Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

synnytys:piilolinssit vai silmälasit vai naturel

Vierailija
28.05.2010 |

Tässä mietin että pistänkö piilarit synnytykseen vai otanko silmälasit. En juuri käytä laseja, joten ne on liian heikot ja muutenkin naarmuiset.

Näkö on jotain -4, joten ilmankin pärjäis ehkä.

Voiko synnytyksessä piilolinssi pullahtaa ulos silmästä? Mä käytän 2 viikon linssejä, joten ei olisi iso menetys.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 14:50"]

Mä käytän ympärivuorokautisia kuukausipiilareita. En ota niitä välissä pois ellei ole jotain erityistä syytä tai että täytyy putsata niitä välissä. Ihan sujuvasti kiskon ne päässä 12 tunnin yöunia, joten kyllä kai ne silmissä tarvittaessa voisi yhden sektionkin tehdä. Mä aion siis synnyttää piilarit silmissä.

[/quote]

Samoilla taustoilla minäkin liikkeellä, eikä piilareista ollut ongelmaa koskaan aiemmin. Vinkkinä vain, ota lasit, piilarikotelo ja kunnon kostutustipat mukaan ihan varmuuden vuoksi. Ja jos sektioon joutuisit, ongelmat piilareiden kanssa taitaa johtua siitä, että kroppa jotenkin kuivuu leikkauksen aikana. Jano sektion jälkeen oli ihan mieletön.

-40

Vierailija
22/46 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele lapsesi kannalta, miten hän haluaa nähdä äitinsä ensimmäistä kertaa. Tietysti haluat olla hyvän näköinen kun kohtaat lapsesi ensi kertaa. Käy kampaajalla, laita hieno juhlakampaus, sekä juhlameikki. Lisäksi edustavat vaatteet ovat synnytyksessä lähes must. Katso värikartat ja haistele oikeaa Feng Shuita. Piilarit päähän ehdottomasti, lapsi voi säikähtää jotakin hikistä, äheltävää rillipäätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilarit mulla oli synnytyksessä, ei tullut edes mieleen että niitä ei voisi laittaa. Hassulta kuulostaa että leikkauksen takia ei saisi piilareita olla, kyllähän tästä synnyttäjille joku ohjeistus annettaisi jos oikeasti vaaralliset olisivat.

Vierailija
24/46 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
25/46 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin muutenkin, itsellä kaksi suht koht normia alatiesynnytystä ja kolmas päätyikin kiireelliseen sektioon, en ollut tällaista vaihtoehtoa edes tosissaan miettinyt ja kyllä järkytys oli kamala, tyyliin "muille sattuu, mutta ei kai nyt sentään omalle kohdalle", kyllä mulla olis ainakin ollut piilarit ties missä luomen alla sykkyrässä sen kaiken hysteerisen parkumisen jälkeen, mitä kolmas synnytys/sektio aiheutti.

Mutta eipä sitä kai vain usko ennen kuin omalle kohdalle sattuu :/ T: Yksi joka joutui synnytyksen jälkeen verenvuodon takia kaavintaan taju kankaalla

Vierailija
26/46 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina käynyt niin, että en muista tällaisia yksityiskohtia. Hormonit sekottaa pään. Mulla ei ole laseja kuvissa, joten joko mulla oli piilarit tai sitten pärjäsin kokonaan ilman. Mulla ei ole niin vahvat lasit ettenkö mitään näkisi ilman.

Vierailija
27/46 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä selvä:-). Näin minä nyt tekisin. Piilareilla voi ihan hyvin selvitä pitkäänkin tarvittaessa (itse käytän kertakäyttöisiä) ja kannattaa pitää vaikka kostutustipat mukana. Hätätilassa sitten rillit avuksi. Mulla on näkö n. -6,0 enkä koe ilman rillejä tai piilareita näkeväni juuri mitään;-o

Vierailija
28/46 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka mulla ei mikään erityisen huono näkö olekaan (-2,5 ja -2,0), tunsin itseni tosi avuttomaksi ja sokeaksi kun mies kätilön käskystä otti multa lasit pois ekan ja kolmannen synnytyksen ponnistusvaiheessa. Kakkosen ja nelosen synnytin lasit päässä. Mä en osaa yhtään olla ilman laseja joten oli tosi avuton olo ilman niitä. Eikä ne lasit millään lailla synnytystä haitanneet.

Mut piilareita en synnytykseen laittais, vaikka sellaisia käyttäisinkin. Pahimmillaan sitä voi päätyä hätäsektion jälkeen teholle, eikä piilareiden poistaminen silmistä ole kyllä mikään ykkösprioriteetti siinä vaiheessa henkilökunnalle.

Vierailija
29/46 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne minulla ovat killuneet nenällä joka kerta. Kolme synnytystä takana.

Vierailija
30/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan asia eri, jos on kuukausipiilarit, joilla nukkuukin?

Vierailija
31/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2010 klo 10:31"]

Mullakin -6,5 ja ainakin ponnistus vaiheessa puristin silmiäni niin kovaa kiinni, että tuntui kuin olisi silmäluomet olleet nelinkerroin ja solmussa.. En voi kuvitellakaan miltä olisi tuntunut, jos piilarit olisin silmiini pistänyt. En edes muista oliko synnytyksen aikana silmälasit päässä vai olinko ihan ilman niitäkin :)

[/quote]SIlmiä ei saisi noin kovaa siristellä. Tulee ryppyjä. Itse olen pysynyt rypyttömänä, koska vältän kaikkia äärimmäisiä ilmeitä.  Ne pilaavat kasvonpiirteeet.

Vierailija
32/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="28.05.2010 klo 10:31"]

Mullakin -6,5 ja ainakin ponnistus vaiheessa puristin silmiäni niin kovaa kiinni, että tuntui kuin olisi silmäluomet olleet nelinkerroin ja solmussa.. En voi kuvitellakaan miltä olisi tuntunut, jos piilarit olisin silmiini pistänyt. En edes muista oliko synnytyksen aikana silmälasit päässä vai olinko ihan ilman niitäkin :)

[/quote]SIlmiä ei saisi noin kovaa siristellä. Tulee ryppyjä. Itse olen pysynyt rypyttömänä, koska vältän kaikkia äärimmäisiä ilmeitä.  Ne pilaavat kasvonpiirteeet.

[/quote]

Lol hauska kommentti, olet varmaan kovin tunteeton tyyppi jos naama pysyy aina peruslukemilla :)

Mullakaan ei rypyn ryppya mutta en ma kylla synnyttaessa miettinyt miten ilmehdin, oli muutakon puuhaa.

Ehdottomasti ei piilareita t: 12 tunnin puurtamisen sektioon joutunut

Vierailija
33/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on molemmissa silmissä -9,0 ja ilman näköapuja en voi pitää edes silmiä auki, tulee huono olo. Rillit oli päässä synnytyksessä alusta loppuun. Piilareitakin (kertakäyttöisiä) oli mukana mutta pidin laseja kuitenkin siihen asti, kun lähdettiin kotiin.

Vierailija
34/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilolinssit ja Synnytys.

Ei siinä hommassa kuule tarvita silmälaseja.

Vierailija
35/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih.

Vierailija
36/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut "kasvanu" päähän kiinni vaikka onkin vaan -0,7. Olivat päässä kun menin synnyttämään mutta sitten jossain vaiheessa ne tuntui olevan tiellä ja ne laitoin/kätilö laittoi pöydälle. Ponnistin ilman. 3 synnytystä takana, kohta 4 synnytys edessä!

Vierailija
37/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys: mitä haittaa piilareista on, jos joutuu leikkaukseen?

Vierailija
38/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina silmälaseja tai piilareita. Ekassa synnytyksessä mulla oli silmälasit. Oli ihan koko ajan päässä, ei niitä tarvinnut pois ottaa. Lähtiessäni toista lasta synnyttämään laitoin piilarit päähän ja lapsi syntyi kun olin ollut sairaalassa 6 h. Piilarit otin sitten pois vasta kun menin illalla nukkumaan.

Vierailija
39/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näkö -3 enkä oikeasti muista, missä lasit olivat siinä vaiheessa, kun oltiin salissa. Jossain pöydällä ehkä. Näen lähelle ihan hyvin ja huoneessa oli viimeiset tunnit ennen ponnistusvaihetta muutenkin hämärää, kun valot oli himmennetty ja torkuin. Lasit näyttivät olleen päässä seuraavana aamuna osastolla otetuissa valokuvissa, salissa otetuissa taas eivät. Mutta lasien kanssakin olisi voinut ponnistaa, en minä naamallani siellä sängyssä ollut.

Vierailija
40/46 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli huonekaveri joutunut itse yllättäen suoraan synnytyksestä teholle. En tarkkaan tiedä missä kunnossa (oliko tajuton), mutta sen verran huonossa hapessa oli monta päivää, ettei edes vauvaa saanut. Siinä olisi äkkiä vierähtänyt useampi päivä piilarit, todennäköisesti suurimman osan aikaa suljetuissa, silmissä. Ei hätätilanteessa mitään piilareita olisi ehtinyt poistaa tai henkilökunta edes miettiä onko niitä.