Ero ja lasten tapaamiset...
Minä ja mieheni olemme eroamassa. Yhteiselämää on takana 7v. Miehelläni on kolme lasta, eivät ole biologisesti minun, mutta rakastan heitä kuin omiani ja lapset kutsuvat minua äidiksi, vaikka tietävät, etten sitä biologisesti heille ole.
Minä haluaisin tavata mieheni lapsia eron jälkeenkin, samoin lapset ovat sanoneet, että haluavat tavata minua, vanhin haluaisi jopa jäädä asumaan kanssani. Mies sen sijaan on eri mieltä. Ei halua, että olen lapsensa tapaavat minua eron jälkeen.
Lähinnä mietin, että onko minun tyydyttävä tähän ja annettava miehen tehdä kuten haluaa? Vaikkei lapset eivät ole minun niin välitän heistä todella enkä tiedä miten tässä pitäisi toimia.
Kommentit (27)
..eli jäät ystäväksi jne. Teidän tapauksen ehdoton hyvä puoli on, että lapset ovat jo isoja, eli he ymmärtävät kun heille asian selittää. Vaikkei tarkoituksesi olekaan kääntää lapsia isäänsä vastaan, niin tietenkin sinun kuuluu kertoa, että sinä heitä rakastat ja haluat ehdottomasti pysyä heidän elämässään.
Niinpä uskoisin, että tulet lapsia myös jatkossa tapaamaan. NImittäin aikamoinen tyranni saa mies olla, jos lapsensa kieltää sinua tapaamasta, kun lapset tietävät sinun heitä rakastavan ja haluavan tavata. Eri asia jos lapset olisivat vaikka 3-5-vuotiaita, jolloin he vain luulisivat "äidin" heidät hylänneen.
Jää lapsille ystäväksi, selitä heille että pysytään kavereina ja saatte aina tulla luokseni kunhan ensin sovitte isän kanssa. Aika tulee hoitamaan tämän ongelman. Kuinkahan monta leikkiäitiä nämä lapset tulevat saamaan elämänsä aikana? Ystävyys säilyy ja kestää usein paljon enemmän kuin muut jutut joten pyri ihmeessä ystävyyteen. Lopuiän sellaiseen.
Adoptioon tarvitaan molempien biologisten vanhempien kirjallinen suostumus.
lapset menettävät äidin jo toistamiseen. Kurja juttu. Luulisi miehesi ymmärtävän, ettei hän voi riistää lapsilta äitiä eli sinua. Sinä olet heidän äiti, vaikka et heitä ole synnyttänyt.
lapset menettävät äidin jo toistamiseen. Kurja juttu. Luulisi miehesi ymmärtävän, ettei hän voi riistää lapsilta äitiä eli sinua. Sinä olet heidän äiti, vaikka et heitä ole synnyttänyt.
...että vanhemman uusi puoliso voisi noin vain halutessaan adoptoida lapsen biologisen vanhemman. En halunnut, että kenellekään palstan lukijalle jää vaikutelma, että ap olisi yhdessä miehensä kanssa voinut tehdä tämän päätöksen (kuten hän antoi aluksi ymmärtää).
Itse olen äitipuoli, jonka luona miehen lapsi asuu. Olen piinallisen tietoinen siitä, että olen lapsen elämässä virallisesti ohikulkijan asemassa samoin kuin ap:kin. Jos eroaisimme, en ehkä saisi enää ikinä tavata tätä lasta, jota rakastan.
Äskeninen täydentää hassua lausettaan.
Jää lapsille ystäväksi, selitä heille että pysytään kavereina ja saatte aina tulla luokseni kunhan ensin sovitte isän kanssa. Aika tulee hoitamaan tämän ongelman. Kuinkahan monta leikkiäitiä nämä lapset tulevat saamaan elämänsä aikana? Ystävyys säilyy ja kestää usein paljon enemmän kuin muut jutut joten pyri ihmeessä ystävyyteen. Lopuiän sellaiseen.