synnytys:piilolinssit vai silmälasit vai naturel
Tässä mietin että pistänkö piilarit synnytykseen vai otanko silmälasit. En juuri käytä laseja, joten ne on liian heikot ja muutenkin naarmuiset.
Näkö on jotain -4, joten ilmankin pärjäis ehkä.
Voiko synnytyksessä piilolinssi pullahtaa ulos silmästä? Mä käytän 2 viikon linssejä, joten ei olisi iso menetys.
Kommentit (46)
Mitä ne piilarit sektiossa haittaa, jos on ne yötäpäivää linssit?
Itse käytin silmälaseja (jossakin vaiheessa ne tosin taisivat olla pöydällä) Ilokaasua oli helpompi hengittää ilman laseja. Synnytyksen jälkeen jouduin kaavintaan, koska istukasta jäi palasia kohtuun, mikä aiheutti kovan veren vuodon. Lähtö leikkaussaliin tuli niin nopeasti, että en edes muista mihin lasit jäivät -päähän vai pöydälle?
No, enpä tällaista tilannetta etukäteen suunnitellut, vaikka raskaus ja synnytys meni muuten tosi ongelmitta. Koskaan ei voi siis tietää mitä tapahtuu.
Mulla oli piilarit, ei edes tullut mieleen etten laittaisi.
Piilarit oli mulla ainakin ehdottomat! Käytän sellaisia joiden kanssa saa myös nukkua joten ne oli muutaman päivän putkeen päässä. -9,0 näöllä en todellakaan ole ilman ja silmälasit on tosi ärsyttävät ihan normaaliolosuhteissakin saati sitten synnytyksessä! Toki teet miten itsestäsi tuntuu parhaalta.
Käytän aina "yötä päivää " pidettäviä piilareita, vaikka lähes poikkeuksetta otan yöksi ne pois. Käytän niitä siksi, että ne ovat ehdottomasti mukavimmat linssit käyttää. Ne koskaan kuivu silmiin, ei vaikka nukahtaisi ne päässä tai kävisi suihkussa. Usein unohdan koko linssien olemassa olon, ja alkuaikoina saatoinkin pitää niitä viikkoja putkeen, koska en vaan muistanut niiden olemassaoloa. ehdottomasti laittaisin synnytykseen mielummin ne kuin lasit. paljon mukavampi olla, kun näkee ilman ylimääräisiä esineitä naamalla.