Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUOLESTUNUT!!

Vierailija
13.05.2010 |

Lopetin pillerit about vähän yli puoli vuotta sitten, eikä menkkoja ole vieläkään kuulunut!! Ja raskaus toiveissa... Onko kohtalontovereita?

Ennen pillereiden aloitusta menkat tosi epäsäännölliset, pillereiden kanssa säännölliset. Kaksi kertaa olen käynyt gynellä (puoli vuotta sitten ja kaksi viikkoa sitten) ja molemmilla kerroilla ne sanoi (eri lääkäri) että alkaisi ihan viikon kuluessa (limakalvoista kuulemma näkee...tms.) eikä ole alkaneet!!!

Oon 25, normaalipainoinen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole raskaana.

Vierailija
2/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ollut vastaavia kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sama juttu ja todettiin PCO eli monirakkulaiset munasarjat. Aiheuttaa epäsäännöllistä kiertoa, kun munasolu ei irtoa ajallaan / lainkaan, ts. ei tule ovulaatiota joka raskauden mahdollistaisi eikä sitten kuukautisiakaan. Itselläni oli ehkä kolmet menkat vuoden aikana, mutta ihme kyllä raskauduin luomusti siitä huolimatta! Suurin osa pco-laisista tosin turvautuu lääkitykseen, jolla ovulaatio saadaan aikaan. Suosittelen tuota ultrausta, yksityisellä gynellä onnistuu niin varmistuu sekin asia.

Vierailija
4/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan selvää.. en ole ikinä kuullutkaan.. Jos olen ollut kohdunkaulan tähystyksessä ja muutenkin gynellä, niin silloin he eivät sitä huomaisi vai?

Vierailija
5/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä soittaisin sinuna sille lääkärille jolla kävit viimeksi kaksi viikkoa sitten ja kertoisin ettei vuoto ole vielä alkanut.

On mahdollista käynnistää vuoto lääkkeellisesti.

Mutta koska olet viimeksi käynyt gynellä kaksi viikkoa sitten, niin hän voisi puhelimitse (puhelinajalla) kertoa sinulle pitäisikö mennä uudelleen vastaanotolle vaiko onko jotain muita apuja kuin aika.

Vierailija
6/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin että PCO potilailla on liiallista karvankasvua, huono iho (akne), ylipainoa ja vuotohäiriöitä, mulla ei mitään noista, paitsi nyt vuotohäiriö siinä mielessä, että vuotoa ei ole... :(

Vierailija
7/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne munasarjoihin ja -johtimiin näe. Ultrata pitää.

Vierailija
8/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten pco-potilailla on noi aknet, karvaisuus ja runsas ylipaino, mutta esim. mulla on pco-rakkulaiset munasarjat, ei aknea, ei erikoista karvankasvua ja vain lievää ylipainoa ja silti menkat puuttuu. Tai no, näin oli pari vuotta sitten, kunnes (hirveällä vaivalla) laihdutin 5 kg, sain jonkinlaisen joskin epäsäännöllisenn kierron ja nyt olen raskaana.

Vierailija
9/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutus siis auttoi... Vaikka sanoin, että olen normaalipainoinen, voisin ihan hyvin laihtua 15kg, painan noin 67kg ja olen 165cm. Kokeilen siis sitä. Tai olen aina laihdutuskuurilla, mutta nyt voisin onnistuakin! Kun on noin hyvä motivaattori!!

Vierailija
10/10 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikin lahduttaminen voi riittää että kierto alkaa, mulla rajana oli 60 kg jonka alle mennessä kierto toimii, sen yli taas ei (kätevä ehkäisykeino sinänsä..). Pituus 163 cm.

Mutta jos on pco-vaivaa, lahduttaminen voi olla hankalampaa kuin keskimäärin eli siihen kannattaa varata aikaa. Pco vaikuttaa sokeriaineenvaihduntaan tai johtuu sen häiriöistä - en enää ihan muista miten se nyt meni, mutta netistä löytyy aiheesta tietoa. Osa "tiedosta" on kyllä ihan höpöä, eli pitää itse arvioida mitä uskoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä