Jos yo-kutsussa lukee, että ruusut rahana, miten toimit?
Olin ajatellut viedä satasen shekin ja päääle ruusun. Viedäkö nyt vain shekki vai shekki, johon laskettu ruusun hinta päälle, 110 €?
Kommentit (71)
vie shekki ja ruusu. Shekki ilahduttaa sankaria, ruusu vanhempia.
niin jätä ne mieluummin ostamatta. Eihän tuossa suoraan rahaa pyydetä.
Mä olisin oikeastaan vain tyytyväinen, eipä tarttis sen enempää miettiä lahja/kukkapolitiikkaa.
mutta lahja on aina vapaaehtoinen eikä itsestäänselvyys. Ei lahjoja ole velvollisuus viedä, eikä rahaa velvollisuus antaa vaan ne ovat aina lahjan antajan oma halu muistaa juhlakalua. On tökeröä olettaa saavansa rahaa ja vielä oikein pyytää sitä.
vie shekki ja ruusu. Shekki ilahduttaa sankaria, ruusu vanhempia.
minä veisin kapanossin ja antaisin käteen. kaupan päälle puristaisin vielä tuupistani sinapit makkaralle.
ylioppilaalle on ihan fiksua antaa rahaa. Hän on muuttamassa kotoa pois, ehkä lähdössä kiertämään maailmaa ... Hän tarvitsee rahaa enemmän kuin Kalevalakoruja tai Aaltovaaseja. Shekkinä tullut yo-lahja helpottaa vanhempienkin tilannetta! Oletteko te tosiaan niin vanhoja, että ette muista millaista oli olla tuore ylioppilas ja muuttaa kotoa omilleen? Come on! :)
Veisin sille jonkin lahjan. En antaisi rahaa noin röyhkeälle.
sitten 7 euroa 20 sentin kolikoina ja sanot että tässä on sitten ne ruusurahat.
minä veisin kapanossin ja antaisin käteen. kaupan päälle puristaisin vielä tuupistani sinapit makkaralle.
Juhliminen, toisen puolesta iloitseminen, tuntuu taas kerran olevan joillekin AV-mammoille täysin ylivoimainen ponnistus.
Ehdotan, että ette mene ollenkaan juhliin, jos ette osaa olla iloisia sankarin (hääparin, kastettavan lapsen tms tms) puolesta. Pysykää kotona ja tuomitkaa mieli mustana juhlijoiden lahjatoiveet. Muistakaa myös tuomita ne, jotka eivät ole esittäneet lahjatoiveita ja siten pakottaneet teidät itse keksimään jotain.
33 ja 37
Juhliminen, toisen puolesta iloitseminen, tuntuu taas kerran olevan joillekin AV-mammoille täysin ylivoimainen ponnistus. Ehdotan, että ette mene ollenkaan juhliin, jos ette osaa olla iloisia sankarin (hääparin, kastettavan lapsen tms tms) puolesta. Pysykää kotona ja tuomitkaa mieli mustana juhlijoiden lahjatoiveet. Muistakaa myös tuomita ne, jotka eivät ole esittäneet lahjatoiveita ja siten pakottaneet teidät itse keksimään jotain. 33 ja 37
Vaan tökerösti pyydetään tuomaan ruusut rahana. Mä veisin gerberan.
ne ruusut on loppujen lopuksia ihan turhia.
Olen aina antanut lahjaksi rahaa tai lahjakortin esim. kirjakauppaan ja siihen lisäksi kortin ja yhden ruusun max.
Kuka olisi antanut markkoina 600 markkaa yo-lahjaksi? Ottaen senkin huomioon että markka-ajasta on jo 8 vuotta...
Sokeat!
on erittäin matalaotsaista. Jos et osaa käyttäytyä, jätä noin vastenmieliset juhlat väliin.
ne ruusut on loppujen lopuksia ihan turhia. Olen aina antanut lahjaksi rahaa tai lahjakortin esim. kirjakauppaan ja siihen lisäksi kortin ja yhden ruusun max.
kun yleensä jokainen vie yhden ruusun.
mitään kuppisatseja. En muuttanu vielä vuosiin pois kotoa. Asuin edullisesti kotona koko opiskeluajan.
kaikkein tavanomaisin lahja on joka tapauksessa raha.
Tuo on ikäänkuin voiton maksimointia, ettei vaan yksikään roponen jäisi saamatta, jos jollain vaikka oli suunnitelmissa tuoda yksi ruusu satasen ohella.
kun on erikorkuista, -väristä ja jopa hilekoristeltuja joukossa. Ei ole mikään pöydän tai muunkaan paikan kaunistus se, eli hukkaan menevät ruusurahat.
on erittäin matalaotsaista. Jos et osaa käyttäytyä, jätä noin vastenmieliset juhlat väliin.
Tuollainen kutsujako käyttäytyy hyvin? Taidan itse tosiaan marraskuussa ilmoittaa että meille joulukortit rahana, kiitos.
älä vaan koskaan kulje missään kukkaniityllä tai metsässä, voi olla varsin yhteensopimattomia värejä ja kokoja.
kun on erikorkuista, -väristä ja jopa hilekoristeltuja joukossa. Ei ole mikään pöydän tai muunkaan paikan kaunistus se, eli hukkaan menevät ruusurahat.
laittais vaan, että "emme toivo tuotavan kukkia"