Välit poikki anopin kanssa, kokemusta???
Kiinnostaisi tietää millä perustein olette pistäneet välit poikki anopin kanssa?
Itellä tilanne, että on pakko miettiä nyt tarkasti mitä tekee...
En tietenkään haluaisi, mutta välillä tuntuu ettei muu auta.
Kommentit (32)
ja kutsumatta tupata synnärille tuosta vaan. Ja varsinkin tuollaisen ihmisen, jonka kanssa ei ole väleissä. Kaikilla synnäreillä ei edes ole mahdollista vierailla muiden kuin isän ja sisarusten. Ja se että jos sattuu olemaan jonkunlainen biologinen suhde vauvan isään, ei kyllä ollenkaan tarkoita automaattisesti sitä että olisi mikään lupa sekaantua perheen elämään ja lapsen kasvatukseen tai edes automaattinen oikeus olla osa lapsen elämää.
Itse olisin kyllä kutsunutkin vaikka henkilökunnan ystävällisesti ohjaamaan anopin ulos jos olisi synnärille pamahtanut, mutta emmepä ole lasten syntymistä hänelle ilmoitelleet, joten ei tuollaiseen ole ollut mahdollisuutta.
Etkä ikinä saisi tavata omia lapsenlapsiasi, koska joku typerä lehmä sen estää..
Jo noin vuoden tuttavuuden jälkeen anoppiin piti tehdä pesäero. En herkkänä ihmisenä kestä idiootin maalaismuijan tapaa kommentoida toisten ja meidän asioita. Lapsiakaan en halua tälle idiootille kylään. Siispä elämme omaa elämäämme ilman hirviötä. Toki se kaivelee, että hän osaisi kyllä lapsillemme lirkutella niin, että lapset varmaan tykkäisivät hänestä, mutta en voi suvaita tätä ihmistä enkä halua että lapset olisivat hänen kanssaan.
ja sitten yllättäen pamahtaa synnärille lapsenlastaan katsomaan, etukäteen ilmoittamatta ja kutsumatta, niin kyllä minä pyytäisin henkilökuntaa ohjaamaan anopin ulos.
Mullakin on anopin kanssa melko heikko suhde. Mutta siedän häntä kyllä silloin harvoin kun mieheni kanssa käyn anoppilassa kylässä. Hän on herkkä arvostelemaan, ja jotenkin turhan hyökkäävä. Kova nalkuttamaan myös omalle miehelleen, ja sättii miestäänkin aina vieraiden läsnäollessa. On muutenkin kokoajan äänessä ja jakaa mielipiteitään joka asiaan.
On henkisesti uuvuttavaa kyläillä heidän luonaan.
Anoppi ei koskaan kyläile meidän luona. Saa nähdä kuinka kun ensimmäinen lapsemme syntyy muutaman kuukauden päästä...
Etkä ikinä saisi tavata omia lapsenlapsiasi, koska joku typerä lehmä sen estää..
Ja toisaalta tämä typerä lehmä on synnyttänyt nämä lapset ja ne ovat hänen lapsiaan. itse koetan ainakin ajatella niin että se miten lapseni kasvatan ja millaiset välit heihin luon, vaikuttaa aika pitkälle tulevaisuuteen. Pyrin myös kunnioittamaan heitä ja heidän valintojaan, itse olen aikanani omani tehnyt ja heillä on oikeus tehdä omansa. Minulla ei siis ole anoppina oikeutta arvostella heidän puolisovalintojaan, kasvatustapojaan tai elämäntapaansa ylipäätänsäkään. Ja erityisesti tämä on syytä muistaa jos haluaa olla tekemisissä lastenlastensa kanssa, se kun ei ole mikään automaattinen oikeus.
kalkkunoita tässäkin ketjussa taas!
Toivottavasti en ikinä saa moisia hirviöakkoja miniöikseni... TOivottavasti sen sijaan itse saavat kaltaisensa korppikotkat kohdalleen.
Kiinnostaisi tietää millä perustein olette pistäneet välit poikki anopin kanssa?
Itellä tilanne, että on pakko miettiä nyt tarkasti mitä tekee...
En tietenkään haluaisi, mutta välillä tuntuu ettei muu auta.
Toivottavasti pojat on sen verran järkeviä, ettei tuollaisia kanoja huoli vaimoikseen.
Hyi hitto millaisia
kalkkunoita tässäkin ketjussa taas!
Toivottavasti en ikinä saa moisia hirviöakkoja miniöikseni...
Jo tuon kommentin perusteella varoitan vaan, että riskit ovat kyllä olemassa. Hirviöminiöitä ei ole olemassakaan, on vaan huonoja anoppi-miniäsuhteita ja asiatonta suhtautumista puolin tai toisin, useimmiten valitettavasti anopin puolelta miniää kohtaan.
Muistathan sinä siis suhtautua kunnioittavasti lapsesi valitsemaa puolisoa kohtaan ja ajatella että ei ole sinun asiasi arvostella hirviöminiäksi sellaista ihmistä jonka lapsesi näkee maailman täydellisimpänä ja parhaimpana ihmisenä.
verran järkevä ettet käy arvostelemaan lastesi valintoja. Ja toisaalta myös sen verran järkevä että ymmärrät että siinä vaiheessa kun pojillasi on oma perhe, sinä et kuulu siihen eikä sinulla ole automaattista oikeutta lapsenlapsiisi eikä varsinkaan heidän kasvatukseensä puuttumiseen.
käytetään yökylässä?? Vieläpä ihmisellä, jonka kanssa ei paljoa muuten ilmeisesti olla tekemisissä? Kenen etuja se palvelee? Ei ainakaan vauvan.
. En herkkänä ihmisenä kestä idiootin maalaismuijan tapaa kommentoida toisten ja meidän asioita. Lapsiakaan en halua tälle idiootille kylään.
Olen itsekki miettinyt paljon sitä että mikä tässä on lapse etu?
Onko lapselle haitallista se että hän "joutuu" käymään mummolassaan yksin?
En keksi mitään muuta tapaa hänen luoda suhdetta mummoonsa ja pappaansa.
Tuntuu ertyisen pahalta appiukon mielestä, hän on tosi innoissaan ja hoitaa ja paijaa lastamme. Hän on viisas ja hieno ihminen, ja minusta olisi tosi surku jos lapseni ei häneen voisi tutustua :(
Anoppi on myös ihana lapselleni.
Ongelmana on vaan anopin käytös minua kohtaa, olen yleensä tosi mieli maassa aina kun sieltä lähdemme. Itken paljon ja olen masentunut..kai lapsi sen tajuaa?
Entäs vähän vanhempana? Entä kun hän kysyy että miksi itken? Puran mieheeni (en haluaisi niin tehdä) pahaa oloani ja meillä on hirveitä riitoja aina noin viikon verran siitä kun ollaan anoppi kohdattu. Mielestäni tämä on haitallista meidän perheelle. Olen myös huomannut että olen alkanut masentua ja yhä useammin mietin lääkityksen aloittamista.
Kun ajattelen sitä että en haluaisi riistää mummolta ja papalta hienoja hetkiä lapsen kanssa, enkä myöskään haluaisi riistää lapselta yhtä hänen arvokkaimmista ihmissuhteista. Mielestäni isovanhempien rakkaus on lapselle tärkea asia.
Mutta mikä hinta on meidän perheenä ja minun äitinä maksettava tästä ?
Auttakaa hyvät siskot? Mitä sinä tekisit minun tilanteessani ?
-