Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivausrummun käyttäjät, teille kysymys:

Vierailija
23.05.2010 |

ostatteko aina lapsille yhtä kokoa suuremmat vaatteet, kuin olisi tarpeen? Siis sen takia, että rumpu kutistaa vaatteita yhdellä koolla?

Meille ilmeistyi muuton yhteydessä kuivausrumpu ja olen ihan ihmeissäni sen kanssa. Pilaako se nyt nykyiset vaatteet vai ei? Mitä sinne ei kannata laittaa, vaikka pesuohjeet rummun käytön sallisivatkin?

Auttakaa nyt keltanokkaa!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä olen huomannut että meidän vaatteista ehkä vain kolmannes on sellaisia mitkä kestää rumpua hyvin. Elastaanit haurastuu, printit kuluu, vaatteet kutistuu jne. Niinpä käytän sitä oikeastaan vain pyyhkeille ja lakanoille nykyisin. Olen hyvin tarkka vaatteistamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuivausrumpu kutista vaatteita oikein käytettynä.

Vierailija
4/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kutistuivat. Vauvan vaatteita en edes laita rumpuun, haluan, että ne menevät seuraavallakin lapsella. Pyyhkeet, lakanat, vauvan harsot, t-paidat ym. kotovaatteet oon kuivannu rummussa. Yleensä vaatteet kutistuu ekalla kerralla, sitten ei enää.

Vierailija
5/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuivannut lähes nollalämmöllä ja silti tuntuu, että vaatteet on kutistuneet. :/

Vierailija
6/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kutistuivat. Vauvan vaatteita en edes laita rumpuun, haluan, että ne menevät seuraavallakin lapsella.

No meneehän ne seuraavallekin lapselle, mutta ehkä jo hieman aikaisemmin.

Vierailija
7/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutkin trikoovaatteet. Parhaita trikoovaatteitani ja miehen kauluspaitoja en laita rumpuun, koska hihat voi lyhetä (kokemusta on). Lakanoista voi tulla hieman ryppyisiä jos kuivaa ne rutikuiviksi. Itse kuivaan yleensä "kaappikuiviksi". Kokeile miten vaatteillesi käy. Tuntumani on, että jos olet pessyt vaatetta 60 asteessa, se on kutistunut sen minkä on kutistuakseen.

Froteepyyhkeistä ja velourvaatteista tulee ihanan pehmoisia rummussa.

Vierailija
8/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kuivausrummun vaan lapsen nopean kasvun takia. Ja kaikki mä heitän sinne rumpuun suoraan pesukoneesta :D Ihan maailman paras keksintö sitten astianpesukoneen ;)

Mitään muuta en ole onnistunut pilaamaan, kuin jotkut villaset sormikkaat..

Vierailija
9/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jotkut halvat bodyt kutistuu tosi paljon. Kuivausrummun kanssa ei tarvitse käyttää huuhteluainetta, koska pyykeistä tulee joka tapauksessa pehmeitä ;)

Vierailija
10/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kutistuivat. Vauvan vaatteita en edes laita rumpuun, haluan, että ne menevät seuraavallakin lapsella. Pyyhkeet, lakanat, vauvan harsot, t-paidat ym. kotovaatteet oon kuivannu rummussa. Yleensä vaatteet kutistuu ekalla kerralla, sitten ei enää.

Vierailija
11/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa sitten rummussa

Vierailija
12/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidemmän päälle aika paljon.

nimim. sähkölaskun juuri saanut

Vierailija
13/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten T-paidat ymsyms. kaikki koneessa, mutta vauvan vaatteita en ole kuivannut, kun pienessä koossa kutistuminen on jotenkin niin suhteetonta. Ainoa, mikä ehdottomasti kannattaa kuivata koneessa, on vauvan veluurivaatteet, siis se plyysimäinen pehmeä materiaali. Niistä tulee aivan ihania, kuin uusia koneessa. Muutenhan niistä tulee sellaisia inhan froteemaisia kuivuessaan.

Vierailija
14/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en enää huolinut moista kapinetta, kun muutimme uuteen asuntoon! Mies näet pesee meillä yleensä pyykit.

Kun huomasin vaatteiden haalistuneet ja kuluneen todella nopeasti, niin emme kuivanneet tuolla kuin liinavaatteita ja pyyhkeitä yms. Ja samassa ajassahan nuo vaatteet kuivuivat narulla ja sähköäkin säästyi.

Vierailija
15/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isossa perheessä nopeuttaa pyykinkiertoa paljon, ja saattaa varjella kosteusvauriolta, kun kämpässä ei liputeta jatkuvasti märkiä pyykkejä. Mä rumpukuivaan talvisin ja kesällä kuivaan ulkona.

Vierailija
16/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pöly irtoaa vaatteista rumpuun eikä pöllyä enää niin paljon kuivista vaatteista. Aika minimaalisesti se minusta kuluttaa vaatteita.

Vierailija
17/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan niiden menevän suht. saman kokoisina. Toki pesutkin kutistavat hiukan vaatteita.

Vierailija
18/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä myös kuivauskaappi, jota olen käyttänyt ennenkin. Oikeastaan olen kuivannut siellä kaikki pyykit. Hyvin harvoin olen laittanut kaappia edes päälle tavallista pyykkiä varten. Ilmanvaihto on toiminut niin hyvin, että illalla pesty pyykki on ollut kuivaa aamulla. Eikä ole tarvittu naruja tai pyykkitelinettä.

Nyt siis ilmestyi myös rumpu, joka on paljon helpommin sijaintinsa puolesta käytettävissä kuin tuo kaappi.

Taidan olla aika varovainen tuon rummun käytössä. En haluaisi nuhjaannuttaa vaatteita sen käytön. Tosin, jos tuo 60 asteen pesu jo kutistaa sen minkä kutistaa, niin eipä meidän vaatteet enää miksikään muutu. Pesen usein 60 asteessa.

Vierailija
19/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä kuivaa rutikuivaksi paitsi ehkä froteepyyhkeet.

Vierailija
20/41 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä iloa siitä rummusta sitten on? Laitatteko pyykit vielä kuivumaan jommekin vai kosteina kaappiin?

Tämä ei mahdu mun logiikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän