Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni vaihtoi kaverinsa kanssa pet shopin, minä vahdin tarkkana vieressä. Hölmöäkö?

Vierailija
26.05.2010 |

Tyttäreni on 5v ja kaveri täytti juuri 6v. Hän oli saanut kaksi samanlaista pet shoppia lahjaksi ja ehdotti tyttärelleni, että voisi vaihtaa sen tyttäreni kanssa.

Minä otin tyttäreni laatikosta kaikki hienoimmat pet shopit pois ja jätin laatikkoon vain ne tavallisimman näköiset. Niistä sai sitten kaveri valita minkä halusi.

Mielestäni vaan ei ole reilua, että kaveri tarjoaa jotain yhtä tiettyä pey shoppia ja hän saisi sitten valita ihan itse kaikista tyttäreni omista minkä haluaa.

Voi olla, että tuntuu vähän ahneelta... Tuo tyttö vaan on aina pyytämässä "saanko sulta tän". Ja minä en halua, että lapseni jakavat lelujaan kavereilleen.

Viimeksi tyttäreni synttäreillä tuo tyttö kysyi "Saanko sulta tän" kun tyttäreni oli juuri avannut lahjan ja yhdessä ihastelivat sitä. Tyttäreni on vielä niin hölmä, että antaisi kaiken mitä pyydetään, olisi sillonkin antanut sen lahjan mutta kielsin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin ahdistaa, niin kannattaa ihan suoraan sanoa ei.

Vierailija
2/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon elämäsi pyörii materian ympärillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ollut lapsena juuri mitään leluja. Jotain halpiksia vain ja toisten vanhoja. Joten "korvaan" tämän nyt sillä, että pidän materiaa tärkeänä.

Vierailija
4/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa muuta kummallista ollut kuin se että SINÄ valitsit ne mistä se kaveri saa valita. Minusta tytön olisi pitänyt valita ne joista on valmis luopumaan? Vai oliko se ihan sama lapsellesi?

Vierailija
5/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tiennyt ennen niin olisin pyytänyt tyttöäni valkkaamaan itse hienoimmat pois. Nyt vain itse nopeasti napsin pois ne mitä ei voisi vaihtaa.

ap

Vierailija
6/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole yhtä materialistinen kuin sinä. Ymmärrän käytöksesi jos tyttöäsi myöhemmin on vaihto kaduttanut, mutta jos tyttö on tyytyväinen niin miksi sinä päätät mitä vaihtaa?

Vierailija
7/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös omistaan jonkun yhden jonka haluaisi vaihtaa pois, ja jos kaveri ei olisi sitä halunnut, olisin sanonut että voivoi, pidä sitten se omasi.

Vierailija
8/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös omistaan jonkun yhden jonka haluaisi vaihtaa pois, ja jos kaveri ei olisi sitä halunnut, olisin sanonut että voivoi, pidä sitten se omasi.

Eihän missään vaihtokaupassa toimita niin, että toinen päättää sekä sen minkä antaa, että sen, mitä toinen antaa vaihtariksi.

Vierailija
9/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se hänen mielestään reilua, ja tykkäsikö hän saamastaan pet shopista?

Vierailija
10/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap teki. Itse muistan omasta lapsuudestani, että vanhemmat eivät vahtineet ja sitten sekä miellyttämisen halusta että parin kaverin painostuksesta "vaihdoin" parempia huonompiin. Ja sitten jälkeen päin kadutti ja oli paha mieli pitkään.

Vierailija
11/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellesi mieluista Petsiä? Kysyitkö häneltä edes?

Vierailija
12/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri saamani vaunu-lelun (oikean vauvan vaunuihin olevan) vanhaan nukenvaunuihin tarkoitettuun vaunuleluun (miksikä sanotaan sitä sellaista, missä on leluja rivissä kumpparilla ja se viritetään siihen vaunujen kuomun eteen vauvalle). Tuo isompi tyttö perusteli vaihdon sillä, että tuo hänen pienempi sopi paremmin pienempiin nukenrattaisiin ja minun iso hänen isompiin rattaisiin.

Äitiäni taisi tuo vaihto harmittaa, mutta en muista, että olisin itse sitä katunut. Mielestäni vanhemmilla on toki oikeus perua sellainen vaihto, josta lapselle tulee myöhemmin paha mieli.

Vierailija
13/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omasta lapsuudestani, että jotkut lapset osasivat olla todella härskejä noissa vaihtokaupoissa, enkä aina itsekään osannut pitää puoliani. Teit just oikein, kun otit parhaat päältä pois. Olihan kaverilla vielä mahdollisuus kieltäytyä vaihtokaupasta, jos tarjolla olevat eivät olisi miellyttäneet.

Kannattaa suojella omaa lasta, jos huomaa, että toinen yrittää käyttää hyväkseen. Oli asia mikä tahansa.

Vierailija
14/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja keskustellut lapsen kanssa ensin, mitä haluaa vaihtaa ja mitä ei.

Vierailija
15/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisetkin lapset osaa jo vedättää aika lailla. Kyllä oman lapsen puolia saa pitää, ei siinä mitään väärää ole.

Vierailija
16/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten meni ihan oikein. Kaveri nimittäin ilmiselvästi vedättää tytärtäsi.

Vierailija
17/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parhaimmista leluista tarvitse luopua. Mutta tosiaan, jos olisi ollut aikaa, olisitte tytön kanssa voineet itse käydä läpi vaihdokit. Oma tyttäreni täyttää neljä ja varmaan olisin myös vieressä haukkana vahtimassa, että reilu peli ja hyvä mieli säilyy. Tässähän oli oiva tilaisuus opettaa tyttöjä milloin ja mihin tavaraa voidaan vaihtaa ja tulisi siitä keskustella myös vanhempien kanssa.

Vierailija
18/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiinnostunut hakemaan ihokkaasi.

Hienoa että tyttäresi osaa jakaa omistaan eikä ole yhtä materialistinen kuin sinä. Ymmärrän käytöksesi jos tyttöäsi myöhemmin on vaihto kaduttanut, mutta jos tyttö on tyytyväinen niin miksi sinä päätät mitä vaihtaa?

Vierailija
19/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap teki. Itse muistan omasta lapsuudestani, että vanhemmat eivät vahtineet ja sitten sekä miellyttämisen halusta että parin kaverin painostuksesta "vaihdoin" parempia huonompiin. Ja sitten jälkeen päin kadutti ja oli paha mieli pitkään.

Vierailija
20/36 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten meni ihan oikein. Kaveri nimittäin ilmiselvästi vedättää tytärtäsi.

Meillä tytöllä kanssa Pet shopit kauhea villitys...Sinun olisi äitinä pitänyt etukäteen kysyä, mitä niistä tyttäresi olisi halukas vaihtamaan, eikä oman mielipiteesi mukaan valita "hienoimpia"

Eli munkin tyttö on kiltti ja antaa vaikka paitansa päältä, mutta miten sä voit tiedää, mistä tyttäresi tykkää eniten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi