Minkä ikäinen vauva sa nukkua koko yön syömättä?
Meillä on nyt kohta 3kk vauva, jonka herättelen kerran yössä syömään. Neuvolassa kun sanottiin, että tuon ikäinen täytyy 6-7 tunnin päästä herättää ettei verensokeri laske liian alhaiseksi.
Koska te olette antaneet lapsenne nukkua koko yön syömättä?
Kommentit (29)
ja nukkuu 8-10tuntia putkeen yöllä heräämättä syömään. neuvolassa mainitsin asiasta, ei ainakaan asiasta mitään sanoneet muuta kuin että hyvä, äitikin saa silloin nukkua.
jos ei ole lapsessa mitään vikaa niin annat hyvä ihminen nukkua koko yön, ihana lapsi =)
Olenkin jo ajtellut, että mielestäni on tyhmää herättää rauhallisesti nukkuvaa lasta.
Voisinpa vaikka yrittää ensi yönä olla herättämättä :)
t: ap
nukkuneet 12h putkeen 2kk iästä eteenpäin. Neuvolassa kun olen sanonut, on vain todettu, että onpas epätavallista, mutta hyvä kun nukkuvat. Kasvu kun on normaalia ja kehitys muutenkin hyvä, niin eihän siinä mitään ongelmaa ole.
Edelleen 4v ja 2v tytöt ovat kovia nukkumaan, molemmat nukkuvat edelleen parin tunnin päikkärit ja yössä sen 13h ainakin.
Poika nyt 9kk ja 13h yössä plus parit päikkärit.
Ihan kumma neuvo tuo verensokerijuttu.
Jos rintasi kestävät (etteivät ole aamulla liian kipeät) niin anna vauvan nukkua ja nauti itse unistasi! :)
Kyllä terve lapsi herää kun on nälkä. Eri asia jos on painotarkkailussa tms., mutta teidän kohdalla ei selvästikään ole siitä kyse. Meillä esikoinen nukkui 3-viikkoisesta lähtien vähintään 8 tunnin yöunet, maksimissaan jopa 12h! Tää toinen onkin sitte eri luokkaa, herää vielä 7kk iässä 3 kertaa syömään...
Meillä poika on nukkunut 3 viikon ikäisestä asti kokonaisia öitä. Mennään nukkumaan puolen yön aikaan ja herää siinä 7-8 aikaan aamulla. Illalla tankkaa hyvin ja kasvu on käyrällä. Tyytyväinen poika!
nukkui 3viikon ikäisestä 12h putkeen. Oli hyvän kokonen vauva joten sanottiin että anna nukkua vaan. Kakkonen alkoi nukkumaan 2kk.n iässä täydet yöt eikä tullu mieleenkään alkaa herättelemään. Teiän neuvolatäti on nyt vähän hölmö...
eriasia tietenkin jos vauva on tosi pieni.
kuukauden ikäisestä alkaen.. Minä annoin nukkua, en edes tiennyt, että ei saisi :O
No, imetys alkoi kyllä takkuilemaan melko nopeasti..
Mistä ihmeestä vauvalle saa tilattua sellaiset unenlahjat??
Meillä on 3 lasta, enkä ole mistään täysistä öistä vauva-aikana haaveillutkaan. Esikoinen nukkui max. 4 tuntia putkeen alkuyöstä ja kitisi joka ikinen yö klo 01 eteenpäin. Kakkonen oli ihmeen hyvä nukkuja (minun mittapuullani), sillä hän heräsi syömään vain 3 kertaa yössä eikä itkeskellyt. Tämä kolmas heräilee syömään pahimmillaan tunnin välein, kitisee ja itkee. Tosin hän on vasta kuukauden ikäinen, joten toivoa paremmasta lienee olemassa.
hauska kun imettavat vanhammat sanovat etta vauva nukkuu lapi yon 12 - 5. haloo??? ensinnakin mika tarve on saada vauva nukkumaan lapi yon kunnes ovat valmiita ja miksi valehdella etta yo on vain 5 tuntia pitka. eiko hyva yo ole 22 - 6??
Vauvan koosta, kasvusta, siitä, paljonko syö kerralla jne.
Me uhmattiin kerran sääntöä eikä herätetty silloin, kun olisin pitänyt, vaan annettiin vauvan nukkua pitempään. Raukka oli ihan lötkö ja voimaton. Tuli kauhean huono olo, että oli oman lapsensa päästänyt sellaiseen kuntoon.
hauska kun imettavat vanhammat sanovat etta vauva nukkuu lapi yon 12 - 5. haloo??? ensinnakin mika tarve on saada vauva nukkumaan lapi yon kunnes ovat valmiita ja miksi valehdella etta yo on vain 5 tuntia pitka. eiko hyva yo ole 22 - 6??
Mun mielestä täällä on puhuttu vauvoista jotka nukkuvat läpi yön eikä siitä että on tarve saada vauva nukkumaan läpi yön. Mulla on molemmat vetäneet sen 12h putkeen(toinen 3viikkoa ja 2kk) ja kyllä mä imetin silti. Ekaa kertaa kuulen että senkin pitäs nyt sitten olla mhadotonta.
Mutta siis viime yönä annoin vauvani nukkua niin kauan kun unta riitti. Kerran heräsi syömään, eli rytmi on ilmeisesti jäänyt ns.päälle. Tosin tuo ei siis mua haittaa ollenkaa, herääminen ei ole koskaan ollut mulle hankalaa.
Ja tosiaan vauvani ei ole mikään pienikokoinen, pitkästi päälle 63 cm ja 6 kg.
Itsekin olen alkanut tuota nauvolan ohjetta ihmettelemään
T: ap
Kannattaa harjoitella sitä luetunymmärtämistä.
Täällähän on tosiaan puhuttu niistä vauvoista jotka ovat aina nukkuneet hyvät yöunet. Eli tässä ei puhuta mistään unikoulusta/yösyötön lopettamisesta.
Ja ääkkösten puuttumisesta päätellen et ole Suomessa ja täällä lasketaan 5h putkeen nukkuminen vauvoilla yön läpi nukkumiseksi. Että haloo haloo.
on terve ja tyytyväinen niin en herättäisi minkään ikäistä. Sitten jos painokäyrä kääntyisi laskuun niin kyllä.
2kk jälkeen. 4kk eteenpäin on nukkunut välin 19.30- 08.00 heräämättä ja ihan tyytyväisenä.
Olenkin jo ajtellut, että mielestäni on tyhmää herättää rauhallisesti nukkuvaa lasta.
Voisinpa vaikka yrittää ensi yönä olla herättämättä :)t: ap
Ihme juttu kun äidit uskoo mieluummin tuntemattoman sanaan netissä kuin neuvolan neuvoihin :D
Ei tarvitse enää tuonikäistä herättää. Ale parikuista herättelisin (imetettyä) maidonerityksen takaamiseksi.