uusi vauvakuumielija ilmoittautuu
Heippa kaikki kanssa kuumeilijat! Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija, aktiivista yritystä tammikuusta asti (eli siis pillerit jätetty pois tuolloin), ei ainakaan vielä ole osoittanut tulosta... huoh..
Meillä ei ennestään lapsia, joten siis ensimmäisestä lapsesta on kyse! Ikää minulta löytyy 23 vuotta, ja ensimmäinen lapsi olisi enemmän kuin tervetullut!
Mites muiden kuumeilu voi? :)
Kommentit (331)
Täälläkin vaan odotellaan joko menkkoja tai plussaa, eilen oli taas menkkakipuja mahassa noin 5min mutta sitten kaikki taas hävisi, mitähä oikee meinaa? Viimeks samoja kipuja oli noin viikko sitten ja luuli että nyt ne menkat alkaa ja rytinällä kun alko nii pahasti mahaa vääntää, mut eipä alkanukaa... :D Ihan kummallista!
Me ollaan saman ikäsiä ja et ainakaan iän puolesta ole liian nuori saamaan lasta.
Musta on niin hassua et nykyää se on hävettävää jos hankitaa nuorena lapsia, ennenhän ne juuri tehtii nuorina! Toki yhteiskunnan haitat ovat nykyään yhä enemmän nuorten elämässä joten siksi varmaan..
Mut mut, ajattelin vaan kertoa että ite täytin juuri 20 kun poika synty eikä se ikä merkitse mitää :D Hyvin ollaan pärjätty :)
Juu,elikkäs täälläkin ollaan tuota 80-luvun loppusatoa. Toki koen olevani nuori ja elämässä on vielä paljon koettavaa. Mutta kuitenkin olen sitä mieltä, että lapset pitää tehdä silloin kun siltä tuntuu, ja nyt tuntuu ;)
Meillä ei ole kerrottu kummankaan perheelle vielä mitään. Muutama minun ystäväni tietää, että yrityksessä on, mutta en raportoi heille jokaisesta päivästä erikseen. Tämä projekti on kuitenkin minun ja avokkini oma, ja haluamme viedä sitä rauhassa eteenpäin. Kyllä ihmisillä on sitten se 9kk aikaa tottua ajatukseen meidän perheen kasvusta. :)
Ajattelin myös tänne ilmottautua, kun täällä näyttää muutama samaa ikäluokkaakin olevan!
Elikkäs olen 21 -vuotias nainen, rakas tyttäremme täytti juuri viisi kuukautta, ja nyt olisi ehkäisy jätetty pois; tulee kun on tullakseen. Mieheni kanssa olemme päättäneet, että haluamme pienet ikäerot lapsillemme, ja nyt on muutenkin hyvä tilanne seuraavan tulla, että plussia kuulostellaan. ;)
Nyt olisi siis yk 1 ja kp 9, pian saa siis ruveta peittoja pöllyttelemään. Ihanaa, kuinka tuli tämän vauvakuumeen iskiessä viime yritys mieleen. Ne kaikki ihanat tunteet ja netissä vauvantarvikkeiden katselut.. Viime kerralla tärppäsi heti ekalla kerralla, saa kattoa kuinka nyt käy.
Kertokaapa kuulumisia! :)
Tervetuloa sona :)
Mites kaikilla menee? Täällä on kp 26/30 elikkä ens viikolla on taas totuuden aika. Nyt viikonloppuna on kyllä tuntunut hieman enemmän kk kivuilta kuin miltään muulta. Se tuttu jomotus on taas tuolla alavatsassa ja tuntuu että hetkenä minä hyväänsä sieltä aukeaa taas :( Rinnatkin on rauhottunut viikon takasesta.
Toivottavasti muilla on ollut plussatuulia.
Täällä menossa kp 35/28, eli mensut tasan viikon myöhässä. Rinnat on olleet todella kipeät pari viikkoa, toki välissä on ollut kivuttomiakin päiviä. Koko ylimenneen viikon ollut tosi "märkä olo alapäässä", eli samanlainen, kuin menkkojen aikaan/juuri ennen alkamista. Eilen sitten iski ihan karmean vatsakivun illasta, mikä sitten meni ohi ja kipu siirtyi selän puolelle. Onneksi aamusta ei enää ollut mtn kipuja. Mulla kyllä on ollut selän kanssa aina ongelmia, eikä selkäkipu ole mitenkään erityistä siis. Ja voi tätä väsymyksen määrää.
En oikein tiedä, haluanko tehdä kotitestiä vielä. Meillä tosiaan oli tuossa alkuviikosta pieni matka avokin kanssa, mikä sekin saattoi vaikuttaa menkkojen myöhästymiseen. Johan osaa jännittää koko ajan. Ehkäpä jään vielä muutamaksi päiväksi kuulostelemaan tilannetta, ennenkuin testin teen. :)
Täällä ilmoittautuu myös yksi vauvakuumeilija! Pillerit jätettiin ihan äskettäin pois ja vasta eka yrityskierros menossa, silti olen jo ihan innosta mykkyrällä :)
Olen lueskellut tosi paljon näitä keskusteluketjuja ja tänään vasta rekisteröidyin niin pääsee kommentoimaankin kiinnostavia aiheita. Pistin jopa oman blogin pystyyn, kun ei viitsi tätä asiaa ihan kaikille kavereille ja tuttaville toitottaa, joten vertaistuki näin anonyymisti on tosi kallisarvoista :) Tervetuloa lueskelemaan jos kiinnostaa, osoite on tämä:
http://haikaranjalanjaljilla.blogspot.com/
Ja tervetuloa mukaan kaikki uudet!
Pitkästä aikaa kirjoittelen. Oon kyllä käyny lueskelemassa teidän juttuja, mutta en ole vaan saanut aikaiseksi kirjoitella.
Monella täällä ollutkin oireita, jotka kuulostaa lupaavilta. Toivottavasti on tärpännyt. Jokos olette testailleet? Laittakaas viestiä kun testailette, täällä jännitetään mukana :)
Mansikka: Tuohon ikä asiaan. Mäkin vasta 22v. ja mies samanikäinen, mutta ei olla iästä välitetty, kun tuntuu ajoitus muuten niin oikealta. 2 vuotta ollaan yhdessä asuttu ja nyt tuntuu, että ollaan valmiita ottamaan vastuuta itsemme lisäksi pienestä ja asettumaan perheeksi. Muutenkin elämä on rauhallista ja tasasta, niin en näe ongelmaa. Toki paljon merkitsee myös se, että on hyvä perheen ja ystävien muodostama tukiverkosto ympärillä. Olen siis samaa mieltä Mirannan ja Hiekan kanssa, ettei se ikä merkitse vaan se henkinen ikä :D
Sitten vähän omaa napaa: Täällä menossa nyt kp 19/?. Ovista tikuttelin ja tuossa kp 14 sainkin tärpin (ei ihan yhtä selkeä, kuin testiviiva, mutta silti hyvin selkeä). Pupuiltu on :) Nyt jännitetään sitten pari viikkoa.. Mitään tuntemuksia ja oireita ei kyllä ole. Ja itsekkin olen vähän skeptinen raskautumisen suhteen, kun kuitenkin menossa vasta ensimmäinen yrityskerta. Vauvahaaveissa täällä kuitenkin koko ajan leijun... Ja eihän sitä ikinä tiedä... Yhdelle ystävälle kerroin, että ehkäisy on jätetty pois, mutta muuten ollaan oltu ihan hiljaa asiasta ja ollaan avokin kanssa päätettykin, että vanhemmille, sukulaisille ja muille ystäville kerrotaan vasta kun olen raskaana.
Niin hupsuksi olen kuitenki tullut, että päänsärkylääke vaihtui sellaiseen merkkiin, jota voi raskaana ollessaan käyttää ja foolihappoa olen ryhtynyt syömään. Kaikki tämä ihan vain varmuudeksi :)
Plussatuulia kaikille +++++ Yritän olla aktiivisemmin jatkossa mukana kirjoittelemassa :)
Täällä testattiin aamulla plussaa ClearBlue viikkonäyttöisellä, ja se ilmoitti 2-3vk, eli onko se sitten 4-5vk todellisuudessa (jotain semmoista olin lukevinani siittä paapperista). Ajattelin vielä parin päivän päästä tehdä uuden testin (koska yliopiston apteekista sai tuon viikkonäyttöisen mukana samaanhintaan toisen normaalin testin;) ja varmistua asiasta ennenkuin neuvolaan soittelen. Ja muutenkin mun pitää nyt ensin tottua itse tähän ajatukseen.
Ja hipihiljaa pysytään vieläkin asiasta, ainakin ekaan neuvolaan asti. Ja varmistetaan että rakkauspakkaus pysyy sisällä loppuun asti. :)
Täältäkin kaikille plussia ihan niin maan mahottomasti! Käyn kurkkimassa ja kommentoimassa välistä teitä vielä.
Hei hiekka, kuulostaa loistavalta! :) Onneksi olkoon, sormet ristissä teille.
Meillä odotellaan vielä, ei ole kuulunut menkkoja tai ei menkkoja. Kylläpähän tässä vielä onkin aikaa mutta se viime viikkoinen menkkatunne on hävinnyt. Saahan náhdä miten käy, jännaksi alkaa menemään...
Mites muilla menee? Plussia tullut?
Oih, ihanaa hiekka, onnea hirmuisesti.
Täällä odotellaan malttamattomana että päivät kuluisi. Kierron pituudesta ei vielä varmuutta kun eka oikea kierto pillereiden jälkeen menossa. Torstaina eli huomenna ois kp28! Erilaisia tuntemuksia olen koittanut kuulostella, tuntuisko menkkatunne vai ei. Hulluksihan sitä meinaa tulla :)
Heippa vaan kaikille! :)
Oon siis 25vuotias ja mieheni kanssa ollut kohta 7 vuotta yhdessä. Vihdoin innostui mieskin vauva-ajatuksesta ja nyt on kuukauden verran ollut yritystä asian suhteen. Ensimmäinen yritys ei onnistunut, täti tuli kylään viime lauantaina, mutta hyvin aluillaan vielä yritykset, joten toivotaan että syksyn aikana tärppää! Nyt on kierto 5/31. Pillerit mie jätin pois käytöstä jo 3 vuotta sitten, eli kumi ollut tähän asti käytössä ja mie oon ollut vauvan tuloon valmis jo useamman vuoden, mutta nyt onneksi on vauva meidän molempien puolesta enemmän kuin tervetullut taloon
Kirjoittelin toiseenkin ketjuun, mutta täällä näyttää olevan samassa veneessä olevia aika paljon. Lähinnä kolmekymppisten kanssa olen samassa veneessä. Olen 29 ja jätin pillerit pois jo muutama vuosi sitten. Olemme yrittäneet lasta lokakuusta ja kuume on siis kova, tosin pettymyksiä on joutunut kestämään monta kertaa. Olen nyt lomalla ja päätinkin, että nyt kuumeilen ihan rauhassa! Kyllä se surettaa joka tapauksessa, jos ei tärppää vaikka ei olisi itselleen antanut lupaa kuumeilla. Otan siis tästä kaiken ilon irti! : )
Itselläni on viikko menkkoihin. Eilen ja edellisenä päivänä tuntui oireita, mutta tänään ei taas niin yhtään mitään.
Kuulin, että peruslämpö jää ovulaation jälkeen hieman koholle, jos on tärpännyt. Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Pitää kuulemma aamulla mitata.
Joku sanoi, että ovistestikin näyttäisi ovulaatiota, vaikkei olisi sen aika, jos on tärpännyt. Mitä tiedätte tästä?
Jännitellään!
yk: 9 kierto 22/29.
Hei Lumikukkanen ja mimmu1984.
Tuosta lämmön noususta olen myöskin kuullut mutta kun mittasin niin ei minulla ollut lämpö noussut. Tosin en ole vielä raskaanakaan :D
Onnea Hiekka! Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana.
Ja tervetuloa Mimmu ja Lumikukkanen!
Täällä mennään myös kp 22/?. Eikä edelleenkään juurikaan oireita. Vähän selkäkipua ja sitten joskus menkkamaista tunnetta (tai sitten tosiaan kuvittelen tuntevani näitä). En kuitenkaan voi sanoa selkeiksi oireiksi eli on tunne ettei tärpännyt.
Mäkin olen kuullut, että lämpöä olisi alkuraskaudesta.
Plussatuulia kaikille!
Moi kaikille! ajattelin minäkin tänne liittyä, pariin muuhunkin ketjuun olen jo kirjoitellut! Täällä siis 22v pikku kakkosen kuumeilija, esikoinen syntyi lokakuussa 2009 eli nyt 8kk ja nyt siis multa hormonikierukka poistettu ja kovasti miehen kanssa pikkusisarusta pojalle toivotaan! Esikoisesta raskauduin nopeasti, mutta nyt tuntuu että voi mennä vähän kauemmin kun toi kierukka sekoitti kierron ihan kokonaan.. :( kuume on vain niin kova että millähän tässä malttaisi odotella! :D Plussatuulia kaikille! :)
Moi kaikki!
Piti sitten malttamattomana tänä aamuna tehdä raskaustesti ja negaa näytti. Plaah :/
Kp28 menossa, katotaan nyt tuleeko ne menkat ja millon. Onneksi alkaa kesäloma huomenna niin saa keskittyä rentoutumiseen ja tärppäilyyn :)
Keskiviikkona oli kp 30/30 ja toiveet alko mennä hieman korkeammalle kunnes taas... Sieltähän ne alkoivat, vanhat tutut. Ajatellaan tosin positiivisesti, eipähän tullut sitä maalisvauvaa ;) Jospa se olisinkin huhti- tai vaikka toukovauva..
Onnea Hiekalle, toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :)
Meitsillä olis nyt menossa 17/?, ja tässä on nyt tullut peittoa heiluteltu tiuhaan tahtiin, itsellä kun on kovin epäsäännöllinen kierto, enkä ovistestejäkään sitten ostanut..
Tänään olen ollut tosi herkällä tuulella; itkin kuin pieni lapsi uusimman Vauva -lehden Raskaustestiä lukiessani. Kuuluuko mielialanvaihtelut ovulaation oirelistaan? Olen kyllä ollut tytön syntymän (ja koko raskausajan) jälkeen oikea itkupilli, pienimmästäkin syystä kyyneleet valuvat. Vauvakuume sen kun on yltynyt, ja nämä "tulee jos on tullakseen" -ajatukset ovat vaihtuneet päivien laskemiseen ja miehelle ehdotteluun. Noh, eipä ole ukko valittanut. :D
Äh, nyt on pakko painua pehkuihin, tyttö on ottanut tavakseen heräillä kukonlaulun aikaan, joten illasta on otettava nukkumattia kiinni. :)
Plussailuja!
Hei ivilla, kiitosta kannustuksesta :) Jospa se nipistely muuttuisi ihmiseksi vaikka. Vielä pitäisi odottaa noin reilu viikko menkkoja ja sitten saisi selvyyden mikä on.
Tervetuloa mirannakin! :)