Onko enemmäin kuin 1 wc ja 1 suihku pröystäilyä?
Miehen mielestä perheelle pitää riittää 1 wc ja 1 suihku.
Minusta 1 wc on kahdellekin ihmiselle liian vähän.
Olivat kaverinsa kanssa jutelleet valmistalopaketeista ja kauhistelleet, kun niissä kaikissa menee tilaa hukkaan, kun vessoja on lähes aina kaksi kappaletta ja suihkujakin pesuhuoneessa yleensä kaksi. Että eihän KUKAAN voi tarvita kahta vessaa ja suihkua.
Sanoin, että ilman kahta vessaa ei tule perhe toimeen ja olisi se kiva, jos suihkujakin olisi ainakin se kaksi, jossei kolme: kaksi saunan pesuhuoneessa, yksi toisessa vessassa.
Mies katsoi minua ihan kauhistuneena eikä sanonut mitään.
Kommentit (20)
meitä on seitsemän ja kaksi vessaa kätevää olemassa, suihkuja on kolme joista tosin vain kahta käytetään.
ja kyllä vain, meillä jopa mies kaipaa toisinaan todellakin sitä toista vessaa ;D
enemmän, jos väkeä enemmän. Meitä on 7. vessoja 3 (kolmas pesuhuoneessa), suihkuja kaksi. Ylä- ja alakerrassa. Hyvin toki pärjättiin myös yhdellä suihkulla alkuun, ihan kuten sovittiin raksa-aikana kaikki 80 m2 taloon reilun vuoden ajan..
eletään kolmikerroksisessa talossa. WC on joka kerroksessa, yksi suihku yläkerrassa ja kellarikerrokaen saunan yhteydessä
2 suihkua. Nyt, kun lapset on pieniä, niin saunan 2 suihkua tulevat tarpeeseen. Kymmenen vuoden päästä olen luultavasti
tosi iloinen kolmesta WC:sta ainakin aamuisin.
Meillä mies on se joka viihtyy suihkussa, paskoo tunnin, meitä on 6 henkeä ja annas kun mies joutuisi yhdessä suihkussa tai veskissä jonottaan vuoroaan?!
Ei kaksi suihkua mitään ihmeellistä meinaa; nopeuttaa suihkutteluja! Ei ne paljoa tilaa vie jos kylppäri on normikokonen.
Meijän rintsikassa on kaksi vessaa ja kaksi kylppäriä (kolme suihkua) ja kaikkia käytetään.
Neliöitä voi hukata mielummin vaikka paskaan suunnitteluun, ei se että onko suihkuja 1-2 ja montako vessaa.
Meidän yksi vessa on pieni, monella teistä on isompi vaatekomero!! :D
sellaisen talon USA:ssa jossa on vain yksi vessa (jos niita edes on olemassa).
sellaisessa "ankeassa" 70-luvun kerrostaloasunnossa ja jopa tässä on kaksi vessaa. Jo olisi, jos isossa omakotitalossa ei olisi kahta.
ja meillä yksi pieni wc ja yksi suihku. En ymmärrä mitä ihmiset siellä vessassa tuntitolkulla tekevät? Paskomiseen nyt ei mene kuin pari minuuttia ja pissat voi lirauttaa siinä toisen pestessä hampaita;). Kun teimme remonttia kaikki yllyttivät rakentamaan toisen wcn mutta emme halunneet sitä, sillä se tosiaan tuntuu turhalta. Ja mitä siitä jos amerikoissa ei myydä asuntoja joissa vain yksi wc? Sitä ollaan niin nousukausihuumaan jämähdetty. Ajatelkaa kymmenen vuotta takaperin - miten oli asiat silloin, tai 20-vuotta takaperin? Joillakin oli vielä ulkowct silloin. Jos nyt vaaditaan kaksi wctä ja kolme suihkua, niin miten on 10 vuoden kuluttua? Kylpylä pitää olla joka kodissa! Vedenkulutusta pitäisi vähentää ja muutenkin suomalaisten ja muiden juppien pitäisi rakentaa pienempiö taloja, sillä sitä energiaa ei ole loputtomasti, millä lämmittää sitä vettä ja suuria asuntoja. Ja lisäksi korjauskustannukset ja ylläopito, siivous ym. Helpommalla pääsee jos on keskikokoinen asunto. Jää aikaa muullekin kuin korjaamiselle ja kotitöille. Minä ajattelen näin: pieni mukavuudesta luopuminen tuottaa koko maapallolle hurjan energiansäästön. Jos kaikki ajattelevat "minulle ainakin kolme suihkua ja viisi vessaa..." niin mitä sitten kun kehitysmaiden ihmiset joutuvat kulutuksen noidankehään - miten maapallo voisi kestää sellaista kulutusta ikinä? Onneksi nyt on jo alettu rakentamaan pienempiä taloja. Ymmärrän kyllä jos halutaan kaksikerroksiseen taloon kaksi vessaa, tai jos suihkutiloihin tulee wc erillisen wcn lisäksi (vaikka jos itse tänä päivänä rakentaisin niin sisäkompostikäymälä olisi ainoa vaihtoehto)mutta että monta suihkua...miksi? Eikö voi 2 minuuttia odottaa omaa vuoroaan? Lopettakaa tuo "minulle kaikki heti nyt tässä"-ajattelu ja keskittykää olennaiseen, eli elämiseen ja turhaan hienosteluun.
eli "keskittykää olennaiseen eli elämiseen EIKÄ turhaan hienosteluun" piti kirjoittaa ;D Mutta ihan tosi.
joiden talossa vain yksi. Eikä ole edes rahasta kyse ettei ole enempää.
Itse aiheeseen sen verran kommentoin että kaksi vierekkäistä suihkua tai siis samassa kylpyhuonetilassa on minusta todella junttimaista. Tulee mieleen yleiset uimahallit yms.
Ehdottomasti haluan ihan erillisiin kylpyhuoneisiin tai sitten vain yksi suihku.
sellaisen talon USA:ssa jossa on vain yksi vessa (jos niita edes on olemassa).
ainakin meillä kotona oli vielä 60-70 luvulla sellanen ulkohuusi missä oli kaksi reikää. Toinen vanha vara huusi mihin oli jyrkät portaat (oli käytössä kanssa) niin siellä 5 reikää. On sitä ennenkin osattu.
Meillä on yläkerrassa kylpppäri jossa vessa sekä erillinen vessa, alakerrassa on vessa sekä saunan pesuhuoneen yhteydessä/vieressä on vessa. Myös samalla tontilla miehen työtiloissa on vessa. Yksikään ei ole liikaa
omakotitalo niin pitää olla enemmän kuin yksi vessa ja suihku. Jos et saa miestä muuten uskomaan niin vetoa edes jälleenmyyntiarvoon. En ostaisi meidän 4-henkiselle perheelle taloa jossa olisi vain yksi vessa ja yksi suihku.
ja meillä yksi pieni wc ja yksi suihku. En ymmärrä mitä ihmiset siellä vessassa tuntitolkulla tekevät? Paskomiseen nyt ei mene kuin pari minuuttia ja pissat voi lirauttaa siinä toisen pestessä hampaita;). Kun teimme remonttia kaikki yllyttivät rakentamaan toisen wcn mutta emme halunneet sitä, sillä se tosiaan tuntuu turhalta. Ja mitä siitä jos amerikoissa ei myydä asuntoja joissa vain yksi wc? Sitä ollaan niin nousukausihuumaan jämähdetty. Ajatelkaa kymmenen vuotta takaperin - miten oli asiat silloin, tai 20-vuotta takaperin? Joillakin oli vielä ulkowct silloin. Jos nyt vaaditaan kaksi wctä ja kolme suihkua, niin miten on 10 vuoden kuluttua? Kylpylä pitää olla joka kodissa! Vedenkulutusta pitäisi vähentää ja muutenkin suomalaisten ja muiden juppien pitäisi rakentaa pienempiö taloja, sillä sitä energiaa ei ole loputtomasti, millä lämmittää sitä vettä ja suuria asuntoja. Ja lisäksi korjauskustannukset ja ylläopito, siivous ym. Helpommalla pääsee jos on keskikokoinen asunto. Jää aikaa muullekin kuin korjaamiselle ja kotitöille. Minä ajattelen näin: pieni mukavuudesta luopuminen tuottaa koko maapallolle hurjan energiansäästön. Jos kaikki ajattelevat "minulle ainakin kolme suihkua ja viisi vessaa..." niin mitä sitten kun kehitysmaiden ihmiset joutuvat kulutuksen noidankehään - miten maapallo voisi kestää sellaista kulutusta ikinä? Onneksi nyt on jo alettu rakentamaan pienempiä taloja. Ymmärrän kyllä jos halutaan kaksikerroksiseen taloon kaksi vessaa, tai jos suihkutiloihin tulee wc erillisen wcn lisäksi (vaikka jos itse tänä päivänä rakentaisin niin sisäkompostikäymälä olisi ainoa vaihtoehto)mutta että monta suihkua...miksi? Eikö voi 2 minuuttia odottaa omaa vuoroaan? Lopettakaa tuo "minulle kaikki heti nyt tässä"-ajattelu ja keskittykää olennaiseen, eli elämiseen ja turhaan hienosteluun.
Myös minä ihmettelen miten paskominen voi kestää puolikin tuntia, itsellä menee max 2min, mutta ihan todella joillakin se kestää. kun tavaraa tulee aina vaan lisää ja vieläpä monta kertaa päivässä. Jos olis mahdollista tekisin heti toisen vessa (varmaan teetänki sellasen kylppäriremontin yhteydessä, siis juuri sellasen parjatun suihkuhuonevessan)
T: monta kertaa vessan oven takana jalat ristissä odotellut
sanelee vessojen lukumäärän, ei suihkujen.
jokaista alkaavaa 100m2 kohden tulee olla 1 wc. eli jos talo alle 100m2 riittää yksi wc,mutta jos taloonin 101m2 pitää olla 2 jne. vanhoissa taloissa taas mennään vanhojen sääntöjen mukaan,eli vaikka talo olis 400 m2 ja on rakennettu 1900luvun alussa riittää se yksi vessa,mutta jos talo rakennetaan nyt pitää olla se vessa jokaiselle alkavalle 100 m2 lle
Terveisin 4-henkinen perhe, jolla on yksi vessa ja kaikillia oli karmea vatsatauti yhtä aikaa...
Meijän rintsikassa on kaksi vessaa ja kaksi kylppäriä (kolme suihkua) ja kaikkia käytetään.
Vai onkohan teillä rakennettu myös kellaritiloihin? Meillä mahtuu just ja just yks kylppäri alakertaan niin, ettei tarvitse huonetilasta nipistää, ja yläkerrassa on yksi vessa. Sauna on ulkorakennuksessa. Kellaritilat on ihan kellarina, mutta ei sitä tiedä, jos joskus oliskin rahaa rakentaa sinne jotain...?
onhan nää vessa/kylppäri neliöt talon kalliimpia. Miehesi on nuuka tai persaukinen. Haluaa säästää..=)
Miehesi on nuuka tai persaukinen.
Raha pitää panna haisemaan!
Ainakin miehen ryppiksellä...