Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin tädit juoruilee?

Vierailija
17.06.2010 |

Minulla on 4-vuotias lapsi, joka on päivähoidossa 3 päivää viikossa n. 7 tuntia kerrallaan. ITse olen kotona kohta vuoden vanhan vauvan kanssa. (So shoot me!)

Tädit ovat ystävällisiä ja ihastelevat usein vauvaa. Välillä kyselevät, kuinka kauan aion vielä olla kotona. Olen vastannut suunnilleen aina kysyttäessä, että vielä ainakin vuoden. (tarkoitus on olla siihen asti, kun kuopus on 2-3-vuotias) Yleensä sanovat, että se on hyvä tms ja yksi jopa sanoi, että ole vaan siihen asti, kun täyttää 3 vuotta.

Puhuvatkohan silti selän takana että 'tuokin vaan laiskottelee kotona vauvan kanssa tms'.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juoruavat, pahekusvat, ihmettelevät IHAN kaikkia asioita, pieniä ja isoja.

Vierailija
2/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lto ja saatan kyllä joskus mielessäni paheksua tuommoista valintaa, jos huomaan hoidossa olevasta lapsesta ettei tahtoisi olla päiväkodissa. Silloin tulee paha mieli lapsen puolesta. Siitä saatetaan sitten ryhmän aikuisten kesken kyllä puhua, mutta en myönnä semmoista juorupiiritunnelmaa, vaan enemmän lapsen kannalta miettimistä. Mutta sepä riippuu niin ihmisestä ja muusta ilmapiiristä.

Mutta ihan totta tosiaan moni päiväkotiin viety esikoislapsi oireilee siellä. Tahtoo leikkiä vauvaa, ripustautuu hoitajaan, sanoo hoitajalle "haluaisin että sinä olisin äitini" ja muuta semmoista. Se on toki vaihe, joka menee ohi kun lapsi huomaa ettei maailma kaatunutkaan vauvan syntymään - mutta ei se kiva juttu silti ole.

Toisaalta on ne lapset kurjemmistakin jutuista selvinneet, eikä aina tiedä taustoja perheestä ja perheen tilanteesta eikä tarvitsekaan tietää. Itse hoidan työni lapsen kannalta niin hyvin kuin voin, enkä mieti perheen juttuja sinänsä työpäivän aikana. Jos kysytään, niin neuvoisin tekemään toisin.

lto äitiyslomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA hän on myös sanonut lapseni pärjäävän hyvin, olevan empaattinen ja suosittu leikkikaveri. Lapsi on kyllä sosiaalinen ja vilkas, ja lähtee mielellään päiväkotiin. On siis tosiaan jo 4-vuotias, eikä enää mikään ihan pieni t. ap

Vierailija
4/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä joudutaan näiden sosiaalisin syin hoidossa olevien lapsia vähän tarkemmin katsomaan ja olemaan varuillaan. Kun asiat on kunnossa, äitikin jaksaa ja kun asiat ovat solmussa niin lapselle hoitopaikka tarjoaa sitä turvaa, mitä ei kotoa saa.

Vierailija
5/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on näkemättä se suomalainen naisporukka, jossa EI juoruilla.

Vierailija
6/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 4v on hoidossa noin pitkään? Sääli vähän raukkaa.

Vierailija
7/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli hoidossa n. 9-14.30. Ei toiminut, vaan raivosi aina kun hain kesken leikkien kotiin. Sitten alkoi olla n. 9-15.30/16. On toiminut paljon paremmin. LApsi lähtee tyytyväisenä kotiin. JA on tosiaan vain 3 päivää viikossa hoidossa. t. ap

Vierailija
8/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama tilanne kuin apllä ja yritin muutaman kerran olla hyvä äiti ja hakea lapsen aikaisin päiväkodista. Tyttö hermostui ei olisi halunnut lähteä, juoksenteli ympäriinsä ja molemmilta meni hermot.

Kun haen pihalta vähän ennen neljää, saan mukaani iloisen tytön joka on ehtinyt leikkiä tarpeeksi kavereiden kanssa. Ehditään vielä käydä yhdessä puistossa, kirjastossa, kahvilla tms. ennen kotiin menoa.

Vierailija
9/9 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama tilanne kuin apllä ja yritin muutaman kerran olla hyvä äiti ja hakea lapsen aikaisin päiväkodista. Tyttö hermostui ei olisi halunnut lähteä, juoksenteli ympäriinsä ja molemmilta meni hermot.

Kun haen pihalta vähän ennen neljää, saan mukaani iloisen tytön joka on ehtinyt leikkiä tarpeeksi kavereiden kanssa. Ehditään vielä käydä yhdessä puistossa, kirjastossa, kahvilla tms. ennen kotiin menoa.

...kunhan se ei toki vaikuta lapsen hoitoon tai teidän perheeseen. Itse en ole edes ajatellut moista..

itse olen 1vuotiaan ja vauvan kanssa kotona ja meidän 3vuotias on hoidossa joka päivä 9-14.30! Hyvillä mielin menee hoitoon ja viihtyy. Ja millään kotiin liittyvällä syyllä lapsi ei hoidossa ole vaikka kotona itse olenkin. Minusta yli 3 vuotias tarvitsee sosiaalista ja ryhmävaikutteita ja päiväkodissa on paljon seuraa eikä vain sisarukset. Sekä hoidossa on hyvin aktiiviselle lapsellemme paljon enemmän virikettä kuin kotona pienempien kanssa pystyisin tarjoamaan. ( tiedän hyvin että on kerhoja yms. mutta sanokoon muut mitä sanovat minusta tämä toimii silti paremmin! )

Joten Ap. älä ajattele asiaa, jos olet itse tyytyväinen ja lapsesi myös!! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan