Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ehkäistä tissihien hajua?

Vierailija
26.05.2010 |

Mulla on kookkaat rinnat, ja rintaväli on puristuneena koko päivän liiveissä, ja kun teen osittain fyysistä työtä, hikoan jonkun verran.

Iltaisin nenääni kantautuu tissien välistä aivan kuvottava haju. Toki peseydyn kerran päivässä, mutta millä ehkäistä, että haju ei aivan niin tolkuttoman kamalaksi tulisi?

Voiko tissien väliin käyttää deodoranttia?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:35"]

Miksi ennen ei haistu, vaikka oli tavallista peseytyä kerran viikossa saunassa ja vaihtaa silloin vaatteet? Olisiko liikaa pesu nykyään syynä hajuun? Tuhotaan ihon normaalit bakteerit.

[/quote]

Taidettiin silloin haista, ei vaan omaan nenään kun oli totuttu... Minulla isä on ulkomaalainen ja hänen sukulaisensa joskus kertoivat että kun suomalaisia tuli matkoille 1970-luvulla hänen kotimaahansa, ne tunnisti hajusta. Siis ihan hien ja pesemättömän hajusta. 

Vierailija
42/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ennen ei haistu, vaikka oli tavallista peseytyä kerran viikossa saunassa ja vaihtaa silloin vaatteet? Olisiko liikaa pesu nykyään syynä hajuun? Tuhotaan ihon normaalit bakteerit.

[/quote]

Tai jospa silloin oli normaalia, että haistiin kaikki hielle? Yök!!

Mun anoppi käy kerran viikossa pesulla ja se löyhkä on sanoinkuvaamaton. On kuulemma allerginenkin deodoranteille....ostin sille oikeen herkän ihon dödöä ja kunnon palasaippuan, käytti niitä, ei haissut, mutta kun se loppui, ei ostanut uutta ja taas haisee. Osa ongelmaa on vaatteiden pesu, kun niitä ei tarvii kovin usein pestä, jo sei ole selkeetä likatahraa, just joo.

Anopin pojalle, miehelleni opetin suhteemme alussa kainaloiden pesun, antiperspirantin käytön ja vaatteiden vaihdon puhtaisiin, että silleen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:52"]

Kuvottavaa. Kyllä taas muistaa olla kiitollinen hoikkuudestaan.

[/quote]

Hoikka se olen minäkin, vaikka rinnat isot ovatkin. 

[/quote]

Sama vika rahikaisella. Hoikkuudestani huolimatta on siunaantunut isot rinnat. Ja tosiaan kesäkuumalla on aika veikeää, kun liivit kostuu tissien alta. Ei viittis raahailla työpaikalle useita liivipareja per päivä ja vaihdella ja jemmailla niitä käytettyjä. Hankalaa.

Vierailija
44/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suuret rinnat aiheuttaa esim. niska-hartia-selkäkipuja, niin on mahdollista päästä halutessaan pienennyttämään rintansa. Auttais varmasti myös jonkin verran tuohon hiki-ongelmaankin.

Vierailija
45/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, onneks ei oo niin isot tissit että tarvis pelätä niiden haisemista!!!

Vierailija
46/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteellä mä laitan tissien alle aina raa'at perunat, ne möyhenee siellä tosi kivasti päivän aikana ja voin sitten töissäkin vaan sujauttaa keitetyn potun tissin alta suoraan poskeen! suolakin tulee ihan omasta takaa! kätsyy!

Vierailija
47/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:58"]

[/quote]

Taidettiin silloin haista, ei vaan omaan nenään kun oli totuttu... Minulla isä on ulkomaalainen ja hänen sukulaisensa joskus kertoivat että kun suomalaisia tuli matkoille 1970-luvulla hänen kotimaahansa, ne tunnisti hajusta. Siis ihan hien ja pesemättömän hajusta. 

[/quote]

Ihan sama edelleen. Kun tulen Suomeen lomille, lentokentällä sen jo haistaa. Aivan karmea hienhaju, oli sitten kesä tai talvi.

Kaupoissa ihan joka kerta kun menee lähelle ihmisiä, se pistävä haju leijuu ilmassa.

Yöks!!

Vierailija
48/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa suosittelivat pesua happamalla pesunesteellä, esim lactacydillä aamuin illoin ja tarvittaessa ihon hiivasieni-infektion hoitoa. On auttanut mulla. Oikeenkokoiset liivit on myös tosi tärkeät.

Vierailija
49/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen isokokoinen ja erityisesti isorintainen muutenkin (kulkee suvussa, ei kiva ylipainoiselle muutenkin..) nuori nainen ja olen kärsinyt silloin tällöin tissihiestä. Kuten joku aiemmin mainitsikin, rintaliivit tekevät jo paljon! Kun tissit eivät ole kiinni toisissaan tai on nostettu kupilla ylemmäs itse rinnasta (rintalastan alueelta), iho ei hikoa niin paljoa kun ei ole kiinni toisessa osassa ihoa.

Muita hyviä vinkkejä olivat vauvan peppupyyhkeet käsilaukussa ja erittäin hikoiluttavina päivinä itsekin joskus laitan palat talouspaperia tissin ja liivin väliin. Talouspaperi on parempi kuin vessapaperi, sillä imee paremmin eikä nahistu mössöksi yhtä helposti :)

Deodorantit ja antiperspirantit yleensä saavat ainakin oman ihoni tissien alueella kutisemaan ja sen myötä hikoilemaan lisää.

Vierailija
50/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tissihiki ja -haju kyllä koosta riipu, itse olen normaalipainoinen, c-kupin rintsikoita käyttävä, että enpä ole edes erityisen suuri rintainen. Ja silti se tissihiki haisee. Itse hikoilen ainakin siitä mihin kaarituet painaa ja kaarituettomat eivät ole vaihtoehto. Ja kyllä, peseydyn päivittäin ja vaihdan rintaliivejä usein, eikä haju johdu epähygieenisyydestä. Tää taitaa vaan olla yleinen ongelma ilman järkevää syytä.

Vierailija
51/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:26"]Osta liivit, jossa on tarpeeksi isot ja erillään olevat kupit. Jos rinnat eivät painu toisiaan vasten, hajua ei tule.

[/quote]

Mulla ei rinnat ota yhteen barchelotte malli ja oikea kuppikoko alusvaateliikkeessä mitattu, mulla ainakin tissihiki tulee tissien alle ei niiden väliin. Eli erillään ovat tissini hajua pysyy.

Vierailija
52/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni käytti liivien alla ohutta aluspaitaa.

Nykyaikana liivejä saa niin halvalla, että voi pestä joka käytön jälkeen, suihkussa käytyä huuhtaisen lavuaarissa, ettei hiki kuivu.  On laihemmankin ihmisen ongelma.  Haiseminen ei johdu pesemättömyydestä vaan useimmiten liiveistä joihin haju pinttynyt.

Vierailija
53/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 05:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 01:58"]

[/quote]

[/quote]

Ihan sama edelleen. Kun tulen Suomeen lomille, lentokentällä sen jo haistaa. Aivan karmea hienhaju, oli sitten kesä tai talvi.

Kaupoissa ihan joka kerta kun menee lähelle ihmisiä, se pistävä haju leijuu ilmassa.

Yöks!!

[/quote]

En tiedä missä maissa olet käynyt, mutta kyllä sitä ulkomaillakin haistaan hielle ja siellä vasta haistaankin. Suomessa on sentään aika hyvä hygieniataso. Nykyään. Ja siitä pääsemmekin siihen, että mikä saa kuvittelemaan ettei ennen haistu? Totta kai haistiin! Haista pultsaria ja vailla pesumahdollisuutta laitoksessa makaavaa vanhusta ja pari kertaa päivässä tai kerran päivässä suihkussa käyvää, hygieniastaan huolehtivaa ihmistä. Kumpi haisee?

Ja edelleen, jos joku mielestään peseytyy, mutta silti haisee, miettiköön onko bakteerien muhiminen iholla todellakin minimoitu tai menköön lääkäriin. Ei ole normaalia. Ja vinkkaan ihan haavanpuhdistukseen käytettävällä desinfiointisuihkeella putsaamiseen joskus, jos tuntuu, että haju vain on ja pysyy. Ja mineraalikivideodorantti estää todella tehokkaasti hajua aiheuttavien bakteerien kasvua ja hajuja.

Vierailija
54/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikoihin saattaa helpostikin jäädä hajua. Hyvä keino on käyttää ennen pesua etikkaa, poistaa hajun tosi tehokkaasti. 

Vierailija
55/55 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi syy olla hankkimatta silareita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän