Mä olen jäänyt leskeksi 32vuotiaana. Kysyttävää?
Kommentit (34)
Vai miksi niin monen vuoden terapia on tarpeellinen?
Tekijä sai tuomion murhasta. Lapset tarvitsee sellaista tukea jota mä en osaa heille antaa.
Äitini jäi myös leskeksi nuorena, 31-vuotiaana, minä olin silloin 5v.
Hienointa on, että lapsesi käyvät terapiassa, minunkin olisi pitänyt, mutta kävin kuulema kerran jonka jälkeen terapeutti totesi kaiken olevan kunnossa...no eipä todellakaan ollut eikä ole vieläkään.
Voimia sinulle ja perheellesi!
oleko pystynyt näkemään mahdolliseksi uutta suhdetta? Käytkö ulkona, siis baareissa tmv. Missä vaiheessa uskot uuden suhteen olevan mahdollisen?
Vaistosin vain että jotain kamalaa oli tapahtunut.
Osanottoni ja voimia sinulle ja perheellesi.
Vai miksi niin monen vuoden terapia on tarpeellinen?
Tekijä sai tuomion murhasta. Lapset tarvitsee sellaista tukea jota mä en osaa heille antaa.
Äitini jäi myös leskeksi nuorena, 31-vuotiaana, minä olin silloin 5v.
Hienointa on, että lapsesi käyvät terapiassa, minunkin olisi pitänyt, mutta kävin kuulema kerran jonka jälkeen terapeutti totesi kaiken olevan kunnossa...no eipä todellakaan ollut eikä ole vieläkään.
Voimia sinulle ja perheellesi!
Mun äiti suree vieläkin kuollutta lastaan, eikä todellakaan 60-luvulla mitään terapiaa moisessa tilanteessa saanut. Mutta sullahan on elämä edessä ja jos isäsi kuolema sinua kaihertaa, ei ole vieläkään myöhäistä jutella ammatti-ihmisen kanssa asiasta.
-ap-
Muistatko mitkä oli viimeiset sanat miehellesi?
-ap-
oleko pystynyt näkemään mahdolliseksi uutta suhdetta? Käytkö ulkona, siis baareissa tmv. Missä vaiheessa uskot uuden suhteen olevan mahdollisen?
Uusi suhde on mahdollinen milloin tahansa ja pieniä virityksiä saattaa ehkä olla ilmassa :) En juokse baareissa etsimässä uutta suhdetta. Tulee jos on tullakseen. Käyn kavereiden kanssa istumassa iltaa silloin tällöin, ihan kuin muutkin ihmiset.
Miehen kuollessa meidän parisuhde voi ihan hyvin. Eli mitään ei jäänyt sanomatta, eikä suurempia kiistoja ollut. Normaalia arkikähinää. Mulla on rauhallinen ja seesteinen olo ja nyt muistelen miestä hyvällä, muistan niitä iloisia ja onnellisia asioita. Jos välit oisivat olleet huonot, olisi toipuminen saattanut olla vaikempaa? En tiedä.
ap-
Oliko miehesi poliisi vai vartija?
En aio ammattia kertoa.
-ap-
Saitteko surra rauhassa vai tuntuiko, että teidän elämää seurattiin kovasti? Tarkoitan lähinnä, esim. pienillä paikkakunnilla uteliaisuus yms. käy jo ahdistamaan.
Saitteko surra rauhassa vai tuntuiko, että teidän elämää seurattiin kovasti? Tarkoitan lähinnä, esim. pienillä paikkakunnilla uteliaisuus yms. käy jo ahdistamaan.
Muutettiin sieltä Helsinkiin melkein heti tapahtuneen jälkeen.
Laaja kaveripiiri tosin aiheutti omia vaikeuksiaan, mutta nyt tajuan, että kaikki tarkoittivat kuitenkin hyvää päivittelyillään. En koe, että kukaan olisi häiritsevässä määrin ollut utelias. Puhuminen ja tapahtuneen läpi käyminen kuitenkin on auttanut ainakin minua.
-ap-
Oliko miehesi sosiaalityöntekijä?
-ap-
Minulla on työpaikalla nainen (nuorehko) joka jäi leskeksi. Hän kertoi joskus kuinka tuttavapiirinsä naiset rupesivat jossain vaiheessa kovin epäluuloiseksi hänen suhteensa. Aivan kuin olisivat pelänneet että tämä nainen koittaisi vampata heidän miehensä ja saada näin uuden miehen.
Onko sinulla vastaavasta kokemuksia?
Minulla on työpaikalla nainen (nuorehko) joka jäi leskeksi. Hän kertoi joskus kuinka tuttavapiirinsä naiset rupesivat jossain vaiheessa kovin epäluuloiseksi hänen suhteensa. Aivan kuin olisivat pelänneet että tämä nainen koittaisi vampata heidän miehensä ja saada näin uuden miehen.
Onko sinulla vastaavasta kokemuksia?
Ja toisekseen mä oon niin tyhmä näissä naisten keskeisissä peleissä, etten varmasti oo tajunnukaan, jos tuollaista olisi esiintynyt/esiintyisi..
Eli ei oo kokemuksia tuosta!
-ap-
Taloudellisesti ei ole suurta eroa siihen kun mies vielä eli. Mies oli silloin huono palkkaisessa työssä ja mä opiskelin. Mä saan nyt ihan ok palkaa ja eläkkeen. Mä en tiedä mikä ois paremmin, jos mies ois kuollut ennen kuin täytin 30?!?!
-ap-