Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yo-kutsussa lukee, että ruusut rahana, miten toimit?

Vierailija
27.05.2010 |

Olin ajatellut viedä satasen shekin ja päääle ruusun. Viedäkö nyt vain shekki vai shekki, johon laskettu ruusun hinta päälle, 110 €?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusu on perinteinen vieminen ylioppilaalle, noloa ruinata niitä rahoina. Ja juuri sen takia että yleensä viedään yksi ruusu, ja hintaa ei ole kuin se 5 euroa. Toki tuolla menetelmällä voi alkaa pyytämään kaikki muistamiset rahana, esim. kun vauva syntyy voi laittaa tekstarin: Tänään meille syntyi suloinen poika/tyttö, paino xxxxg ja pituus xxcm, kukat rahana.

Vierailija
2/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsi ylioppilaaksi viime vuonna, jolloin vein sen shekin ja siihen kukkakimpun päälle päätteeksi (kutsussa ei ollut ruusut rahana -tekstiä). Nyt jos vien vain satasen shekin, kokeeko nuorempi sisko, että muistan häntä vähemmän arvoisesti?

oletko vienyt kukkia siskolle. Niitä tulee ihan liikaa aina. Lahjat minäkin muistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa valmistujaisissani ilmoitin että ei kukkia. Siis ollenkaan. Ja silti eräät, ilmeisesti lukutaidottomat, raahasivat niitä helvetin puskia meille.

En ole allerginen mutta en pidä leikkokukista. Olisi sama asia vetää ne rahat vessanpöntöstä alas. Ei, ne eivät ole kauniita ja ilahduttavia, vaan todellisia turhakkeita. Järkyttävä määrä roskaa. Kasvatettavista kukista pidän kyllä.

Onneksi mieheni oppi tuon leikkokukka inhoni ajoissa. Hän ostaa aina vuosipäivänämme minulle jonkun kestävän kukan, jota voin hoitaa ja kasvattaa. Esimerkiksi tänä vuonna sain kiinanruusun.

Vierailija
4/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos haluaa juhlia naama nutturalla, niin siitä vaan arvostelemaan päivänsankaria!

Vähän asennemuutosta, ylioppilaan juhlahan se on ja sen mukaan toimitaan miten hän haluaa, ei sen mukaan miten vieraat haluaisivat tai miten aina ennenkin on tehty.

Vierailija
5/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on hyvä toive, saa sitten ostettua vaikka hyvän tietokoneen niillä rahoilla.

Vierailija
6/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos haluaa juhlia naama nutturalla, niin siitä vaan arvostelemaan päivänsankaria! Vähän asennemuutosta, ylioppilaan juhlahan se on ja sen mukaan toimitaan miten hän haluaa, ei sen mukaan miten vieraat haluaisivat tai miten aina ennenkin on tehty.

Juhlat kuin juhlat, niin tuntuu, että se päivänsankari ja itse juhlat on ihan sivuseikka, pääroolissa on raha! Mistään muusta ei täälläkään keskustella kuin rahalahjoista tai yleensäkin lahjasta ja sen arvosta. Pitää antaa rahaa ja pitää antaa paljon - tai jos ei anna rahaa, niin sitten sen lahjan pitää olla kuitenkin just jonkun toiveen mukainen, tietyn merkkinen, mallinen ja hintainen.

TÄHÄN minä toivoisin asennemuutosta! Loppuu kohta lahjojen antaminen kokonaan, kun on mennyt niin hemmetin vaikeaksi. Mikään ei kelpaa. Tai no joo... Kelpaahan joku: R-A-H-A! .... mutta vain, jos summa on tarpeeksi iso :(

Vierailija
7/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs haet puskasta oksia, johon kiinnität vitosia. On ruusut rahana!!

Vierailija
8/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei siis ylioppilaallakin? Samanlaista lahjojen kerjäämistä molemmat...

Vierailija
9/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei siis ylioppilaallakin? Samanlaista lahjojen kerjäämistä molemmat...

Mä katson aina noita kutsuja... ja jos on lahjalista, jossa vain kalliita toiveita tai tökerösti laitettu joku rahankerjuupyyntö, niin mä annan vähemmän! Mä rankaisen ahneudesta. Tarkoitan tällä siis näitä "ei-niin-läheisiä" ihmisiä. Eli jos jollain tutulla on liian ahneet toiveet mun mielestäni, niin mä laitan sen minimin, minkä kehtaan. Muille mä laitan ihan hyvin.

Mä olen niin kyllästynyt ahneuteen!

Vierailija
10/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuo olikin tavallaan tökerösti ilmaistu niin ymmärrän hyvin tulevaa ylioppilasta.

Jos hän saisi esim. yht 10 ruusua on se rahana n 40-50 euroa. Ja miksi sitä pitää pakolla mennä kukkakauppiasta rikastuttamaan. Ei se ylioppilas odota saavansa 10 euroa, jos ruusu maksaa 4 euroa.. Toivoo vain saavansa kukkiin "tuhlattavat" rahat rahana.

Rahalle vaan on enemmän käyttöä kuin kukkasille. Ja säästyypä kukkakaupassa käynnin vaiva.

Vierailija
11/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukilla musitetaan vanhempiakin...kyllä musta äitinä ois kiva että joku tois ees ruusujakin...jos ei poika niitä kattelis niin jäispä mulle musitoksi hetkeksi aikaa... :)...aika hirvee summa rahaa muuten 100 egee, mutta jos sisarus on saman saanut niin eipä tossa sitte mitään...ja jos lompsa kestää...

Vierailija
12/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi käsipyyhettä. Ne ovat minulla vieläkin :)

Vierailija
13/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikset tasapuolisuuden vuoksi sitten veisi vaikka sen 100e:n lisäksi arabian yo-mukia?

Vierailija
14/71 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hääkutsussa on nykyään tavalla tai toisella ilmaistu että rahaa halutaan.

Tökeröin oli tekstiviestillä tullut toive antaa rahaa lahjaksi rippilapselle, varsinainen kutsu tuli ensin postissa ja sitten perään lahjatoive.

Vierailija
15/71 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika törppöä kutsujalta

Vierailija
16/71 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo mieluummin 10e rahana kun yksi ruusu!!

Miks pitää alkaa saivartelemaan???????

Vierailija
17/71 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika törppöä kutsujalta

Vierailija
18/71 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eiköhän se satanen riitä :)

Vierailija
19/71 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuja on ahne paskiainen

Vierailija
20/71 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän ettei niillä ruusuilla paljon mitään tee, ja moni ottaisi mieluummin 100 euroa ruusukimpun sijaan, mutta...

Noh, ei onneksi ole itselle tuollaisia kutsuja tullut, niin ei tarvitse halveksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi