13vee yöksi lastenvahdiksi??
Uskaltaisitteko jättää 3v. ja 8v. lapset yöksi 13v. lastenvahdin hoitoon? Itse riitelen tästä asiasta itseni kanssa.. enkä ole vielä päässyt lopputulokseen. :/
Kommentit (12)
luotettavan 13-vuotiaan sukulaistytön kanssa kahden, mutta vastuu 3-vuotiaasta on aivan liikaa 13-vuotiaalle lapselle.
mitä jos lapselle tulee vaikka yöllinen ahdistuskohtaus, on päivällä niellyt vierasesineen tms. Herääkö 13 v? Osaako soittaa ambulanssin? Mitä jos osaa ja lapsi silti menehtyy, millä vakuutat sille 13 v:lle että hän ei ole syyllinen lapsen kuolemaan vaan sinä, joka vastuuttomana jätit hänet vastuuseen...
jos tuo pienin on hyvä nukkumaan, eikä yleensä heräile öisin ja nukkuisi kun lähden. Samaan huoneeseen panisin nukkumaan.
Ennen neljä vuotias tätini vahti kaksi vuotiasta sisartaan aina kun vanhempien piti olla töissä. Ja hengissä selvisivät. Kolmetoista vuotiashan on jo iso!! Pientä maalaisjärkeä.
Mikäli olisi tuttu, luotettava hoitaja ja hänellä olisi kokemusta lasten hoitamisesta.
kummityttö on vahtinut 5 ja 6 v lapsia hyvällä menestyksellä. ei ongelmia. Laitontahan touhu tosin nykypäivänä on. Aina pitäisi olla täysyikäinen henkilö läsnä.
Typerää, koska itse olen samanikäisenä vahtinut vauvaikäisiä jne.
Ennen neljä vuotias tätini vahti kaksi vuotiasta sisartaan aina kun vanhempien piti olla töissä. Ja hengissä selvisivät. Kolmetoista vuotiashan on jo iso!! Pientä maalaisjärkeä.
Ennen, niin ennen siskoni ja minä hoidettiin viikko 2-vuotiasta tuttavan lasta, olimme ihan omillamme kotona. Kun porukat lähtivät pyöräilyretkelle. Se oli ihan normaalia ENNEN. Minä olin 13 ja siskoni 11. Kumpikin tienattiin tosta viikosta 50 markkaa.
Antaisitko lapsesi 13-vuotiaalle hoitoon viikoksi, NYKYÄÄN?
kummityttö on vahtinut 5 ja 6 v lapsia hyvällä menestyksellä. ei ongelmia. Laitontahan touhu tosin nykypäivänä on. Aina pitäisi olla täysyikäinen henkilö läsnä.
Typerää, koska itse olen samanikäisenä vahtinut vauvaikäisiä jne.
Mutta jos ei ole, vastuu on lasten vanhemmilla, ei sillä hoitajalla jos jotakin sattuu.
itse ajatellut sillä tavalla, että itsekään en heräisi ahdistuskohtaukseen koska nukun eri huoneessa, 13vee osaa soittaa 112, kun 8vee lapsen kanssakin harjoiteltu sitä kovasti. en tiedä. ystävän syntymäpäivä olisi huomenna ja eri kaupungissa, eli pitäsi jäädä yöksi. tuskailen vielä asian kanssa!
en kyllä koko yöksi uskaltaisi jättää, muutamaksi tunniksi jos nuorin jo unilla niin voisin mennä syömään ja lasilliselle, mutta että eri kaupunkiin? en todella.
13vuotias on lapsi itsekkin! Jätä yöjuksut jos tuon ikäinen on ainut vaihtoehto!