Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G; Jäitkö lapsesi kanssa yöksi sairaalaan, kun hän sinne joutui?

Vierailija
23.05.2010 |

En olisi raaskinut jättää pientä yksin sinne:(

Toki on tilanteita ettei voi jäädä aina itse...

Perusteluja...

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset sinä jäänyt?

Vierailija
2/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleenkään lähteä pois. Töihin ilmoitin että täällä olen, riippumatta siitä, onko työpaikkaa mihin palata. Ja pomo toivotteli voimia koko perheelle, ja merkkasi poissaoloni "ylityö-vapaiksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infektioastman takia joutui olemaan Mikkelissä pahimmillaan (onneksi) vain kolme päivää. Vaihdettiin miehen kanssa niin, että mä olin päivällä ja mies yöt.

Vierailija
4/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä ikinä raaskinut jättää sairasta lastani yksin vieraiden ihmisten pariin yöksi tai moneksi tunniksi päivällä.

Vierailija
5/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne, jossa jäin: sairaalassa oli 4-v esikoinen, kotona ei muita lapsia. Ei käynyt mielessäkään, etten jäisi yöksi (oltiin yhteensä 4vrk)

Tilanne, jossa en jäänyt: sairaalaaan joutui 1kk ikäinen vauva, kotona oli 7v esikoinen JA 1v5kk ikäinen taapero. Koin, että taapero tarvitsee minua sillä hetkellä enemmmän (toinen vaihtoehto olis ollu, että taapero ventovieraaseen hoitopaikkaan, minä vauvan kans sairaalaan). Vauva ei osannut vierastaa, isompi olisi takuulla vierastanut ja ikävöinyt paniikissa. Vauva oli onneksi vain 2 yötä sairaalassa.

Vierailija
6/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti "lapsen" iästä myös.

On eri asia onko 1v vaiko 13v.

Eikös ne ole lapsia molemmat ...

Osastolla oli kyllä samaa aikaa lapsia, jotka olivat "omillaan".

Esim yksi yh-äiti jolla useampi lapsi, ei voinut jättää muita pieniä lapsia yksin kotiin.

Yhdellä perheellä oli isä työmatkalla ja äitiä tarvittiin myös kotona.(muita lapsia)

Kaikkien "selityksiä" en kuullut, mutta tuskinpa kukaan huvikseen yksin pientä sinne jättää...

Vierailija
7/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut muita lapsia hoidettavana ja noin pieni tarvitsee vanhempaansa, eikä ollut vaikeata vuorotella lapsen isän kanssa.

Vierailija
8/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yötä päivää

Vierailija
9/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä jäin sinne hänen kanssaan.

En olisi voinut millään jättää 3-vuotiasta yksin yöksi kaikki sydänkäyräpiuhat kehossa, vaikkakin hoitajat kävivät vähän väliä tarkistamassa tilanteen.

Vierailija
10/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu, onko aikuiselle sänky lapsen vieressä vai miten siellä ollaan?

Vierailija
11/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena ollut kuukauden sairaalassa hoidettava, eikä minun vanhempani jääneet sinne kanssani... Olin ekalla luokalla ja oli kyl kurjaa olla niin pienenä siellä yksin. Vanhemmat ja pienemmät siskoni kävivät kyllä katsomassa minua siellä usein, mutta muistan kuinka kauhea ikävä oli kotiin ja usein itkinkin salaa sängyssä ennen nukkumaan menoa... :/ Olkaa lastenne kanssa sairaalassa, jos siihen vain on mahdollisuus!!

Vierailija
12/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu, onko aikuiselle sänky lapsen vieressä vai miten siellä ollaan?

jos pedattiin oma sänky ja sai aamupalaa niin sitten maksoi.

Vierailija
13/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden muun kanssa. Tuli loppuyöksi kotiin, koska lapsi nukahti viimein saatuaan lääkettä. Jäi seurantaan. Oli vielä toisenkin yön muistaakseni, käytiin päivällä katsomassa, kun saatiin lapsenvahti kotiin. Mietin yöksi jäämistä, mutta koska lapsi sai lääkettä parin tunnin välein (hoitajat siis lähes jatkuvasti huoneessa tekemässä jotain) ja vanhemmalle oli tarjolla vain patja lattialla, tulin siihen tulokseen, että minun on parempi nukkua kunnon yöunet kotona ja ottaa sitten levänneenä toipumassa oleva lapsi takaisin kotiin. Mies kävi töissä, joten tarvitsi hänkin leponsa, että jaksoi nousta aamulla töihin.

Vierailija
14/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut siihen mahdollisuus, siis ei pienempiä lapsia kotona tms, ja sairaalastakin tätä toivottiin.

Toki ymmärrän senkin, ettei kaikilla tätä mahdollisuutta ole.

Vierailija
15/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli vasta 2,5 kk ja imetyksellä. Muutenkaan en olisi voinut jättää yksin, ei se tainnut olla edes vaihtoehto. Hoitajat kävivät tosi harvoin, joskus kun painoin hälytyskelloa, saattoivat tulla vasta puolen tunnin päästä huoneeseen.

Mulla oli patja lattialla yöllä (muistaakseni sai olla 22-7 siinä), aamukahvi tarjottiin mutta muuta ei. Olin 24/7 siellä, mies kävi välillä esikoisen kanssa. Esikoinen oli ensin kaksi päivää isän kanssa, sitten päivän naapurissa hoidossa, kun miehen piti mennä töihin. Vähän huolestutti, kun ei ollut ennen ollut hoidossa, mutta ei ollut vaihtoehtoja ja hyvin meni. En muistaakseni maksanut omasta olostani mitään, sillä ilman minua hoitajat olisivat olleet pulassa!

Vierailija
16/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ikä oli 6 v. odotin että nukahti ja lähdin kotiin. aamusta takas sairaalaan. viikon lapsi oli osastolla.

Vierailija
17/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

diabetekseen ja joutui olemaan 5 vrk sairaalassa. 2 ekaa vuorokautta olin hänen kanssaan, sitten huoneeseen tuli (kiva) kaveri, jolla oli (kiva) äiti, joka jäi lapsensa seuraksipariksi yöksi (huoneeseen mahtui kerrallaan vain yksi aikuinen nukkumaan), joten jätin oman lapseni (8v) turvallisin mielin heidän seuraansa. Toki päivät olin tiiviisti lapseni luona yhdessä muun perheen kanssa.

Vierailija
18/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut huoneessa tilaa olla. 2 hengen huoneessa oli 3 vauvaa. 2viikkoisen vanhenpia näkyi tasan kerran paikalla, kävivät ovenraosta juhlatamineissa kurkkaamassa. 3 kuisen äiti täysimetti, niin hänelle mahtui juuri ja juuri patja huoneen nurkkaan. Ei olis mitään järkeä ollut nukkua esim päivähuoneen lattialla.

Poika nukkui tuolloin jo läpi yönsä ja toinen äiti sanoi kyllä hoitavansa jos herää yöllä. Hoitajat kävivät yöllä antamassa 3 kertaa hoitoja ja tilkan maitoa päälle ja poika nukkui hyvin.

Aamulla tulin ja illalla laitoin nukkumaan ja lähdin kotiin 2 vuotiaan luokse. Onneksi äitini pystyi olemaan vanhemman lapsen kanssa päivät.

Vierailija
19/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teholle ei saa jäädä lapsen viereen nukkumaan eli en jäänyt. Vaihtoehtoina olivat yötä päivää lapsen sängyn vieressä istuminen kolme viikkoa putkeen tai lapsen jättäminen asiantunteviin käsiin öiksi. Valitsin jäkimmäisen. Menin aamulla, kun lapsi ei ollut vielä herännyt ja lähdin illalla, kun lapsi oli mennyt nukkumaan.

Vierailija
20/52 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin yöksi ja mies ottii töistä vapaata hoitaakseen toista lasta. Minulle pedattiin sänky lattialle lapsen sängyn viereen. Aamupala tuotiin, mutta se oli maksullinen, joskin halpa. Muun ruuan kävin syömässä kantiinissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan