Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoalan työkaverit :( Hitto mitä kamalia akkoja! :(

Vierailija
27.05.2010 |

Jotenkin luulisi, että tämän alan ihmisiltä löytyisi empatiakykyä, mutta :(

Tässä on muutenkin rankkaa ollut. Tuli ero ja mies katosi elämästämme, jäin 3 lapsen yh:ksi.

Kun sitten tossa vuodenvaihteessa palasin töihin niin paskaa alkoi sataa niskaan. Pomolle oli ok etten tee toistaiseksi kuin päivävuoroa, koska esikoinen on jo koulussa ekalla ja joutuisi olemaan illat/yöt ihan yksin jos olisin silloin töissä. Lisäksi olisin pienemmät joutunut tosi kauas raahaamaan vuoropäiväkotiin. Työkavereille tämä ei ole ok, ei ole mikään syy kuulemma, pitää järjestää elämänsä niin että pystyy töissä käymään normaalisti kuulemma. Vittuilua ja kyräilyä ja selän takana jauhamista kun en nyt tee niitä vuoroja. Pomo taasen pidättelee raivokohtausta aina kun soitan ja kerron että joku lapsista on kipeä (=noin ehkä kerran kuukaudessa). Ilmapiiri on muutenkin töissä tosi syvältä. Onpa hyvä yrittää olla potilaille ystävällinen kun on paha mieli kaikesta siitä mitä taustalla tapahtuu koko ajan töissä.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainoa nykyisessä paikassa, joka tekee vain päivävuoroa, todellakaan. Siksi ihmettelen tätä kamalaa meuhkaa tästä asiasta, minulla on kuitenkin hyvä syy. Osa ei vaan tahdo tehdä. Noin puolet tekee pelkkää päivää.

ap

Vierailija
22/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama missä on liikaa akkoja samassa paikassa, niin tuollaista se on. Sympatiani sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä helpoimpia työkavereita ole?

Vierailija
24/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkään, vaikka minua on syytelty yms, en ole rähjännyt vaan asiallisesti perustellut. Olen ehkä turhankin kiltti, jos olisin topakampi niin ehkei minua uskallettaisi tällä tavalla kohdella.

ap

Vierailija
25/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekään :)... "Hitto mitä kamalia akkoja! :("

nytkään, vaikka minua on syytelty yms, en ole rähjännyt vaan asiallisesti perustellut. Olen ehkä turhankin kiltti, jos olisin topakampi niin ehkei minua uskallettaisi tällä tavalla kohdella.

ap

Vierailija
26/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kommentit huomiotta. Sinulla on päivävuoroihin lupa ja lasten sairastamiselle et voi mitään. Ehkä ajan mittaan arvostelu laantuu.

Kummallista, että sairaalat kuuluvat työpaikkoihin, joissa on eniten kiusaamista. Ilmeisesti aika jähmeä laitos.

Vierailija
27/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärrän sinua, mutta ymmärrän myös muita. Melkein jokainen kolmivuorotyötä tekevä haluaisi enemmän vapaa-aikaa nimenomaan iltoihin ja viikonloppuihin. Mitä useampi työpisteessä tekee pelkkää päivävuoroa, sen enemmän kasutuvat ilta- yö ja viikonlopputyöt muille. Myös heillä on oma elämä, perhe, lapset ja ystävät. Onko sinulla kykyä ymmärtää asiaa myös muiden näkökulmasta? Se että sinä teet pelkkää päivävuoroa, lisää muiden kohdalla ei toivottuja työvuoroja. Jokainen vapaa lauantai on meille kolmivuorotyötä tekeville kultaakin arvokkaampi.

Vierailija
28/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekään :)... "Hitto mitä kamalia akkoja! :("

nytkään, vaikka minua on syytelty yms, en ole rähjännyt vaan asiallisesti perustellut. Olen ehkä turhankin kiltti, jos olisin topakampi niin ehkei minua uskallettaisi tällä tavalla kohdella. ap

Töissä yritän kyllä parhaani mukaan tulla toimeen ja olla ystävällinen kaikille. ;)

ap

Vierailija
29/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein todella paljon juhlapyhiä, viikonloppuja, ylimääräistäkin, siis ennen kuin sain lapsia. Ymmärrän sen, että "turha" vuoroista luistaminen ärsyttää, mutta minun mielestäni pitäisi ymmärtää myös se, että joskus tilanne voi ihan oikeasti olla sellainen ettei ole mahdollista tiettynä ajanjaksona elämässä tehdä sitä vuorotyötä. Tähän ei minkäänlaista ymmärrystä heru.

