Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä lapsi oppii hallitsemaan aggressionsa eikä enää lyö tai potki suuttuessaan?

Vierailija
23.05.2010 |

Minkä ikäiseltä voi jo odottaa osaamista hallita aggressiotaan niin, ettei lapsi enää suuttuessaan lyö aikuista?

Ja miten näissä tilanteissa tulisi toimia ihan konkreettisesti?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat jo paljon aikaisemmin. Mutta jos oikeesti 5 v vielä muksii vanhempiaan ei ole kaikki kunnossa.

Suuret ongelmat edessä vielä jos vanhempi lapsi hakkaa vanhempiaan, täydellinen auktoriteetin puute.

Vierailija
2/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvitsee harjoitusta, tukea ja ohjausta meiltä aikuisilta pystyäkseen tunnistamaan tunteitaan ja sanottamaan niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meidän kohta 7-v on käyttäytynyt näin ehkä viisi kertaa elämänsä aikana ja viime vuosina ei tällaista ole sattunut.

Vierailija
4/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi ei ole koskaan lyönyt tai potkinut suuttuessaan... temperamenttikysymys kai.

Vierailija
5/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset eivät ole koskaan lyöneet aikuista toista kertaa, muutama ei kertaakaan. Se vain on kielletty jo ihan yksivuotiaasta asti.

Vierailija
6/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyönyt, potkinut töninyt toisia.

Vierailija
7/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on onnistunut siirtämään mätkimisen esineisiin. Lyö esim. tietokonetta kun se ei toimi yms. Olen yrittänyt jäähyjä ja muita rangaistuksia, keskusteltu ollaan aina huonon käytöksen jälkeen, mutten silti usko kyseisen juntturan koskaan oppivan vihanhallintaa.

Vierailija
8/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

potkinut on vain ilmaa lattaialla maaten.

Vierailija
9/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on onnistunut siirtämään mätkimisen esineisiin. Lyö esim. tietokonetta kun se ei toimi yms. Olen yrittänyt jäähyjä ja muita rangaistuksia, keskusteltu ollaan aina huonon käytöksen jälkeen, mutten silti usko kyseisen juntturan koskaan oppivan vihanhallintaa.

Vierailija
10/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sattuu. Kävi niin että poika potkaisi minua sääreen täydellä teholla. Itkuhan siitä tuli. Hän myös löi minua. Huitaisi laajan heijarin suoraan kyynerpäähäni.

Kerroin ettei ihmisen kädet tai jalat ole tarkoitettu niiden heilutteluun muita ihmisiä kohtaan tai mihinkään muuhunkaan. Se sattuu.

Vierailija
11/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sattuu. Kävi niin että poika potkaisi minua sääreen täydellä teholla. Itkuhan siitä tuli. Hän myös löi minua. Huitaisi laajan heijarin suoraan kyynerpäähäni.

Kerroin ettei ihmisen kädet tai jalat ole tarkoitettu niiden heilutteluun muita ihmisiä kohtaan tai mihinkään muuhunkaan. Se sattuu.

Moni unohtaa nopeasti ettei ne nyrkit olekaan terästä. Sitten itketään taas kun lyötiin äidin kovaan lonkkaluuhun.

Vierailija
12/49 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja te sallitte sen?????

Vierailija
13/49 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla lyömättä, siitä alkaa kasvatus.

Vierailija
14/49 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on puututtava mahdollisimman varhain tilanteen paranemiseen.

Vierailija
15/49 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksesta en tässä kohtaa puhuisi vaan enemmänkin ehkä jostain alistamisesta ja tunteiden tukahduttamisesta.

Vierailija
16/49 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittui tuossa 5-vuotiaana. Nyt on 6 eikä enää yritä lyödä. Tavanomaista on ollut että olen joutunut istumaan päällä ja pitelemään paikoillaan. Toisaalta on sitten myös ollut ylitsevuotavainen hellyydenosoituksissaan. Nyt ihana ja järkevä, tottelevainen poika.

Vierailija
17/49 |
02.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samanlainen luonteeltaan. Olen opettanut häntä purkamaan aggressionsa sohvatyynyyn jos kiukuttaa niin paljon, ettei huutaminen auta. Nykyisin hän ei lyö eikä potki oikeastaan enää yhtään, edes sohvaa tai tyynyjä. Hän kyllä pihisee kiukusta mutta katseesta näen, että hän kertaa antamiani neuvoja mielessään. Liikuttava näky. :')

Vierailija
18/49 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vanhempi ei kyllä pure jos puututtu oikein ajoissa. Käsittääkseni nyt puhuttiin siitä, mihin ikään asti agressiivisuutta ilmenee. Jos 4v puree äitiä ei ole kaikki kunnossa

Pureminen on täysin luonnollinen keino. Millä tavalla pureminen merkitsee sitä ettei kaikki ole kunnossa? Ainakin purukalusto on kunnossa.

Ihanko oikeasti.

Minun tuttavallani on 10-vuotias, joka puree, potkii ja lyö vanhempiaan täysin arvaamattomasti.

Ja vanhempien suostumuksella tämä lapsi alkoi viime syksynä harrastamaan karatea.

Harrastaa sitä edelleen eikä ainakaan vielä ole lopettanut väkivaltaista käytöstään (vaikka kuulemma yksikään karateka ei käytä taitojaan tatamin ulkopuolella). Tehokkaampia iskuja vaan on oppinut :/

Purukalusto on kunnossa ja nyrkit myös.

Vierailija
19/49 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme myös sitä mieltä, että komentaminen ja lyömisen estäminen olisivat lapsen alistamista ja tunteiden tukahduttamista, ja olemmekin tekohampaiden hankkimisen jälkeenn oivaltaneet jääkiekkovarusteiden oivalliset suojaominaisuudet. Hieman kuumia vain ovat!

Vierailija
20/49 |
18.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppui kyllä joskus varmaan ihan pienenä ( en tiedä että teinkö sitä edes pienenä), mutta palasi teini-iässä. Kyllä sitä on 15-16 vuotiaana varmaan viimeksi tullut lyötyä vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä