Ero ja lasten tapaamiset...
Minä ja mieheni olemme eroamassa. Yhteiselämää on takana 7v. Miehelläni on kolme lasta, eivät ole biologisesti minun, mutta rakastan heitä kuin omiani ja lapset kutsuvat minua äidiksi, vaikka tietävät, etten sitä biologisesti heille ole.
Minä haluaisin tavata mieheni lapsia eron jälkeenkin, samoin lapset ovat sanoneet, että haluavat tavata minua, vanhin haluaisi jopa jäädä asumaan kanssani. Mies sen sijaan on eri mieltä. Ei halua, että olen lapsensa tapaavat minua eron jälkeen.
Lähinnä mietin, että onko minun tyydyttävä tähän ja annettava miehen tehdä kuten haluaa? Vaikkei lapset eivät ole minun niin välitän heistä todella enkä tiedä miten tässä pitäisi toimia.
Kommentit (27)
ettei minun tarvitse heitä ottaa välillä luokseni. Kyse ei olekaan siitä tarvitsemisesta tai että pitäisi vaan että haluaisin ja samoin lapset haluaisivat nähdä minua.
En tosiaan usko tähän liittyvän kolmansia osapuolia, mutta en kyllä äkkiä keksi, että mistä mies voisi olla katkera.
Surullinen olen erostamme, luulin, että eläisimme yhdessä loppuelämän, mutten vaan enää tiedä mitä voisimme tehdä, jotta ns. rakastuisimme uudestaan.
ap
Saisi lapset hoitoon luotettavalle ja rakastavalle aikuiselle.
Kuvitteleeko jaksavansa lapsiaan aina ja täyspäiväisesti?
Tyhmähän se on tai katkera!
Kun mitään laillisia oikeuksia sinulla ei ole ellet sitten ole adoptoinut heitä, mutta jos ovat kyylin vanhoja, voi isän olla mahdoton estääkään yhteyden pitoa. Siis ainakaan puhelimessa tapahtuvaa tai satunnaisia tapaamisia. Yökylät voi toki kieltää, mutta tuskin kahveja kaupungilla jne jos kyse yläkouluikäisistä.
Paitsi tietenkin, jos olet lasten huoltaja. TAi olet adoptoinut heidät.
Häiden piti olla reilun vuoden päästä ja oli puhetta, että sillon adoptoisin miehen lapset. Miehen esikoinen on 11v ja kaksoset kohta 9v.
Näin sitä ajattelin itsekin, ettei minulla ole pahemmin tapaamisiin sanomista, koska en ole lasten huoltaja enkä heitä adoptoinut.
ap
esim. isä yrittää kostaa tällä tavalla eron?
Kuvittelisin, että jos saatte tuon eroon johtaneen ristiriidan selvitettyä, isäkin pystyy ymmärtämään miten arvokasta on kun lapsilla on ensinnäkin enemmän rakastavia ihmisiä elämässään, ja toiseksi myös isä saisi lepotaukoa välissä jos lapset olisivat sinulla.
Onko eroon johtanutta syytä mahdoton sopia?
Lain mukaan vain biologisilla vanhemmilla on oikeuksia lapsiinsa, joten ehdottomasti suosittelisin tällaista sovittelevampaa lähestymistä.
lain mukaan on kyllä adoptiovanhemmilla ihan samat oikeudet kuin biologisillakin(jotka eivät ole antaneet lastaan pois). Ap:n tilanteeseen ei toki vaikuta mitenkään.
Onko mies jostain kovin katkera? Onko kuvioissa uusi mies? Oletko ihan "normaali" ihminen? Vaikea kuvitella, että vanhempi torppaisi lasten yhteydenpidon ihmiseen, joka on lapsille läheinen ja jota lapset kaipaavat.
Sinulla valitettavasti ei ole juridisia oikeuksia ja ainoa tapa on yrittää rakentavasti sopia asiasta miehen kanssa. Vedota siihen, että lapsetkin haluavat nähdä sinua ja on väärin katkoa noinkin merkittävä ihmissuhde tuosta vaan.
Hienoa tosiaan, että välität lapsista aidosti. Mun mies on lapsirakas ja tykkäsi eksänsä lapsista, muttei ole kuulemma silti käynyt edes mielessä pitää lapsiin yhteyttä eron jälkeen. Ei aidosti kuitenkaan kaipaa, vaikka oli ymmärtääkseni ihan reilu isäpuoli 8 vuotta ja hyväksyi lapset täysin.
Kyllä mulle tulisi ikävä tytärpuolta jos en jostain syystä enää näkisi.
näistä asioista, jotta saatais liittomme toimimaan, mutta se ei vaan enää ole mahdollista.
Mikään eron syistä ei ole sellainen, että mieheni yrittäisi kostaa niin, etten saa tavata lapsiaan. Minulla ei ole uutta miestä, miehestä en tiedä täysin varmaksi onko hänellä uutta naista, mutta en usko.
Sopuun tuskin enää pääsemme eli ero on ainoa vaihtoehto.
ap
esim. isä yrittää kostaa tällä tavalla eron?
Kuvittelisin, että jos saatte tuon eroon johtaneen ristiriidan selvitettyä, isäkin pystyy ymmärtämään miten arvokasta on kun lapsilla on ensinnäkin enemmän rakastavia ihmisiä elämässään, ja toiseksi myös isä saisi lepotaukoa välissä jos lapset olisivat sinulla.
Onko eroon johtanutta syytä mahdoton sopia?
Lain mukaan vain biologisilla vanhemmilla on oikeuksia lapsiinsa, joten ehdottomasti suosittelisin tällaista sovittelevampaa lähestymistä.
ja sanoa, ettei ole lasten kannalta hyväksi, että heiltä katkaistaan välit heille tärkeään ihmiseen. Onko lasten biologinen äiti kuvioissa?
viedä lapsiltaan heidän tuntemansa äidin. Ei ole varmasti lapsille hyväksi, jos eivät enää sinua tapaa.
niin osaa ehkä ajatella asiaa eri näkökulmista. Siis tässä tapauksessa lasten, ei sinun tai hänen näkökulmasta. Joskus ulkopuolisten kommentit avaavat silmät. Muistuta että lasten hyvinvointi on tärkeintä ja että he eivät halua menettää sinua elämästään.
ethän voi asialle yhtään mitään, jos mies kokee, ettet saa olla lasten kanssa tekemisissä eronne jälkeen, se on sitten nieltävä.
Kun ovat aikuisia, voit ottaa yhteyttä uudelleen.
Adoptioon tarvitaan molempien biologisten vanhempien kirjallinen suostumus.
Adoptioon tarvitaan molempien biologisten vanhempien kirjallinen suostumus.
..että sinulla oli AIKOMUS adoptoida heidät häiden jälkeen. Sehän ei tosiaan ole mikään läpihuutojuttu. Mutta hienoa, kun olit tilanteen tasalla t. 19
Olivat niin pieniä kun mieheni ja exänsä erosivat, ettei lapset muista äidistään mitään ja käytännössä olen ollut heille ainoa äiti heidän tähän astisen elämänsä aikana.
Haluaisin jatkossakin kuulua heidän elämäänsä, mutta se on tosiaankin aika pitkälle miehen päätettävissä kun laillisesti minulla ei ole heihin oikeuksia.
ap
ja sanoa, ettei ole lasten kannalta hyväksi, että heiltä katkaistaan välit heille tärkeään ihmiseen. Onko lasten biologinen äiti kuvioissa?
Saisi lapset hoitoon luotettavalle ja rakastavalle aikuiselle.
Kuvitteleeko jaksavansa lapsiaan aina ja täyspäiväisesti?
Tyhmähän se on tai katkera!