Käykö miehesi lasten kanssa puistoissa tms.?
Kommentit (56)
siis ylipäänsä sitä, että isät puuhailevat jotakin lapsen kanssa? Mun mies ei puistoile, ikinä, enkä ihmettele yhtään. Onhan se tylsä istua ja katsoa kun lapsi viipottaa.
Välillä kiskoin sen väkisin mukaamme ulkoilemaan kun lapsi oli pienempi. Minusta se nyt vaan on väärin että äiti lähtee viikonloppuaamuna lapsen kanssa ulos ja mies saa maata sohvalla, joka ikinen viikonloppu. Yritin väkisin kertoa että tehdään nyt yhdessä jotain muutakin, saatana!!
Nyt kun lapsi on isompi ja hänen kanssaan voi pelata jalkapalloa, uida, luistella jne niin miehellä on mielenkiintoa ihan eri tavalla. Hänellä on intoa opettaa lapselle asioita ja liikkumista mutta valitettavasti se taaperoikäisen kanssa puistoilu (vaikka omassa pihassa) ja matojen katselu oli äärimmäisen vastenmielistä.
että millä logiikalla joku väittää, että puistoilu on kerrostalossa asuvien hommaa? Kun yleensä nimenomaan kerrostaloissa kaverit on lähellä ja sisäpihalta löytyy pelit ja vehkeet (ei tietenkään kaikista, kuten ei myöskään kaikkien omakotitalojen lähellä ole naapureita)
siis sille joka väitti, että puistoilu on vain kerrostalossa asuvien puuhia. Meillä, kuten monissa muissa kerrostaloissa, on ihan oma sisäpiha jossa on hiekkalaatikko, liukumäki, keinut ym. Ja lapsille riittää kavereita naapureista, ei siis tarvitse lähteä puistoon, mutta sielläkin käydään kyllä koska vaihtelu virkistää. Kuka jaksaa aina kököttää omakotitalon pihalla ja lapset saavat sitten aina leikkiä keskenään..
Täällähän on aivan kummallisia vastauksia. Ei kai puistossa käyminen kerro mitään siitä miten hyvä/ huono isä on ja miten paljon osallistuu lasten ja perheen elämään?
Oma mieheni ei vie lapsia puistoon ikinä. Miksi pitäisi? Ja jos nyt tästä osallistumisesta puhutaan niin ulkoilee kyllä muuten lasten/ koko perheen kanssa usein; pyöräilee, pelaa jalkapalloa/ sählyä, leikkii pihalla jne. Kuskaa lapsia myös harrastuksiin, osallistuu vanhempainiltoihin, tekee kotitöitä ja viettää lähes kaiken vapaa-aikansa perheen parissa jne. Onko hän nyt sitten hyvä vai huono isä kun ei vie lapsia puistoon?
johonkin hoplop-maiseen puistokaaoshärdelliin kerrostaloalueelle? Meillä riittää täällä kyllä lapsille seuraa, ja kylä vahtii yhdessä.
johonkin hoplop-maiseen puistokaaoshärdelliin kerrostaloalueelle?
toki sinä saat rauhassa kökötellä omakotitalosi pihalla, mutta yleensähän on niin päin, ettei kerrostalossa asuvien tarvitse lähteä puistoon asti etsimään lapselle kavereita.
Minä en tosin itse muuttaisi omakotitaloon, jossa naapurit on niin lähellä, että voit katsella aamupalapöydästä mitä naapurisi tarjoaa lapsilleen aamupalaksi ;) Mutta tiedän, että tämähän on todellisuutta monelle omakotitaloasujalle etenkin pk-seudulla..
johonkin hoplop-maiseen puistokaaoshärdelliin kerrostaloalueelle? Meillä riittää täällä kyllä lapsille seuraa, ja kylä vahtii yhdessä.
Että isoissa leikkipuistoissa on isoja ja huimia välineitä, vesiliukumäkiä, uimamahdollisuus yms. Lapset saavat liikuntaa, nääs.
Käy todella usein (varmaan 50% / 50% käydään miehen kanssa).
On ollut monelle puolitutulle aika yllätys kun mies on sentään jo 60v (lapsi 4v). Ei tarkoittanut meillä ainakaan isän vanha ikä sitä ettei haluaisi/osaisi/viitsisi tehdä lapsen kanssa mitään.
, mutta metsäretkillä, futista pelaamassa, urheilukentällä juoksemassa ja pituutta hyppäämässä. Poika 3,5 vee. Itse olen melkein joka päivä pojan ja vauvan kanssa isossa leikkipuistossa, jossa onneksi muita äitejä juttukavereiksi.
toki sinä saat rauhassa kökötellä omakotitalosi pihalla, mutta yleensähän on niin päin, ettei kerrostalossa asuvien tarvitse lähteä puistoon asti etsimään lapselle kavereita.
Minä en tosin itse muuttaisi omakotitaloon, jossa naapurit on niin lähellä, että voit katsella aamupalapöydästä mitä naapurisi tarjoaa lapsilleen aamupalaksi ;) Mutta tiedän, että tämähän on todellisuutta monelle omakotitaloasujalle etenkin pk-seudulla..
Olin kylässä jo aikaisin aamusta ,kolmas kerros ja vastapäisen talon herra joi aamukahvia alasti olohuoneen keskellä toisessa talossa ja seisotteli kädellään auttaen vehjettään.Varmaan noin kolmella kymenellä perheellä oli näkö yhteys herran kotiin.Toi on ihan jokapäiväinen rituaali sano kaverini,yleensä viikon loppuisin pidempi.
en kestä! noloa.
pilotti ja maiharit ;)
kotipihan hiekkalaatikolla ja metsäretkillä kylläkin
mutta meidän rivitaloyhtiön pihassa, jossa on kiikut, liukumäki ja hiekkis, on lapsen kanssa lähes päivittäin. Mä käyn aamuisin lapsen kans puistossa (kotiäitinä kun olen), mies sitten leikittää töistä tultuaan pihalla ja mä häärään kotitöitä.