Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvisruokapäivä kouluun? Mitä mieltä olette?

Vierailija
23.05.2010 |

Poikani 14 v tuossa juuri sanoi, että jos koulussa on ruokana kasvispihvejä, niin on koko loppupäivän ihan kamala nälkä. Ei jaksa olla tunneilla. Totesi itse, ettei se "mulle riitä, kun kasvan koko ajan". Mua vähän nauratti.

Olen yrittänyt tyrkyttää jotain välipalaa mukaan kouluun, mutta kun kellään kaverillakaan ei ole. Karkkia ja suklaata tuo kyllä ottaisi, mutten nyt sellaisiin välipaloihin aio poikaa opettaa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissäni ei ole ollut yhtään lasta liharuoalla. Hyvin ovat pärjänneet niin pojat kuin tytötkin.

Lukiota käyvät vanhimmat kasvisruokavaliolla olleet lapset.

Vierailija
22/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kasvislasange on jauhelihakastiketta ja perunaa terveellisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri, joka oli 10 vuotta kasvissyöjä ja alkoi sitten syömään lihaa, totesi että ennen tuli tosi nopeasti nälkä vaikka söi reilusti kasvispitoista ruokaa... Lihat kalat ja kanat nyt vaan pitää paremmin nälän loitolla :)

Vierailija
25/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissäni ei ole ollut yhtään lasta liharuoalla. Hyvin ovat pärjänneet niin pojat kuin tytötkin.

Heikentää esim. miesten hedelmällisyyttä. Varmaan pärjääkin ihan hyvin, kunnes pitäisi alkaa lapsentekohommiin...

Vierailija
26/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisteista varmaan Femisoija on tuttu? Käytetään vaihdevuosi-ikäisillä naisilla. En käyttäisi pienellä pojalla, aikuisilla miehillä ehkä silloin tällöin.

Femisoija on valmiste, ei pelkkää puhdasta soijaa. En minäkään syöttäisi sitä lapsille, koska sitä ei ole heille tarkoitettu.

Vierailija
27/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluaterian jälkeen, niin se iltapäivän 4-5 tuntia koulua on yhtä helvettiä! Kyllä jokainen lapsestaan välittävä antaa sen verran rahaa, että lapsi saa ostettua lisää ruokaa.

Kai tiedät, että kouluruuassakin on annoskoot, ei se kasvava 15v nuorimies saa sen enempää kuin linjojaan tarkkaileva 12v ikäinen tyttökään.

Vierailija
28/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikentää esim. miesten hedelmällisyyttä. Varmaan pärjääkin ihan hyvin, kunnes pitäisi alkaa lapsentekohommiin... En antaisi pojille.

Vierailija
29/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisteista varmaan Femisoija on tuttu? Käytetään vaihdevuosi-ikäisillä naisilla. En käyttäisi pienellä pojalla, aikuisilla miehillä ehkä silloin tällöin.

Femisoija on valmiste, ei pelkkää puhdasta soijaa. En minäkään syöttäisi sitä lapsille, koska sitä ei ole heille tarkoitettu.

Vierailija
30/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluaterian jälkeen, niin se iltapäivän 4-5 tuntia koulua on yhtä helvettiä! Kyllä jokainen lapsestaan välittävä antaa sen verran rahaa, että lapsi saa ostettua lisää ruokaa.

Kai tiedät, että kouluruuassakin on annoskoot, ei se kasvava 15v nuorimies saa sen enempää kuin linjojaan tarkkaileva 12v ikäinen tyttökään.

Kouluruokaa saa hakea lisää. Ensin otetaan se normiannos ja sitten saa hakea lisää, jos on nälkä. Eri juttu jos ei se teininroikale jaksa jonottaa lisäannosta.

Rahalla voi myös ostaa jotain järkevää syötävää tai pakata eväät mukaan laukkuun pitkiä päiviä varten. Ei ole mikään pakko opettaa lasta siihen, että on ihan ok ostella pitkin viikkoa einespurilaisia ja pizzaa, kun on parempiakin vaihtoehtoja.

Vierailija
31/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erittäin nopealla aineenvaihdunnalla varustettu tyttö, joka on 11v ja painaa vain 24 kg vaikka syö kuin hevonen. Pituutta 150 cm. Lääkärin pakeilla ollaan oltu ja kilpirauhaskokeet otettu ja kaikki muut mahdolliset testit kanssa.

Tulos: Hoikka tyttö, jonka hoikkuus ei aiheudu mistään ruoan puutteesta tai sairaudesta. Hemoglobiinikin oli 142 eli hyvä. Ei siis ole anemiaakaan.

Kasvisruokapäivä vaan vähentäisi energiansaantiaan. Siksi vastustan.

Todellinen motiivi tälle kasvisruokapäivälle on kustannusten säästö.

Vierailija
32/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisruuan ja soijan käytön vuoksi... *huoh*

Vierailija
33/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voit ajatella noin itsekkäästi?

Ymmärrätkö, että kuulut pieneen vähemmistöön, joka saa lihaa päivittäin?

i]Mulla on erittäin nopealla aineenvaihdunnalla varustettu tyttö, joka on 11v ja painaa vain 24 kg vaikka syö kuin hevonen. Pituutta 150 cm. Lääkärin pakeilla ollaan oltu ja kilpirauhaskokeet otettu ja kaikki muut mahdolliset testit kanssa.

Tulos: Hoikka tyttö, jonka hoikkuus ei aiheudu mistään ruoan puutteesta tai sairaudesta. Hemoglobiinikin oli 142 eli hyvä. Ei siis ole anemiaakaan.

Kasvisruokapäivä vaan vähentäisi energiansaantiaan. Siksi vastustan.

Todellinen motiivi tälle kasvisruokapäivälle on kustannusten säästö.

[/quote]

Vierailija
34/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisruuan ja soijan käytön vuoksi... *huoh*

Ihan yhtä lailla Intiassa on lapsettomuutta kuin muuallakin maailmassa. Soijan feminisoiva vaikutus on ihan tieteellisesti tutkittu asia. En käsitä, miksi sitä annetaan pojille. Mutta tee toki omien lastesi kanssa niin kuin haluat.

Vierailija
35/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläkoululla jokainen ottaa itse. Vain esim lihapullilla ym on kappalerajoitteet. perunaa, salaattia ja näkkäriä saa heti ottaa niin paljon kuin haluaa. Yleensä kun koko ruokavuoro on saanut ruoan saa halkea lisää. Suurin ongelma on opettajan kannalta kun katsoa miten oppilaat kokoavat sen monipuolisen lautasellisensa, siitä on ruokaympyrä yleensä kaukana.

Jostain kummansyystä nykyään on yhä enemmän niitä oppilaita joiden mielestä ruuan parhaat palat kuuluvat heille eli esim. nakkikastikkeesta ongitaan kaikki nakit ja perunaa tai muuta ruokaa ei otettaisi lainkaan. Tähän älkää sanoko että kasvava nuori tarvitsee energiaa, tämä on jo jotain ihan muuta!

Vierailija
36/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tulee keskuskeittiöltä ja sitä saa vain tietyn määrän. Ruoka loppuu monena päivänä kesken, tai ruuanjakaja alkaa pienentää annoksia sitä mukaa, kun päivä etenee. Lihapullissa ja kasvispihveissä on tietty määrä, mitä niitä saa ottaa.Tuore leipä loppuu kasvisruokapäivänä melkein heti.

Ja sitä kasvisruokaa tulee vähemmän kuin muita ruokia, menekin takia.

Ei kaikilla ole omaa keittiötä koulussa, ei Suomessa vuonna 2010.

Vierailija
37/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläkoululla jokainen ottaa itse. Vain esim lihapullilla ym on kappalerajoitteet. perunaa, salaattia ja näkkäriä saa heti ottaa niin paljon kuin haluaa. Yleensä kun koko ruokavuoro on saanut ruoan saa halkea lisää. Suurin ongelma on opettajan kannalta kun katsoa miten oppilaat kokoavat sen monipuolisen lautasellisensa, siitä on ruokaympyrä yleensä kaukana.

Jostain kummansyystä nykyään on yhä enemmän niitä oppilaita joiden mielestä ruuan parhaat palat kuuluvat heille eli esim. nakkikastikkeesta ongitaan kaikki nakit ja perunaa tai muuta ruokaa ei otettaisi lainkaan. Tähän älkää sanoko että kasvava nuori tarvitsee energiaa, tämä on jo jotain ihan muuta!

Vierailija
38/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta EETTISEMPÄÄ se ainakin on pölö!

Vierailija
39/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta EETTISEMPÄÄ se ainakin on pölö!

eikä eettisyyden. Paskat se sitä paitsi mitään eettistä on jos asiaa ihan oikeasti lähdetään tarkastelemaan joka kantilta.

Vierailija
40/55 |
23.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi voisi syödä kasvisruokapäivänä aamupalalla jotain täyttävämpää, esim. kinkku- tai nakkimunakkaan. Nälkä pysyisi paremmin loitolla, vaikka söisi kasvislounaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi