Millä ehkäistä tissihien hajua?
Mulla on kookkaat rinnat, ja rintaväli on puristuneena koko päivän liiveissä, ja kun teen osittain fyysistä työtä, hikoan jonkun verran.
Iltaisin nenääni kantautuu tissien välistä aivan kuvottava haju. Toki peseydyn kerran päivässä, mutta millä ehkäistä, että haju ei aivan niin tolkuttoman kamalaksi tulisi?
Voiko tissien väliin käyttää deodoranttia?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:52"]
Kuvottavaa. Kyllä taas muistaa olla kiitollinen hoikkuudestaan.
[/quote]
Hoikka se olen minäkin, vaikka rinnat isot ovatkin.
Ostakaa mineraalikivideodorantti. Sitä voi pyyhkiä mihin vain, eikä se kuivu näkyväksi, kuten moni tavallinen dödö. Se ei estä hikoilua, mutta pitää takuulla hajut loitolla. Ja jos ei pidä, jossain on vikaa.
Itse lähtisin kyllä etsimään todellista syytä pahanhajuiselle hielle. On hoikillakin ihmisillä poimuja, kuten esim. kaksi kappaletta pakaroita, mutta jostain kumman syystä mikään erityinen löyhkä ei leijaile useimmista ihmisistä. Hajusta kärsivällä on ongelmana joko joku sieniongelma, ihottuma tms. ihosairaus siellä poimuissa, tai vain huono hygienia. Suihkussa pitää ehdottomasti käydä _aamulla_ ja peseytyä rauhassa ja huolella kauttaaltaan pesuaineella. Jos käy illalla, hiki ehtii moneen kertaan kuivua yön aikana ja uutta hikeä tulla seuraavaan iltaan mennessä, joten on varmaa, että hajuongelmainen alkaa haista.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:52"]
[/quote]Siis lautuudesta? Terv. 58 kg ja E-kuppi.
Rassautan tissivaon kullilla päivittäin ja lasti mälliä pitää ihon kimmoisana
Onko sulla oikean kokoiset liivit? Mun kuppikoko i eikä haise tissihiki, kun rinnat on oikenkokoisissa liiveissä.
Minulla on yhdet liivit joissa tissit alkaa haista helposti. Eli kannattaa kokeilla eri materiaaleista tehtyjä liivejä tai pestä liivejä vähän kovemmissa lämpötilossa.
Onneks on b-kupin tissit niin ei oo tätäkään ongelmaa. Ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:15"]Onneks on b-kupin tissit niin ei oo tätäkään ongelmaa. Ei mulla muuta.
[/quote]
Isoillakin rinnoilla väärän kokoisissa kupeissa. Jos rinnat ei pysy kupeissa, niin totta helvetissä lemuaa mullakin.
Asiantuntevaan alusvaateliikkeeseen.
Oliko kehitelty jotain pötkyläsysteemiä rintojen väliin?
Osta liivit, jossa on tarpeeksi isot ja erillään olevat kupit. Jos rinnat eivät painu toisiaan vasten, hajua ei tule.
Käytä kristallisuolakivi deodoranttia, on antibakteerinen, ei estä hikoamasta mutta estää bakteerien kasvun joka aiheuttaa hajun. Sitä voi käyttää mihin vaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:52"]
[/quote]
Oletko yrittänyt laihduttaa. Tuosta pois viisikin kiloa, niin saattaa hieman pienentyä nuo valtavat utareetkin.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 20:52"]
[/quote]
Oletko yrittänyt laihduttaa. Tuosta pois viisikin kiloa, niin saattaa hieman pienentyä nuo valtavat utareetkin.
[/quote] Juuri tuon takia en edes halua laihtua.
Itselläni ei tuota ongelmaa ole, mutta isorintaisena veikkaan että on pitkälti liivikysymys. Materiaaleissa on eroja, mutta tärkein on malli. Push-upit puristaa tissit yhteen -> taattu hikoilu. Liian suurella ympäryksellä tissien aluset voivat mennä poimulle kun ei ole tarpeeksi tukea.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:18"]
[/quote]
Isoillakin rinnoilla väärän kokoisissa kupeissa. Jos rinnat ei pysy kupeissa, niin totta helvetissä lemuaa mullakin.
[/quote]
Siis meinaatteko, että liivit pitävät hajun ikäänkuin säpissä, ja jos rinnat pullahtavat ulos, haju pääsee vapaaksi? Vai, että kun rinnat koskevat toisiinsa, alkavat haista? Olen todella ihmeissäni ja järkyttynyt näistä teidän jutuista, samassa sarjassa av-palstan lanseeraaman "pilluhien" kanssa. IHOSTA TAI POIMUISTA/TAIPEISTA HUOKUVA PAHA HAJU EI OLE NORMAALIA.
Peseytykää hyvin, kuivatkaa hyvin, vaihtakaa pyyhkeet riittävän usein, peskää vaatteet kunnolla ja vaihtakaa ne päivittäin, käyttäkää laadukasta dödöä tai vaikka talkkia apuna, niin hajuja ei pitäisi syntyä. Niin muuten, ja kannattaa suosia ilmavia vaatteita ja luonnonkuituja, kai varsinkin ylipainoisten hiki alkaa haista päivän mittaan, jos ihoa hautoo kiristävillä keinokuituvaatteilla.
Itsellänikin on vähemmän kiinteät ja isohkot rinnat, eikä koskaan ole ollut ilmiötä nimeltä "tissihiki".
Minä ainakin pesen tissivälin vessassa aina kun voin ja muuten putsaan savetilla. En laittaisi sinne mitään dödöä tai hajuvettä - sehän on vaan hajun peittämistä! kyllä pesu (tai antiperspirantti) on parempi :)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 21:18"]
[/quote]
[/quote]
Siis meinaatteko, että liivit pitävät hajun ikäänkuin säpissä, ja jos rinnat pullahtavat ulos, haju pääsee vapaaksi? Vai, että kun rinnat koskevat toisiinsa, alkavat haista? Olen todella ihmeissäni ja järkyttynyt näistä teidän jutuista, samassa sarjassa av-palstan lanseeraaman "pilluhien" kanssa. IHOSTA TAI POIMUISTA/TAIPEISTA HUOKUVA PAHA HAJU EI OLE NORMAALIA.
Peseytykää hyvin, kuivatkaa hyvin, vaihtakaa pyyhkeet riittävän usein, peskää vaatteet kunnolla ja vaihtakaa ne päivittäin, käyttäkää laadukasta dödöä tai vaikka talkkia apuna, niin hajuja ei pitäisi syntyä. Niin muuten, ja kannattaa suosia ilmavia vaatteita ja luonnonkuituja, kai varsinkin ylipainoisten hiki alkaa haista päivän mittaan, jos ihoa hautoo kiristävillä keinokuituvaatteilla.
Itsellänikin on vähemmän kiinteät ja isohkot rinnat, eikä koskaan ole ollut ilmiötä nimeltä "tissihiki".
[/quote]
Hyvä neuvoa, kun ei ole itse kokenut.
Hyvä neuvoa, kun ei ole itse kokenut.
No kyllä minäkin tiedän miten aletaan haista hielle tai muuten vain likaiselle, ja osaan sen estää hyvällä hygienialla, joten siksi ei ole ongelmia. Oletettavasti ns. tissihiki ja muutkin hiet alkavat haista samasta syystä kuin kainalohiki, eli bakteerien vaikutuksesta. Mutta jos olet sitä mieltä, että nuo neuvot eivät ole noudattamisen arvoisia niin oma on valinta.
Täällä on monta kertaa ollut valituksia ihmisiltä, jotka ovat jopa kuulleet muilta haisevansa, ja joka kerta on selvinnyt, että heidän käsityksensä esim. puhtaudesta poikkeaa siitä, miten moni haisematon ihminen toimii. Kerran viikossa tai edes joka toinen päivä vaihdetut vaatteet tai iltasuihku, tai ihon kuivaaminen koiran pyyhkeellä eivät toimi, jos hikoilu tai haiseminen on ongelma.
Miksi ennen ei haistu, vaikka oli tavallista peseytyä kerran viikossa saunassa ja vaihtaa silloin vaatteet? Olisiko liikaa pesu nykyään syynä hajuun? Tuhotaan ihon normaalit bakteerit.
Kunnon saippuapesu aamulla, antiperspirantti ja vauvatalkki.
Ei haise tai kunnolla hikoa.
Laitan saman nivusiin.