Ehkä tässä on taustalla muutakin, noista vuoroista on kuulemma väännetty paljonkin sillä välin kun itse olin hoitovapaalla ja äitiyslomilla vuosia putkeen. Nyt vaan kovasti tämä kohdistuu minuun, juuri hoitovapaalta palanneeseen ihmiseen joka muutenkin on pää pyörällä työasioista ja ikävöi lapsiaan töissä ollessa ja jolla ero- yms. asiat raskaina painaa mieltä. Toki tähän lomaan sattui oman isäni todella vakava sairauskin. Kun pomo on hyväksyntänsä minulle tässä asiassa antanut niin en ymmärrä miksi asiasta pitää nyt niin hirveästi vääntää. Todella ahdistavaa. Lasken päiviä kesälomaan ja tosiaan harkitsen työpaikan vaihtoakin. Se vaan on ikävää, kun itse vuosikausia uhrauduin tässäkin asiassa ja ymmärsin muita niin nyt kun minulla on rankkaa niin tulee pelkkää paskaa niskaan.

ap

ja ymmärrän sinua, mutta ymmärrän myös muita. Melkein jokainen kolmivuorotyötä tekevä haluaisi enemmän vapaa-aikaa nimenomaan iltoihin ja viikonloppuihin. Mitä useampi työpisteessä tekee pelkkää päivävuoroa, sen enemmän kasutuvat ilta- yö ja viikonlopputyöt muille. Myös heillä on oma elämä, perhe, lapset ja ystävät. Onko sinulla kykyä ymmärtää asiaa myös muiden näkökulmasta? Se että sinä teet pelkkää päivävuoroa, lisää muiden kohdalla ei toivottuja työvuoroja. Jokainen vapaa lauantai on meille kolmivuorotyötä tekeville kultaakin arvokkaampi.

Vierailija
30/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliklinikkatyötä tarjolla sun lähistöllä missä ei olis iltoja ja viikonloppuja?

Vierailija
31/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliklinikkatyötä tarjolla sun lähistöllä missä ei olis iltoja ja viikonloppuja?

jossa myös polilla olevat ihmiset tekevät ilta- ja yövuoroja päivystyksessä. Tämä on suurin tämän alan työantaja lähistöllä, sitten olisi pieni yksityinen lääkäriasema, jonka toiminta painottuu nimenomaan iltoihin ja viikonloppuihin. Seuraavat mahdollisuudet ovatkin jo eri kaupungissa.

Meillä siis tosiaan poleilla töissä olevat tekevät vuoroja muissa paikoissa, osastoilla ja päivystyksessä. Itse aiemmin olin ihan kokonaan päivystyksessä töissä, mutta siirryin nyt polille ja siis päivätyöhön.

ap

Vierailija
32/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa myös polilla olevat ihmiset tekevät ilta- ja yövuoroja päivystyksessä. Tämä on suurin tämän alan työantaja lähistöllä, sitten olisi pieni yksityinen lääkäriasema, jonka toiminta painottuu nimenomaan iltoihin ja viikonloppuihin. Seuraavat mahdollisuudet ovatkin jo eri kaupungissa. Meillä siis tosiaan poleilla töissä olevat tekevät vuoroja muissa paikoissa, osastoilla ja päivystyksessä. Itse aiemmin olin ihan kokonaan päivystyksessä töissä, mutta siirryin nyt polille ja siis päivätyöhön. ap

Vierailija
33/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sinulla on täysi oikeus nykyiseen työaikaasi.Pidä puolesi!

Vierailija
34/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntilanteesi korostaminen ärsyttää työkavereita. Harvalla vuorotyöntekijällä se elämä kuitenkaan on täysin mutkatonta ja ylipäänsä ihmisillä nyt tuppaa olemaan hankalia elämäntilanteita toisen perään elämässä. Joka ikinen perheellinen vuorotyöntekijä ikävöi varmaan samalla tavalla niitä lapsiaan ja viettäisi sata kertaa mielummin illat lasten kanssa kuin töissä. Lapset kun kuitenkin ovat niin lyhyen aikaa pieniä. Samoin harrastuksiin ymv. kuskaaminen kasaantuu puolison harteille, jos itse on aina töissä. Monella myös se mies tekee vuorotyötä ja sitten ollaankin tilanteessa, jossa ei puolison kanssa ole juuri lainkaan yhteistä aikaa. Myös nuorille ja perheettömille pelkkien ilta- ja viikonloppuvuorojen sysääminen on kohtuutonta. Heillä tilanne johtaa helposti sosiaaliseen eristymissen, kun ikinä ei ole mahdollisuutta tavata ystäviä. Jos siis sinun vuorovaatimukset kuormittavat toisten työntekiöiden jaksamista kohtuuttomasri, suosittelen tosiaan uuden työpaikan etsimistä. Hoitoalalla tämä on kuitenkin helppoa.

Vierailija
35/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sinulla on täysi oikeus nykyiseen työaikaasi.Pidä puolesi!

sen jälkeen kun kaksi vuotta sitten lähti toisen naisen matkaan. Yhtä ainoaa kertaa ei ole lapsia nähnyt, eikä ole halua nähdäkään.

ap

Vierailija
36/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmin kerroin, tämä työpaikka on ainoa mahdollinen tässä lähellä. Toinen vaihtoehto olisi varmaan muuttaa pois täältä, missä on lapsen kaverit ja hoitopaikat, esikoisen koulu. Lapset ovat menettäneet jo isänsä, nyt pitäisi vielä muuttaa jonnekin kauas. Jos jäämme tänne, minulla ei ole autoa, niin lähin seuraava sairaala olisi noin 2 tunnin bussimatkan päässä. Jos tekisin lyhennettyä päivää 6h päivässä ja työmatkoihin menisi 4 tuntia päivässä, se tietäisi lapsille 10-tuntista hoitopäivää. Nyt kun tuo lähisairaala on ihan vieressä niin hoitopäivä on pikkuisen yli 8 tuntia.

Mutta alan olla todella loppu, ahdistaa ja itkettää ja todella alan harkita jo kaikkia vaihtoehtoja. Minulla on olo, että minua savustetaan ulos työpaikastani. Olen hyvä työntekijä, ahkera ja teen työni hyvin, mutta nämä muut asiat tuntuvat nousevan ylivoimaisiksi.

Helpointa olisi varmasti sanoutua irti ja jäädä työttömäksi sossun tuille. Sitä en tahtoisi, vaan tahtoisin rehellisesti elättää itseni ja perheeni, se vaan tuntuu pikkuhiljaa mahdottomalta.

Tässä lähellä asuu sentään minun (vanhat) vanhempani ja ystäväni ja jos joudumme täältä muuttamaan niin minulla ei ole edes heitä.

ap

elämäntilanteesi korostaminen ärsyttää työkavereita. Harvalla vuorotyöntekijällä se elämä kuitenkaan on täysin mutkatonta ja ylipäänsä ihmisillä nyt tuppaa olemaan hankalia elämäntilanteita toisen perään elämässä. Joka ikinen perheellinen vuorotyöntekijä ikävöi varmaan samalla tavalla niitä lapsiaan ja viettäisi sata kertaa mielummin illat lasten kanssa kuin töissä. Lapset kun kuitenkin ovat niin lyhyen aikaa pieniä. Samoin harrastuksiin ymv. kuskaaminen kasaantuu puolison harteille, jos itse on aina töissä. Monella myös se mies tekee vuorotyötä ja sitten ollaankin tilanteessa, jossa ei puolison kanssa ole juuri lainkaan yhteistä aikaa. Myös nuorille ja perheettömille pelkkien ilta- ja viikonloppuvuorojen sysääminen on kohtuutonta. Heillä tilanne johtaa helposti sosiaaliseen eristymissen, kun ikinä ei ole mahdollisuutta tavata ystäviä. Jos siis sinun vuorovaatimukset kuormittavat toisten työntekiöiden jaksamista kohtuuttomasri, suosittelen tosiaan uuden työpaikan etsimistä. Hoitoalalla tämä on kuitenkin helppoa.

Vierailija
37/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla kuitenkin on työpaikka, en ole työtön. Olen aivan rikki ja hajalla, ihan oikeasti. Asia ei todellakaan ole helppo. Töissä en ole tästä asiasta voinut avautua, nyt teen sen täällä nimettömänä.

ap

Vierailija
38/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää sietää niitä työkavereita. Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja ehkä aika auttaa: kesälomien jälkeen niillä voi olla jo muuta valitettavaa.

Vierailija
39/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka lääkärintodistuksella. Minulla oli listat pelkkää iltaa ja yötä. Saattoi mennä 3 listaa, että oli yksi aamuvuoro.

Muija kärähti siitä, että ei sillä mitään todistusta ollut.

Eli en hyväksy pelkkiä päivävuoroja kuin lääkärintodistuksella, sillä se on toisten selkänahasta pois. Hei haloo, meillä muillakin on lapsia. Kiva lapsille kun äiti tekee pelkkää iltaa ja yötä.

Miksi lasten isä ei jää hoitovapaalle kun lapset sairastaa. Vaikka eroaa vaimostaan niin ei eroa lapsistaan.

Vaikutat itsekin hankalalta ihmiseltä. Täytyy myöntää. Itse ei ole tarvinnut vielä koskaan työkavereita noin haukkua.

ap

Vierailija
40/111 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamiani vuoroja. Mun isäkin on sairastanut ja elämä on vaikeeta.

Mun mies oli sairaalassa 2 kuukautta, isä kuoli ja tytöllä krooninen, vakava sairaus.

Oliskohan munkin pitänyt mennä uhoamaan työpaikalle, että haluan sitä ja tätä kun mun isä kuoli ja mies on sairaalassa. Mulle tarjottiin puolikkuutta helpottamaan tilannetta kun homma oli pahimmillaan.

Se on ammatinvalintakysymys. Tiesit joutuvasi vuorotyöhän. Toivottavasti muutkin alkaa vaatia erityisvuoroja jonkun sukulaisen sairauden takia. Kun on niiiiiiin raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän