Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia vuokratyönantajista?

Vierailija
07.06.2010 |

Näin mielenkiintoisen työpaikkailmoituksen, mutta työsuhde solmitaan vuokrausfirman kanssa. Epäilyttää vastuunjako työnantaja-ja vuokrafirman välillä. Onhan se tietenkin aina tapauskohtaista, mutta kertokaa silti kokemuksianne. Ja nyt siis olen toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa, ollut jo yli 10 v.Syy vaihtohaluuni on työajoissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin todella paljon. Työsuhde oli ns. projekti, joka sovittiin aina vuodeksi kerrallaan. Ensimmäisen vuoden jälkeen se yleensä vakinaistettiin. Toisin sanoen työntekijän Manpowerilta vuokrannut firma halusi varmaankin katsastaa, kenet ottaa. Minulla siis aina vakinaistus vuoden jälkeen alkuperäiseen firmaan.

Aina sai töitä kun vain halusi. Uskalsin ottaa lyhyempiäkin pätkiä, koska tiesin että uusia tulee. Ja se kannatti, koska sitten aloin saamaan pitempiä vuoden projekteja ja vakinaistuksia. Omasta halustani siis olen vaihtanut vakkaripaikasta toiseen kun oli kiinnostavampi.

Normaalit edut, liikunta- lounas- yms setelit, työterveyshuolto toimii, erikoislekurille saa mennä muistaakseni kerran vuodessa. Mahdollisuus kouluttaa itseään. Firman pippaloita ja häppeningeja plus tietysti alkuperäisen firman häpeningit siihen päälle.

Suosittelen siis tätä yritystä ainakin.

Miinuksena vuokratyöntekijänä olemisessa on se, että alkuperäisen firman työntekijöillä on etuja joita sinulla ei ole. Mutta kuten sanottu niin monet katsastaa sen vuoden verran ja vakinaistaa sitten (jolloin palkkakin nousee).

Vierailija
2/5 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan työterveyshuolto, lapsen sairastuminen, työmatkojen kulujen korvaus ym. mietityttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukset ovat olleet hyviä, töitä on riittänyt ja yhteistyö Seuren ja työpaikan välillä on toiminut. Seurella oli omat etunsa (mm. liikuntalippuja) ja nillä työpaikan vakityöläisillä omansa (kaupungin edut).

Vierailija
4/5 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se oli minulle ehkä ainoa keino työllistyä kun olin ollut viisi vuotta kotona lasten kanssa. Aluksi lyhyillä projekteilla osoitin kykyni ja sain samalla CV:hen tavaraa ja sen jälkeen työn saanti onkin ongelmatonta.

Vierailija
5/5 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin argentalla vajaan vuoden verran, työpaikka oli koko ajan sama. olin tosi tyytyväinen firmaan. palkka oli just se, mitä oli tunteja (palkkakausi oli kk eka pv -viimeinen pv), sairaslomat ongelmattomia, helppo yhteydenpito ei oikeesti mitään ongelmia. sitten työnantaja irtisanoi vuokrasopimuksen ja siirryin samaan firmaan firman omaksi työntekijäksi, ja sitten ne ongelmat vasta alkoikin.

ite suosittelen ainakin argentaa...! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän