Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko, että ujous ym. perityy geeneissä vai kasvatuksessa?

Vierailija
28.05.2010 |

Siskon tyttö oli tosi ujo pienenä, vaikka molemmat vanhemmat sosiaalisia ja seurallisia. Nyt 6v. on tosi reipas eskarilainen. Meillä taas mies todella ujo ja minä "normaali", lapsi oli vauvana ja pikkutaaperona tosi reipas ja sosiaalinen, nyt oli vuoden miehen kanssa kotona ja on samanlainen arkajalka kuin isänsä. Opettiko mies tämän pojalle vai aktivoituiko hänen ujousgeeninsä vasta nyt?

Heh.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden mielestä jotka tervehtivät ja tyrmistyvät siitä jos heitä ei tervehditätoivoisivat ujojen abortoivan sikiönsä. Ettei vain heidän päivänsä mene pilalle jos ujo ei tulevaisuudessa tervehdi heitä.

Ujo ei oo sama asia kuin epäkohtelias.

Vierailija
22/24 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei. Minä olen päässyt ujoudestani ja kukaan ei voisi kuvitella minun olleen koskaan ujo.

2 vanhempaa lasta eivät ole koskaan olleet ujoja.

Kuopus taas äärimmäisen ujo, jo 2½kk ikäisestä vierasti aivan hirveästi ihmisiä. On hitaasti lämpiävä ollut aina. Mutta ollut silti aina sosiaalinen ja nyt 10v. ikäisenä ujoudesta ei juuri ole jälkeäkään.

En ole kuopusta mitenkään erilailla kasvattanut kuin muitakaan. Geeneissä se kulkee vahvasti.

En pakottanut ujoa lastani tilanteisiin joihin itseni pakotettiin lapsena, mutta olen kaikella tavalla häntä aina hienovaraisesti rohkaissut.

Arka hän ei ole ollut liikunnallisesti koskaan. Ihan yhtä raämäpää ollut kuin muutkin, mutta uudet ihmiset on ottanut ana varauksella-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ujo on usein epäkohtelias ujouttaan.

Vierailija
24/24 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meidän tyttö ei niitä ainakaan ole perinyt.

ikinä ei ole ollut arka.

rakastaa esiintymistä.

Tutustuu nopsaan uusiin ihmisiin.

Usein selittää ihan vieraillekkin ihmisisille kaikenlaisia asioita ihan kuin oisi tuntenut heidät kauankin.

Minä olen luonteeltani ujo ja arka eikä mieskään mikään essintyjä ja hirmu sosiaalinen tyyppi ole.

Kaukaa on lapsi nuo geeninsä perinyt. Olisko äitini geenejä tullut häneen aimo annos,mene ja tiedä.

Lapsemme on suhteessa meihin vanhempiin pitkä.

pitää piirtämisestä,liikunnasta,tanssimisesta ja laulamisesta.

on noissa suht hyväkin. mitä nyt 7-vuotiaasta vielä voi sanoa. Itse olin surkjea laulaja ja piirtäjä. Samaa voi sanoa hänen isäsätään.

Mielenkiintoisesti nuo geenit on häneen valikoituneet.

Vai tiedätkö millainen miehesi on ollut pienenä lapsena? Vai onko hänet kenties lytätty taka-alalle hiljentymään?

Tuo kommentti "itse olin surkea laulaja ja piirtäjä" kertoo kyllä enemmän vanhemmistasi kuin sinun taidoistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi