Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä alan vihata kohta miestäni ihan urakalla!

Vierailija
29.05.2010 |

Joka päivä tekee ylitöitä!

Torstai oli vapaapäivä niin siitä huolimatta lähti töihin pariksi tunniksi. Pidin saarnan siitä että näkee sitä parasta kaveriaan joka päivä töissä niin minkä ihmeen takia jopa vapaapäivinä tulee häntä nähdä ja käydä töissä puhumassa paskaa yms..

Vauvamme nukahti kuuden aikaan torstaina ja olis ollu ihana viettää miehen kanssa sitä kaksinkeskistä aikaa mut tämä oli töissä.

Tänään piti olla 9-14 töitä ja sen jälkeen meillä menoja niin ei pystynyt ylitöihin jäämään. Oli vauvan kanssa olohuoneessa ja minä sit kömminkin ylös kun en unta saanut ja mitä mies tähän tekee? Vetää kamppeet niskaan ja lähtee töihin tuntia aikaisemmin. Sanoin suoraan ja olin tosi vihainen niin vastaus vaan töksähti hänen suustaan että "no tänään en voi tehdä ylitöitä niin pitää mennä vähän aikaisemmin sitten."

Ovi meni kiinni ja jäin itkemään!

Vittu pistän kohta koko ukon vaihtoon! Mie haluan miehen joka on minun kanssa! Me ollaan väännetty kättä tästä asiasta joka viikko mut miehen mielestä tarvitaan paljon rahaa niin hänen tulee tehdä ylitöitä.. minä pallotan aamu seitsemästä ilta kymmeneen vauvan kanssa kaksin ja odotan millon mies tulee kotiin!

Joskus jopa saattaa tulla kahdeltatoista yöllä, mutta tiedän että tekee ylitöitä, koska merkkaa kaikki tunnit ylös ja saa myös niistä rahaa eli ei ole missään nusasemassa ketään muuta eukkoa ellei se eukko sitten ole töissä.

Miten sanoa miehelle suoraan asiasta että älyää oikeasti että lopettaa ylitöiden teon tai edes vähentää?

Olen yrittänyt puhua mut sitten alkaa mulle kitistä että pitää rajoittaa minun puolelta laskuja kuulema.. pitäisi itsellä hommata pienempi liittymä yms yms. Ihan hyvin ollaan tähän asti pärjätty

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä olet kotona vauvan kanssa? silloin kun minulla oli tuo tilanne niin ajelin autolla ja kävin kaupassa, kävelyllä ja muutenkin lenkkeilin.. nytkin ajattelin jumpata kun mies tulee kotiin 23:00 ja lapset nukkuu päikkäreitä :) jos olen kotityöt tehnyt niin alan kutomaan villasukkia tai ompelemaan kyllä kannattaa.. mulla nytyään vaikea lähteä 5 lapsen kanssa mutta aina yritän keksiä jotakin hauskaa :)

Vierailija
22/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä pitää mennä hankkimaan lapsia tuollaisten miesten kanssa jotka eivät välitä lapsistaan paskan vertaa? Työ muka tärkeämpi kuin perhe

Niiiinno voihan sitä sillan allekin mennä halaileen.

(Työ = Raha = Aika tärkeetä perheelle)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä ihmettelen miten suuret menot teillä tai siis miehelläsi on? Jos siis sinä maksat omat vaate-puhelin- tms. jutut ja ostat vielä ruokaakin.

Kun mieheni hoiti lastamme kotihoidontuelle, ei olisi kyllä tullut mieleenkään pyytää häntä ostamaan sillä "tienestillä" ruokaa.

Toki maksoi puhelinlaskunsa ja vaatteensa. Kyllä minä maksoin sitten asumiskulut, ruoat yms. Enkä tehnyt ylitöitä ;)

Vierailija
24/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työnarkomaanimies jäi työttömäksi. Kamala kriisinpaikka oli, oli ollut niin "korvaamaton". Ei pystynyt edes uutta duunia hakemaan, kun prosessoi tuota irtisanomistaan (ei mennyt perille selitykset, että haloo, yli puolet työntekijöistä irtisanottiin - velloin vain sitä, miksi hänet).

Mies jäi sitten hoitamaan lapsia kotiin ja minä lähdin töihin. Näin toimii meillä järkyttävä paljon paremmin. Ainut miinus, että mä tienaan alle puolet kuin mitä mies aiemmin. Mutta pärjätään kyllä.

Mies on opetellut kokkaamaan (ennen halusi aina ravintoloihin) ja ruoka odottaa, kun menen töistä kotiin. Pesee pyykkiä (tähän piti opastaa). Hoitaa lasten asioita: neuvolat, harrastukset yms.

Sovittu, että hakee töitä, kun nuorin menee eskariin. Pitää ammattitaitoa yllä satunnaisilla keikoilla. Vastaavaa paikkaa, missä oli, tuskin saa enää. Mutta ihan joku perushomma ja perustyöaika on ok.

Vierailija
25/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselles elämä: harrastuksia, vauvakahviloita, mammatapaamisia, jumppakortti lapsiparkilliseen jumppakeskukseen jne jne

varmaan raskasta raataa töitä niska limassa jos kotona odottaa toinen työpäivä = tyytymättömän vaimon viihdytys. Olet itse vastuussa viihtymisestäsi, et miehesi.

Mulle äitiyslomat ovat olleet sosiaalisuuden kulta-aikaa. Millonkaan muullon ei ole aikaa lonuta päiväkausia leikkipuistossa /kahvilassa /kaverin luona /... juoruilemassa. Ihanaa!

Vierailija
26/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajatteleisin et ap:n mies ei halua olla kotona. Siitä nyt vaälttämättä ei voi ap:tä syyttää! Mies saattaa vaan haluta näpertää omaa työtään eikä osaa/halua olla osa perhettä aktiivisesti. Epäilisin et ap:n mies myös tiedostaa asian mutta pakenee tilanetta töihin, koska se on helpointa.

Tsekkaa hieman millainen perhe miehellä on, miten siellä on toimittu. Usein samat virheet toistuu! Se on kuitenkin varmaa et ap ei ole onnistunut normalisoimaan tilannetta ja kärsii siitä -syystäkin! Entäpä jos todellakin hankkisit hieman oaa elämää johon mies ei mahdu. Joskus kun joku saa maistaa omaa lääkettään saa se havahtumaan:)) Tsemppiä

Vierailija
27/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma vähän nyt sua neuvoo. Ensinnäkin ole itse pari viikkoa pelkästään vauvan kanssa mitä luulet kestäiskö pääääää? Kestäiskö?:) Mieti tarkkaan ennenko vastaat.

Et ole lukenut ap:n viestejäkään tarkkaan. Ap taitaa elää aika vaatimatonta elämää vaikka mies tienaa jatkuvasti ylitöillään. Jos olis mun tytöstä kyse syttyisi sota ja haukkuisin tyttönikin millasen juntin matkaan lähti!

Silloin kun hankitaan lapsia on se yhteinen projekti ja isukin tulee hoitaa lastaan joka päivä, jotta vahva side isukin ja lapsen välille syntyy. Eikö tämäkin ole ihan perusmatikkaa?

Vierailija
28/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuota sepustusta luki, niin tulipa mieleen, että alkaako sinulla vähän kaatua seinät päälle? Oletko myös hieman kateellinen, että mies voi touhuta vapaammin omia menojaan kuin sinä?

Mulla on ollut joskus vastaavia tuntemuksia kun mies tekee pitkää päivää ja viikonloppuja. On siis yrittäjä. Mutta sitten asennoiduin niin, että koti + lapset on mun työ, kun olen äitiysvapaalla. Mun mies on myös sellainen, että se ei pysty vaan viettämään iltoja "pyörimällä" sisällä. Miehet voi myös tunteä itsensä vähän ulkopuolisiksi, sillä vauva-aikanahan vauva ja äiti ovat niin tiiviisti yhtä. Nyt kun lapset ovat isompia niin mulle jää enemmän aikaa itselleni, kun talon miesväki touhuaa ulkona. Mies on selvästi enemmän kotona + touhuaa lasten kanssa kun ovat isompia.

Kuulostaa myös siltä, että te ette löydä yhteistä tekemistä. Eihän sen yhdessäolon tarvitse niin erikoista olla. Kunhan molemmat siitä tykkää. Eikä väsyneelle puurtajalle kannata "nalkuttaa" ylityötunneista.

Tuo teidän rahankäyttö on aika erikoista. Pitäisiköhän teidän jutella miten se menee. Meillä on kyllä eri tilit, mutta ihan toisenlainen meininki.

Vierailija
29/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jotain teinivanhempia? Jos pitää ajella "munkkia" tms.? Ja omat laskut jne..

En minä ainakaan kattelisi tollasta miestä.. Minulla on noin 9h "työpaivä" vauvan kanssa (siis miehen työaika + matkat) ja sitten iltaisin on vapaa-aikaa minulla ja miehellä vuoroilloin, tai sitten olemme yhdessä koko perhe.

Minusta ja miehestäni myös on tärkeää että kumpikin saa joskus tehdä jotain hauskaa ihan yksin. Itse käyn uimassa ja laulan kuorossa eli 1-2x vkossa noin 1-1½. Mies käy lenkillä (hölkkä/hiihto) muutaman kerran viikossa.. muun ajan olemmekin sitten melkein yhdessä.

Melko vähän teemme mitään miehen kanssa kahdestaan, ehkä kerran kuussa vauva on isovanhempien kanssa, mutta olemme sillon tehneet jotain käytännöllistä, kuten käyneet kaupassa tai siivottu. Vauva nukkuu hyvin yöt ja myös päivisin, joten kotona saamme ns. kahden keskistä aikaa kyllä.

Miksi mies haluaa perheen, jos ei halua olla perheen kanssa?

Vierailija
30/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni puolitoista vuotta niin että minä olin kahden lapsen kanssa kotona ja mies työmatkoilla viikot. Tämän lisäksi hänellä oli vaihtelevasti töitä viikonloppuisin noin kerran kuussa.

Selvisin tästä seuraavin keinoin:

1) Meillä käy siivooja 2krt/kuukausi

2) Tapasin paljon ystäviä (avoimet päiväkodit ym)

3) Järkestin itselleni vapaa-aikaa muutaman tunnin silloin tällöin

4) Käytin hyödyksi salin lapsiparkkia

Teillä tietty vähän eri tilanne koska lapsi on vielä vauva. Meillä tilanne loppui siihen että mies vaihtoi työpaikkaa. Rahasta meillä ei ikinä ollut kiistaa. Kaikki oli/on yhteistä.

Vierailija
31/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hoidosta ja huushollin hoidosta! Ota selvää mihin hintaan saisitte kotiapulaisen ja puolet siitä summasta laskutat miestäsi! Kaikki muut edut samat kuin kotiapulaisella. Iltatyöt puoliksi!

Mä kyllä ihmettelen suuresti miten nämä nykyajan tytöt on noin tööööt!

Vierailija
32/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki olet! Tuo raha-asiakin ollut se ainoa oikea tapa avioliitossa. Noin se kuuluukin olla! Jos aviovuode yhteinen niin raha-asiat myös!

Yleensä jos eri rahat = minun minun minun minun! Ei hyvä kasvualusta lapsille!

Vierailija
33/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos eri rahat = minun minun minun minun! Ei hyvä kasvualusta lapsille!

Eivät sitten ole tunkemassa niitä omia rahojaan Kreikka-projekteihin ym. "hyvän"tekeväisyyteen isompana.

Vierailija
34/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin - sinulla alkaa olla pahoja kotiäitioireita, kun miehen pitäisi viihdyttää sinua. Samalla ratkeavat rahaongelmat.

Hei vauva on alle 4kk vanha ja olen äitiyspäivärahalla vielä. En aikonut ihan vielä vauvaani viedä hoitoon!

Ap

Mä niin tiedän miltä tuo tuntuu! Kamalaa aikaa, kaikki tuntuu pahalta ja laiminlyömiseltä ja kotona seinät kaatuu päälle. Tekis mieli ajatella itteään, mutta siinä on se vauva ja se tarvii enemmän mua kuin minä...

Mutta lohdutuksen sana: tuo helpottaa. Hiljalleen.. Kannattaa purra hammasta, niellä kiukkusia sanoja, itkeä tyynyyn ja kirjottaa vaikka päiväkirjaan tai keskustelupalstaan tuntojaan. Myös hyvä ystävä auttaa. Mutta tässä muutama hyväksihavaittu (äidiltä, joka on ollut pian viisikymmentävuotta naimisissa isäni kanssa, saatu) neuvo:

1)

Älä tee isoja päätöksiä ensimmäisen vauvavuoden aikana.

Perustelu: keskittymiskyky on silloin huono, ajatukset menee missä menee ja kaikenlainen ylitunteilu haittaa päätöksentekoa. Jos haluat erota, niin pidä tieto itselläsi ja odota vähän. Vuoden parin päästä kannattaa nostaa asia uudestaan pintaan, jos edelleen tuntuu siltä.

2)

Isälle "odotusaika" alkaa vasta vauvan synnyttyä. Eli kun se pieni "toukka" kotiutuu synnäriltä, niin isät menevät usein aivan hämilleen. Vauva on niin pieni ja riippuvainen äidistä. Äitikään ei ole oma itsensä. Suuret perheensisäiset muutokset vaativat aikaa ja jokainen etsii omaa paikkaansa perheessä. Nämä ovat näitä henkisiä kasvukipuja ja sattuvat aivan kaikkiin, mutta paranevat ajan myötä. Ymmärrä. Tue. Kannusta. Kyllä siitä miehestä vielä hyvä isä tulee! (ps. sun mies pakoilee tunteitaan sentään töihin! Moni muu äijä kampeaa itsensä baariin tai sulkeutuu tietokoneen ihmeelliseen maailmaan..)

3)

Nauti siitä ajasta kun vauva on pieni. Sinulla on nyt virallinen lupa alisuoriutua. Jätä pyykkihuolto, siivous, ruuanlaitto isälle ja keskity täysillä vauvaan. Vaunukävele musiikkia kuunnellen, shoppaile, sisusta, askartele, leivo. Tee kaikkea mistä nautit ja anna vauvan seurata sinua vierestä.

Tsemiä ap! :)

Vierailija
35/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kotiäiti. Oletko ihan täysin terve? Miten ihmeessä voit suuttua, jos esim. miehesi lähtee tuntia aikaisemmin töihin? Ei se ole keneltäkään pois. Luulen myös, että miestäsi vituttaa jatkuva kiukuttelusi, jonka takia "pelottaa" tulla kotiin. Ei se ole kauhean mukavaa tulla raskaan työpäivän jälkeen väsyneenä himaan, kun tietää että toinen seisoo ovella rähisemässä. Saat olla onnellinen, että sulla ylipäätään on joku mies. Ilman lastanne hän olisi todennäköisesti lähtenyt menemään. Jospa keskittyisit nyt vähän muuhunkin kuin omaan kurjuuteesi ja käyt keskustelemassa esim. kriisikeskuksessa. Sitä kautta ehkä opit ajattelemaan objektiivisesti

Onhan se joltain pois,jos mies lähtee tuntia aiemmin töihin-se on kotiäidiltä pois! Haloo!

Ehkä äiti haluaisi aamulla ottaa suihkun ja mies voisi sen hetken vahtia vauvaa tms,

Tai ap vaan yksinkertaisesti haluaisi miehestään jotain seuraa.

Mies selvästi pakoilee kotona olemista, rahasta puhuminen on vaan tekosyy.

Nyt ap ota asia puheeksi ja selvitätte mistä on kyse. Eikö mies halua olla lapsen tai sinun seurassasi yhtään? Mielummin eroatte nyt kun myöhemmin-selviät paremmin yksin,jos miehesi on noin kykenemätön perhe-elämään. Jos vaan odottelet ja odottelet,etkä koskaan saa mieheltäsi mitään (paitsi rahaa),tulet vaan katkerammaksi akaksi vuosi vuodelta! Usko minua!

terveisin, nimimerkki kyllä sillä kotihoidontuellakin jotkut pärjää!

Vierailija
36/105 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. Meillä ei todellakaan mene rahaa niin paljon. Riittää vallan hyvin koko kuukaudeksi niin minun kuin mieheni rahat, mutta sit hän sanoo siihen päälle että olisi kiva ostaa minulle ja vauvalle jotain. Olen sanonut ettei tarvita mitään. Itse maksan sairaala maksua (synnytyksestä) joka kuukausi, puhelinlaskun, puolet vuokrasta ja lopuilla ostan ruokaa.. mistäs minä pienennän sitten? b. En todellakaan kyyli miestäni oven takana koska on kotona. Siivoilen ja teen omia juttujani. Hän kun tulee sisään niin tulee ensimmäisenä antamaan minulle pusun ja käy katsomassa vauvaa sen jälkeen. ap

Sanot että "riittää vallan hyvin teidän molempien rahat". ELi miehesi pakoilee kotia/vauvaa/sinua töihin. ei kuulosta kivalta. Muutenkin tuo minun rahat-sinun rahat ei siinä vaiheessa toimi kun on lapsi.

Joko miehesi on TÄYSIN paniikissa siitä,että teillä on lapsi. Tai hän on epärehellinen. Jompi kumpi.

Mutta tuollainen pakoilu ei auta sinua olemaan hyvä äiti,kun et saa miehestäsi mitään otetta etkä mitään tukea.

Vierailija
37/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa joku kaunis päivä ajan kanssa ja rauhoituttuasi istahtaa alas ja koittaa keskustella asiasta rakentavasti. Kerro miehelle, miksi haluaisit hänen olevan enemmän kotona ja miten osallistuvan vauvan arkeen tai tukevan sinua enemmän. Kysy mitä laskuja sinun hänen mielestään kannattaisi rajoittaa ja miten tämä tehtäisiin? Kannattaa varoa mitä toivoo, itse räjähdin miehelleni pari kuukautta sitten ihan hölmöstä asiasta, heitin sen pihalle ja sehän läks...

Vierailija
38/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin jopa että tekisi tunnin tai pari ylitöitä päivässä jos on pakko niin ei tähän vastannut mitään.. vissiin täytyy tehdä ainakin 3h per päivä!

Olen sanonut ettei vauvaa näe hereillä juuri ollenkaan ja että minä kärsin tästä tilanteesta koska haluaisin meidän olevan enemmän kolmestaan ja sitten kun vauva nukkuu niin saataisi viettää aikaa kaksin.

Mies näihin tokaisi silloin että hän tulee TÄNÄÄN aikaisemmin jos minä keksin meille tekemistä!!

Olen vauvan kanssa päivät niin mitä ihmeen tekemistä minä keksin itselleni ja miehelleni? Mietin jotain leffaa yms. mut nimenomaan ei televisiota tai tietokonetta tai mitään muutakaan tällaista.

Lisäksi mies sen takia on enemmän kuulema töissä kun ei halua olla neljän seinän sisällä ja tulee kuulema hulluksi.

Olen sanonut että voidaan lähteä lenkille kolmestaan ja käydään jossain niin ei kelpaa. Täytyy vaikka hänen mielestä ajella autolla vaikka se muutama tunti! Mitä helvettiä? Autossa viettää aikaa??

Mä olen niin monta kertaa nostanut asian esille saamatta siihen minkäänlaista vastausta niin en tiedä mitä enää tekisin.. se ei vaan ymmärrä että haluaisin olla hänen kanssa enemmän. Työ vissiin tärkeämpi ja raha

Vierailija
39/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) kannattaa ehkä todella vähentää sitä kulutusta, jos raha ei riitä ilman noin järkyttävää määrää ylitöitä.

B) Mies pakoilee kotia, jos sinä odotat ovella, milloin pääset valittamaan. Toivottavasti et tee niin.

Vierailija
40/105 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun miehen pitäisi viihdyttää sinua. Samalla ratkeavat rahaongelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme