Jos yo-kutsussa lukee, että ruusut rahana, miten toimit?
Olin ajatellut viedä satasen shekin ja päääle ruusun. Viedäkö nyt vain shekki vai shekki, johon laskettu ruusun hinta päälle, 110 €?
Kommentit (71)
Jotkut eivät muuten ihan allergioidensa takia halua kodistaan kukkakauppaa. Ymmärrän.
Mutta ruusut rahana --- tökeröä. Olisi voinut sanoa, että ethän tuo kukkia (itse kirjoitin 30-vuotisbilekutsuun niin).
Satku riittää.
onnittelisin hyvästä menestyksestä ja sanoisin, että olen allerginen ruusuille.
naurettavaksihan tämä jo menee jos ylioppilaatkin alkavat toivoa rahaa lahjaksi. Raha on ensinnäkin tosi tylsä lahja ja jos ei saa edes ruusua sen kanssa viedä, niin kyllä on mennyt mauttomaksi koko touhu. Minä veisin jonkun muun kukan kuin ruusun :D
Joten viet vain sen shekin.
Mikä pakko on ruusuja viedä, jos on noin selvästi ilmoittanut ettei niitä halua??
mitä täkeröä siinä on? Eikös se ole vain parempi että kutsuja saa sitä mitä haluaa, kuin että saisi jotain mitä ei halua?
Ruusujako pitäisi viedä vain koska niin on tapana? Ja joka ei tätä tapaa halua juhliinsa, on halveksittava ja tökerö?
niin vie nyt sitten 110e. On ihan tasapuolista.
pääsi ylioppilaaksi viime vuonna, jolloin vein sen shekin ja siihen kukkakimpun päälle päätteeksi (kutsussa ei ollut ruusut rahana -tekstiä). Nyt jos vien vain satasen shekin, kokeeko nuorempi sisko, että muistan häntä vähemmän arvoisesti?
pääsi ylioppilaaksi viime vuonna, jolloin vein sen shekin ja siihen kukkakimpun päälle päätteeksi (kutsussa ei ollut ruusut rahana -tekstiä). Nyt jos vien vain satasen shekin, kokeeko nuorempi sisko, että muistan häntä vähemmän arvoisesti?
kun ei kerta halua ruusuja. Viet vain sen satasen. Reilumpaa se on.
naurettavaksihan tämä jo menee jos ylioppilaatkin alkavat toivoa rahaa lahjaksi. Raha on ensinnäkin tosi tylsä lahja ja jos ei saa edes ruusua sen kanssa viedä, niin kyllä on mennyt mauttomaksi koko touhu. Minä veisin jonkun muun kukan kuin ruusun :D
Jos haluaa tylsän lahjan, niin mikä estää viemästä?
Mitä seuraavaksi? Laitetaan marraskuussa tekstari tutuille: "joulukortti mieluummin rahana tilille 12345-6789"
Minäkin 80-luvulla sain pääasiassa sitä, vaikken sitä missään erityisesti toivonutkaan. Jokusen kirjan ja jotain astioita lisäksi, mutta valtaosa oli rahaa. Ja se olikin tarpeen, kun muutti omilleen.
alleviivata sitä, että tuokaa rahaa. Ruusuja tuovat yleensä isovanhemmat ja kummit, nykyisin aika usein 1 kpl eikä kimppua.
"mulle kelpaa vain ja ainaostaan raha"
Ylioppilaat on aina saaneet rahaa lahjaksiMinäkin 80-luvulla sain pääasiassa sitä, vaikken sitä missään erityisesti toivonutkaan. Jokusen kirjan ja jotain astioita lisäksi, mutta valtaosa oli rahaa. Ja se olikin tarpeen, kun muutti omilleen.
"Älkää haaskatko älyttömiä summia kukkiin, en välitä niistä erityisemmin".
Kaikki eivät pidä ruusuista tai kukista yleensäkään ja kokevat kukkapaljouden rahanhaaskauksena. Rahalle (tai muulle esim. kodin tavaralle) kun voisi olla oikeaa tarvettakin. Ruusut kuihtuvat pian, eivätkä paljon lämmitä mieltä siellä tyhjässä opiskelijaboksissa. Tuo kortin teksti on ehkä vähän tökerö, mutta nyt ainakin kaikki tietävät, että ystävyyttä ja arvostusta ei mitata ruusujen määrällä. Jokainen voi tietysti lahjoa sopivaksi katsomallaan summalla, eihän tuossa sanottu, että "Alle 100e tuojat älkää vaivautuko..."
Mutta kun se viesti on "tuokaa mulle rahaa" Mitä seuraavaksi? Laitetaan marraskuussa tekstari tutuille: "joulukortti mieluummin rahana tilille 12345-6789"
eikä noin, että annetaan ymmärtää että rahalahja on jotenkin välttämätön ja ainoa, mitä toivotaan.
veisin jonkun muun kukan kuin ruusun, hihhih.
Veisin sille jonkin lahjan. En antaisi rahaa noin röyhkeälle.
Meinaatko tosissasi että se ruusu pitää nyt muuttaa kirjaimellisesti rahaksi tuon shekin päälle?
Yksi vei piruuttaan isoon kirjekuoreen pakatun ristisanavihon.
Jos haluaa tylsän lahjan, niin mikä estää viemästä?
mutta lahja on aina vapaaehtoinen eikä itsestäänselvyys. Ei lahjoja ole velvollisuus viedä, eikä rahaa velvollisuus antaa vaan ne ovat aina lahjan antajan oma halu muistaa juhlakalua. On tökeröä olettaa saavansa rahaa ja vielä oikein pyytää sitä.