enemmin on rahaa myös maksaa suhteessa enemmin sitten. Miehesi on tosiaan vielä henkisesti kiinni teinimaailmassa, ajattelee omaa mukavuuttaa yms. ennen muuta. Onko rahakaan syy niihin ylitöihin, vai se että yksinkertaisesti viihtyy siellä töissä paremmin työkavereiden kanssa? Keskustelun paikka teillä.

Vierailija
79/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä pitää mennä hankkimaan lapsia tuollaisten miesten kanssa jotka eivät välitä lapsistaan paskan vertaa? Työ muka tärkeämpi kuin perhe

Vierailija
80/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin saat toivoa, että miehesi viettäisi aikaa myös perheensä kanssa olematta kamala nalkuttava, miehestään riippuvainen, kontrolloiva akka.

Ymmärrän, että miehellä on ehkä paineita perheen elättämisestä ja haluaa tehdä ylitöitä, mutta rajansa kaikella. Tuo on jo itsekästä toihin pakenemista. Toisaalta, eihän miehesi edes joudu sinua elättämään kun kerran maksat vuokrasta yms. puolet ja omat laskusi myös. Oikeasti miehesi vaan taitaa ahdistua kotona olemisesta ja vauva-arjesta.

Onko miehesi aina ollut yhtä innokas työntekijä vai alkoiko tämä vauvan syntymän jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi