Ollaan asuttu kolme vuotta Espoossa ja sinä aikana on
1. lopetettu puistoruokailu
2. rajattu kuntalisän saajia
3. päätetty sulkea 50 päiväkotia
Mitähän seuraavaksi?
Et sellanen lapsiperheiden onnela - olisi pitänyt jäädä Helsinkiin.
Kommentit (48)
Eiko espoolaisilla ole varaa syoda kotona ennen puistoon menoa tai sen jalkeen?
Miksi sinun pitää aina kaikissa viesteissäsi vittuilla muille?
Mika sinua hiertaa? Missa kohtaa kysymysta vittuiltiin?
tarkoittaisi että espoolaisilla ei ole varaa syödä kotona.
että se on muka oma kaupunkinsa. Nimi voitaisiin säilyttää kuvaamaan nykyistä Espoon keskustaa.
Kyseessähän on pelkkä Helsingin nukkumalähiö.
voin vaan vakuuttaa että 70-luvulla kuntapalvelut toimi erittäin paljon paremmin kuin nyt.mmm. terveyskeskuslääkäri, hammashoitola, neuvola oli joka kylässä .lähikoululusta puhumattakaan.
Nyt espoolaisten rahat menee kuntaorganisaation byrokratian pyörittämiseen .
Asuin välillä 6 vuotta vantaalla, toimii paljon paremmin. Nyt taas takasni täällä, loppuelämäksi, ikinä en muuttaisi espooseen jos ei olisi "kaikki" asiat täällä.
että Espoo on oma kaupunkinsa ja haluaa pysyä sellaisena. Se on sentään Suomen toiseksi suurin kaupunki ja pystyy työllistämään itse omat työllisensä, mikä on aika hyvin kun ottaa huomioon, että julkinen hallinto on keskittynyt Helsinkiin eikä Espoo ole niin pöhöttynyt kuin Helsinki (13 500 työntekijää vs. Helsingin 40 000), vaikka esim. sen asukasmäärän kasvutahti on ollut moninkertainen Helsinkiin verrattuna. Ehkä se on siinä, että Helsinki häätää hyvätuloiset asukkaat ja työpaikat muualle ja rahat on niin vähissä, että pitää saada käpälät muiden taskuihin.
Espoo tulisi liittää osaksi Helsinkiä, ja lopettaa tämä pelleily, että se on muka oma kaupunkinsa. Nimi voitaisiin säilyttää kuvaamaan nykyistä Espoon keskustaa.
Kyseessähän on pelkkä Helsingin nukkumalähiö.
pitää täällä vain se, että lasten kaikki ympyrät täällä ja toivo siitä,e ttä joku päivä ollaan osa Helsinkiä.
täällä Espoossakin on - eikös ylipäätänsä joku 70 prosenttia julkisista rakennuksista ole kosteusvaurioisia.
Mutta sä Melba nyt muutat ainoaan menettelevään mestaan Espoossa eli Tapiolaan. Se on esteettisesti miellyttävä, koska siellä on peräti arkkitehtuurisesti mietitty ostarinseutu, toisin kuin nämä karmeat betonikauhistukset, kuten Sello ja Iso Omppu. Tapiolassa on myös kulttuuria, kulttuurikeskukset, Emmat yms ja ehdottomasti Espoon fiksuin sakki. Ja mikä tietysti parasta, niin kätevä yhteys Helsingin keskustaan.
Kun meidän perhe mahtuu aikanaan pienempään, niin Tapiolassa lienee seuraava osoite. Tosin täytyy eka katsella, mitä Tapiolalle tapahtuu. Jos dorkat kokoomuslaiset jyrää, niin todennäköisesti jotain traagista Tapiopolis-tyyliin.
Ostimme omakotitalon ja saimme kokonaan oman kortelin.3100 neliöö. ei naapureita samasa kortelissa eikä tuu.Espoossa vain työpaikat.
yhden asuinpaikan nimeen vannovia. Itse olen yli kymmenessä paikassa ympäri Suomea ja ulkomaillakin, eikä mulla ole mitään pakkoa päästä asumaan tiettyyn kuntaan/kaupunkiin.
puoli pyöree torni kyljessä .Punainen ansari katto.
;D ;D ;D
Muuttakaa Vantaalle, täällä on varsinkin 1-3 luokkalaisten luokkakoot varsin ideaaleja, oppilaita on 15-23/luokka.
että Espoo on oma kaupunkinsa ja haluaa pysyä sellaisena. Se on sentään Suomen toiseksi suurin kaupunki ja pystyy työllistämään itse omat työllisensä, mikä on aika hyvin kun ottaa huomioon, että julkinen hallinto on keskittynyt Helsinkiin eikä Espoo ole niin pöhöttynyt kuin Helsinki (13 500 työntekijää vs. Helsingin 40 000), vaikka esim. sen asukasmäärän kasvutahti on ollut moninkertainen Helsinkiin verrattuna. Ehkä se on siinä, että Helsinki häätää hyvätuloiset asukkaat ja työpaikat muualle ja rahat on niin vähissä, että pitää saada käpälät muiden taskuihin.
on näitä uusespoolaisia, kun jossain lauseessa aina vilahtaa tämä "olen muuten hyvätuloinen"
Tää on JUST tää asenne minkä takia ainakaan minua
ei kauheasti ilahduta että nämä tunkee nimenomaan Espooseen. Hei haloo, mitä vikaa Mikkelissä ?
Sen siitä saa, kun myivät voittoa tahkovan monopolisähkölaitoksensa pois. Helsingissä Helsingin Energia tulouttaa kaupungille hirmuisen summan rahaa joka vuosi. Näin oli ennnen Espoossakin, mutta ei ole enää, kiitos "fiksujen" poliitikkojen.
Sen siitä saa, kun myivät voittoa tahkovan monopolisähkölaitoksensa pois. Helsingissä Helsingin Energia tulouttaa kaupungille hirmuisen summan rahaa joka vuosi. Näin oli ennnen Espoossakin, mutta ei ole enää, kiitos "fiksujen" poliitikkojen.
Ajattelin just muistuttaa espoolaisia, miksi ei ole rahaa, vaikka voisi olla. Se on sitä espoolaista kokoomuspolitiikkaa.
Se tosiasia että Helsinki on hoitanut asiansa kehnosti ja mm. vinoili Espoon aloittamalle säästökuurille ennen kuin itse hoksasi, että ai perkele, meiltä loppuukin muuten rahat, täytyy alkaa säästää, tuskin riippuu mitenkään mahdollisten espoolaisten tännekirjoittajien tuloista.
paljonko vetoa että tämän kirjoittaja
on näitä uusespoolaisia, kun jossain lauseessa aina vilahtaa tämä "olen muuten hyvätuloinen"
Tää on JUST tää asenne minkä takia ainakaan minua
ei kauheasti ilahduta että nämä tunkee nimenomaan Espooseen. Hei haloo, mitä vikaa Mikkelissä ?
tarkoittaisi että espoolaisilla ei ole varaa syödä kotona.
Nyt me kaikki tiedetaan etta olet koyha espoolainen kun tulit tanne natisemaan.
t.yx jenkkimamma.
KAIKKI merkittävä tapahtuu Helsingissä. Espoolla ei ole juuri mitään merkittäviä omia attribuutteja.
On kiva, että teillä on hiukan asukkaita ja kokoomusvetoinen kaupunginhallitus, mutta kuvitelma siitä, että Espoo on itsenäinen yksikkö on itsepetosta.
Kulttuurillisesti ja väestöpolittisesti Espoo on Helsingin satelliitti, ei muuta.
"I am from Espoo."
"Espoo?"
"You know, right next to Helsinki"
"Oh, right."
sammutella kesän ajaksi - ainakin sellaisilta paikoilta, missä ei öiseen aikaan juuri liikuta. Nurmijärvellä ei ole edes puoliksi niin paljon katuvaloja kuin Espoolla ja Helsingillä, ja silti säästää 20 000 euroa sammuttamalla ne. Mieluummin valoja pois, kun vaikkapa suljetaan päiväkoteja tai nostetaan ryhmien kokoja.