Jos yo-kutsussa lukee, että ruusut rahana, miten toimit?
Olin ajatellut viedä satasen shekin ja päääle ruusun. Viedäkö nyt vain shekki vai shekki, johon laskettu ruusun hinta päälle, 110 €?
Kommentit (71)
Aikamoisen summan ajattelit lahjoittaa, varmaan vähempikin riittäisi.
on erittäin matalaotsaista. Jos et osaa käyttäytyä, jätä noin vastenmieliset juhlat väliin.
Tuollainen kutsujako käyttäytyy hyvin? Taidan itse tosiaan marraskuussa ilmoittaa että meille joulukortit rahana, kiitos.
Eipä ole tullut mieleenkään kutsua joulukortteja :)
Olipas tökerö vertaus! :)
juuri olivat markat vaihtuneet euroiksi. Normaalisti keräyksiin annettiin 5 tai maksimissaan 10 markkaa. Kun annoin vain euron, minua katsottiin tuimasti, vaikka se oli enemmän kuin markka-aikaan normaalisti annettu raha. Useimmat antoivat 5 euroa, eli 30 markkaa. Sitten kun oli kerätty, ihmeteltiin että mitä kaikkea sillä 200-300 eurolla saadaankaan ostettua ja mihin kaikki kulutetaan!
Ihmiset ovat edelleen, 8 vuoden kuluttuakin, eurosokeita.
Yksi ruusu on ihan sopiva jos on joku kaukainen sukulainen, joku lapsuusajan tuttu tms.
Ei yksi ruusu edes maksa välttämättä kymppiä, muutamalla eurollakin saa, mutta kuka kehtaa viedä kolikoita?
Joulukorttivertaus on ihan hyvä, ruusu ylioppilaalle on samanlainen perinteinen tiettyyn tilanteeseen liittyvä pieni muistaminen.
Noudattaa vain kutsujan toivetta, ei sitä pidä ajatella sen pidemmälle, kutsuja on sen tehnyt jo! Rahaa menisi siihen ruusuunkin, miksi ei sitten veisi sitä rahana? Nuoret kuitenkin tarvitsee sitä rahaa....
Jos on rahasta tiukkaa niin sitten vie vaan sen summan mikä olisi mennyt ruusuun. Ihmeellisiä kurttunaamoja olette!
Ja olisin iloinen, että säästyi ne ruusurahat :D
Noudattaa vain kutsujan toivetta, ei sitä pidä ajatella sen pidemmälle, kutsuja on sen tehnyt jo! Rahaa menisi siihen ruusuunkin, miksi ei sitten veisi sitä rahana? Nuoret kuitenkin tarvitsee sitä rahaa....
Jos on rahasta tiukkaa niin sitten vie vaan sen summan mikä olisi mennyt ruusuun. Ihmeellisiä kurttunaamoja olette!
http://urbaanisanakirja.com/word/kurttu/
Voin vaan miettiä sen ylioppilaan kurttua, jos lykkään 4 egee kouraan
Voin vaan miettiä sen ylioppilaan kurttua, jos lykkään 4 egee kouraan
Ei kannata turhaan miettiä. Eiköhän se ylioppilas suunnilleen tiedä ruusujen hintatason :)
Vaikeeksi menee elämä tuollaisella asenteella...
jättäisin kukat pois.
Onnittelisin uutta ylioppilasta ja nauttisin juhlista.
En käyttäisi aikaani turhaan :)
olisihan tuon voinut nätimminkin ilmoittaa. Jos joku olisi vienyt vaan esim. yhden ruusun, niin se kympin seteli on kyllä parempi.
Itselläni oli isot ylioppilasjuhlat, ja kun veljeni juhlan jälkeen laskeskeli ruusujen määrää ja niihin mennyttä summaa, se oli huima summa... Lisäksi olen allerginen, joten ruusut jätettiin kaikki ulos. Tosin ne siellä ulkona sitten säilyivät pitkään, kun oli viileä kesän alku.
Mutta ymmärrän toiveen, nuorilla on useimmiten kova tarve rahasta, ja ne ruusut on niin turhia... Ei kaikki välitä kukista
Alkuperäiselle sanoisin, että vie se suunnittelemasi 100 euroa, se on ihan ok.