Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sattuuko ne 10min välein tulevat supistukset vielä kovasti?

Vierailija
27.05.2010 |

Mulla on nyt 41+2 ja 20.10 lähtien 10min välein maha kovettunut, alaselkään vihloo ja ihan alavatsaan. Ei satu mitenkään kovasti, mutta selvästi huomaa kun tulee, kestää 1-2min..

Mies on vasta 2h päästä kotona töistä..pitäisköhän soittaa sisko seuraksi jos nää tästä pian tihenee ja tulee kipeemmäks?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene edeltä sairaalaan, mies voi tulla sinne perässä?

Vierailija
2/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pääsisin sit siskon kyydillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä tossa vaiheessa sattunut paljonkaan. Asuttiin n. 20min ajomatkan päässä synnytyssairaalasta ja kotona olin niin kauan, kuin kivuilta kykenin. Kuumassa suihkussa kävin välillä oloa helpottamassa. Säännöllisten supistusten alkamisen jälkeen meni 5h ennen kuin lähdettiin sairaalaan ja perillä ollessa olin 5cm auki. =)

Mutta. Jokainen synnytys on erilainen, eli menet sinne sairaalaan sitten, kun itsestäsi siltä tuntuu. =)

Vierailija
4/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta kun odotin niin kerran tuli melkein 12t supistuksia kymmenen minuutin välein mutta ei silti alkanut tapahtua mitään. Supistukset loppui ja synnytys käynnistyi vasta parin viikon päästä. Jos on sulla eka niin kannattaa odotella että alkaa tulla sellaisia ihan kipeitä supistuksia että jo tuntuu ennen kun lähtee kauheesti mihinkään sairaalaan. Toki vauva voi tulla nopeastikin mutta yleensä eka synnytys kestää useamman tunnin.

Vierailija
5/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin vaan kellosta ja kyllähän ne tunsi ja sit kun se loppui.

Vierailija
6/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oli pitkään sellaisia "ei kovin kipeitä" supistuksia. Kun köllin sohvalla niin tulivat n. kymmenen minuutin välein ja sitten kun olin pystyssä ja siivoilin niin tulivat taas tiheämmin. Lopulta kyllästyttiin miettimään että onko oikeita supistuksia vai ei ja lähdettiin sairaalaan eikä ne supistukset olleet tehneet mitään, kohdun suu oli vaan sormelle auki. Sitten kyllä alkoi myöhemmin samana päivänä tapahtua.

Vierailija
7/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla 3-4 minuutin välein, alkoi sattua kunnolla. Siinä vaiheessa mentiin sairaalaan ja olikin jo 4cm auki kohdunsuu. Onnea sulle matkaan, eiköhän se vauva sieltä ole tuloillaan;)

Vierailija
8/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli et missään 100km matkan päässä, odottele ihan rauhassa vielä. Mulla kävi niin, että noita 10min välein tulevia supistuksia tuli useemman vuorokauden ennen niitä oikeita kipeitä. Tai sattui noikin, muttei läheskään niinkuin ne "oikeat". Mutta pitkästä ajasta ei ole enää kiinni, tsemppiä synnytykseen!

Vierailija
9/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tuli 15 min väleinkin...

Vierailija
10/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo muuttui hyvin nopeasti kivuliaaksija hankalaksi, jolloin alkoikin jo ponnistusvaihe! Sisko seuraksi. HETI!

Vierailija
11/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli supistuksen sairaalassa 3 min. välein ja kohdunsuu oli 4 cm auki. Eikä tuntunut vielä ollenkaan.

Vierailija
12/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko tuleen 10 minuutin välein supistuksia yheksältä illalla, ja vasta viiden maissa aamuyöstä alkoi siitä tihenemään ja kipeytymään. eli voi olla että sullakin kestää vielä tunteja ennen kuin mitään tapahtuu. Ei ne 10 minuutin välein tulleet supistukset niin kovin kipeetä tehnyt, mutta sen verran, että nukuttua en kyllä saanut sinä yönä silmäystäkään.

Vierailija
13/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se oli selvä merkki alkavasta synnytyksestä. Mutta vasta toista odottaessa, joka tulikin nopeasti.

Ensimmäistä odottaessa minulla oli aamu kuudesta asti ollut kipeähköjä supistuksia, jotka herättivät mm. päikkäreiltä. Jossain vaiheessa soitin äitiyspolille kun rupesivat olemaan säännöllisiä ja kehoittivat olemaan kotona niin kauan kun pystyy. Ehdottivat esim. kuumaa kylpyä ja rakennettiinkin hieno kotikylpylä suihkun alle, jossa sinnittelin. Meillä tosin matkaa synnärille oli noin 15min. Ja synnärille mentiin yöllä yhden-kahden aikoihin, mutta en ollut paljoakaan auennut. Tyttö syntyi aamuyöstä kuuden aikoihin.

Vierailija
14/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko tuli jo seuraksi.

Välillä tulee 5min välein, välillä 7min ja välillä 10min..eli ei vielä kovin säännöllisesti.

Vauva liikkuu aina supistusten väleissä.

Matkaa sairaalaan on 20km, joten siksikään ei ole kauhea kiire.

AP

Vierailija
15/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja et ole kovin kipeä, niin odottele rauhassa. Kyllä sen sitten huomaa kun sairaalaan pitää lähteä, eli supistukset alkavat tulemaan kivuliaammin tai sinusta vain tuntuu siltä.

Itselläni supisteli 5minuutin välein kolme tuntia ennen kuin lähdin sairaalaan. Viimeisen puoli tuntia supisteli niin että kävellessä jouduin pysähtymään nojailemaan ja naamaani irvistelemään. Ei tuskaisesti, mutta supistukset olivat niin "tiukkoja", että ne pysäytti selvästi. Silloin tiesin, että haluan kohta lähteä sairaalaan. Lapsi syntyi kuuden tunnin päästä.

Vierailija
16/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 min. on pisin väli! Sitten jos alkaa olemaan hankala olo niin menkää vaan sairaalaan. Mulla nimittäin esikoinen syntyi todella vauhdilla. Sairaalaan lähdettiin, kun supistuksia tuli 4-8 min. välein. Siitä kun tultiin sairaalaan, meni 2h niin vauva oli syntynyt! Mutta nää on niin yksilöllisiä juttuja, sinä itse tiedät parhaiten!

Vierailija
17/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 10min välein lievästi kipeitä 24h ennen "oikeita" sitten vasta mentiin sairaalaan ku olivat tosi kipeitä(olisi ehkä pitäny mennä aiemmin) mutta ajattelin vai nettä en halua käännytystä takaisin kotiin.

Vierailija
18/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan sattunut laisikaan enkä varmaan edes kellotellut vielä noin harvakseltaan tulevia supistuksia. Kun supisteli jotain 3 minuutin välein, katselin vielä tyynenä kotisohvalla elokuvaa ja pikkuhiljaa aloin suunnitella sairaalaan lähtöä. Kyllä sen sitten tuntee kun on aika lähteä, vaikkei kipuja olisikaan.

Vierailija
19/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se meni tuolle välillä 1-2 tunnissa.

Vierailija
20/23 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 min välein tulevat supistukset? Mulla takana kolme synnytystä, eikä supistusten väli ole yhdessäkään synnytyksessä ollut 10 min, vaan alussa enintään 7 min ja sitten pompsaus suoraan n. 1,5 min. Ja sitä onkin sitten jatkunut sellaiset 15 tuntia pyöreesti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä