Nyt minut lynkataan :D
Meillä on vauva, ja meillä ei
-käytetä mikroa
-anneta rokotuksia
-syötetä purkkiruokaa
-käytetä kertiksiä
-lässytetä
-syödä punaista lihaa
-käytetä mitään muita kuin luonnonmukaisia rasvoja, kylpyöljyjä yms.
-oteta alkoholia kun lapsi on kotona
-käytetä lääkkeitä
Kommentit (110)
hoitoalan ammattilaisena en pysty ymmärtämään miten yksikään äiti haluaa altistaa lapsensa hengenvaarallisille sairauksille, jotka olisi helposti estettävissä rokotuksilla.
Täytyy muistaa että meillä rokotetaan lähes kaikki lapset; vakavia komplikaatioita ei silti juurikaan tule.
Täällä "lintukodossa" myös rokottamaton lapsi on saattanut pärjätä muiden "siivellä", mutta kansainvälistymisen myötä ihmismassat liikkuvat paljon, ja sairauksia joista olemme päässeet jo eroon, tulee Suomeen. Onneksi ne eivät leviä täällä kattavan rokotussuojamme ansiosta, mutta en soisi niiden saavan yhtään turhaa uhria, ja jokainen rokottamaton on tässä iso riski. =/
Itse suosin kaikessa luonnonmukaisuutta ja vältän turhia kemikaaleja ym. vierasaineita, mutta rokotuksissa en lasteni hengellä leiki. Ikinä en voisi anteeksi antaa jos lapseni menehtyisi "vakaumukseni" takia.
Toivon hartaasti että päätöksesi perustuu tarkoin harkittuun hyvään faktaan eikä idealismiin tai propakandaan. Mutta, tämä on tosiaan vain minun mielipiteeni asiasta..
T: kolmen koululaisen äiti
hoitoalan ammattilaisena en pysty ymmärtämään miten yksikään äiti haluaa altistaa lapsensa hengenvaarallisille sairauksille, jotka olisi helposti estettävissä rokotuksilla.
Täytyy muistaa että meillä rokotetaan lähes kaikki lapset; vakavia komplikaatioita ei silti juurikaan tule.
Täällä "lintukodossa" myös rokottamaton lapsi on saattanut pärjätä muiden "siivellä", mutta kansainvälistymisen myötä ihmismassat liikkuvat paljon, ja sairauksia joista olemme päässeet jo eroon, tulee Suomeen. Onneksi ne eivät leviä täällä kattavan rokotussuojamme ansiosta, mutta en soisi niiden saavan yhtään turhaa uhria, ja jokainen rokottamaton on tässä iso riski. =/
Itse suosin kaikessa luonnonmukaisuutta ja vältän turhia kemikaaleja ym. vierasaineita, mutta rokotuksissa en lasteni hengellä leiki. Ikinä en voisi anteeksi antaa jos lapseni menehtyisi "vakaumukseni" takia.
Toivon hartaasti että päätöksesi perustuu tarkoin harkittuun hyvään faktaan eikä idealismiin tai propakandaan. Mutta, tämä on tosiaan vain minun mielipiteeni asiasta..
että lopettakaa siipikarjankin syönti, ellette saa luomua jostain. Tiedät varmaan miten broilereita kasvatetaan? Ja tiedät varmaan, miten epäluonnollinen hybridi koko elukka on?
Einoa mitä en ymmärrä, on tuo rokottamatta jättäminen. Ihan järjen köyhyyttä.
Hän on jättänyt rokottamatta lapsensa - so what, teidän lapset on rokotettu, joten he ovat turvassa!
Pikku nuhaan onkin ihan turha ottaa särkylääkkeitä.
Ilman mikroa on selvitty ennenkin -ei meilläkään sitä mökillä ole, vaikka vietetään siellä monta kuukautta vuodesta. Ei ole muuten sähköä eikä telkkaria, netistä puhumattakaan.
Suuri osa maailman ihmisistä pärjää ilman vaippoja.
Alkottomuus on pelkästään positiivinen juttu. Siihen ei luulisi kenelläkään olevan nokan koputtamista. Lapset ehtii tutustua siihen kyllä aikanaan.
meinaan ihan lähipiirissä todettiin hinkuyskä.. Ja tuo jolla se todettiin piti kyllä meidän vauvaa sylissä jne.
Mitä muuten tulee tuosta mpr rokotteesta niin se on kummallinen siitä, että kun se nyky määräysten mukaan pitää pistää reiteen, se on ihan kamalan kipeä ja tosiaan vie pahimmillaan jopa liikuntakyvyn viikoksi, kun se vaan on niin kipeä.
Mutta käskekää laittaa pakaraan ei muuten tule yhtän kipeäksi. Meillä nykyään käsketään pistää kaikki rokotteet kankkuun, se lihas on isompi, kuin reisi. Ihan käsittämätön juttu tuo reisi pistäminen.
Ja vielä rokottamisesta, nythän suuntau on jo tautien takaisin tulo, on löytynyt tupia, tuhkarokkoa odotellaan tulevksi jne. Tällähetkellänämä rokottamattomat ratsastavat rokotettujen siivellä, mutta kun on muotia olla rokottamatta niin kaikki tulee takasi.
En ole kuullut, että muilla olisi tuosta MPR:stä tullut jalka kipeäksi?! Sehän annetaan ihon alle eikä lihakseen kuten oikeastaan kaikki muut rokotteet, joista sitten se lihas voi kipeytyä. Ja "kankkuun" ei pidä pistää koskaan. Siinä on kuitenkin iskias hermoon osumisriski. Muuten kyllä kanssasi samoilla linjoilla. : )
Mitä muuten tulee tuosta mpr rokotteesta niin se on kummallinen siitä, että kun se nyky määräysten mukaan pitää pistää reiteen, se on ihan kamalan kipeä ja tosiaan vie pahimmillaan jopa liikuntakyvyn viikoksi, kun se vaan on niin kipeä.
Mutta käskekää laittaa pakaraan ei muuten tule yhtän kipeäksi. Meillä nykyään käsketään pistää kaikki rokotteet kankkuun, se lihas on isompi, kuin reisi. Ihan käsittämätön juttu tuo reisi pistäminen.
Meillä on vauva, ja meillä ei
-käytetä mikroa
Minä: Meillä käytetään ihan normaalisti, mutta mikäs siinä jos ei käytä.
-anneta rokotuksia
Minä: Meillä on annettu kaikki rokotusohjelman rokotteet, sekä possunuharokote, jota mietin todella tarkasti, ja myös Rota-virusrokote, joka ei silloin vielä kuulunut rokotusohjelmaan. MPR-rokotusta myöhästytin vähän, lapsi sai sen vasta hieman yli 2vuotiaana. Myönnettäköön että en ymmärrä että jätät rokottamatta kokonaan.
-syötetä purkkiruokaa
Minä: En ole myöskään syöttänyt purkkiruokia satunnaisia reissuja lukuunottamatta. Välipaloja kyllä olen syöttänyt eli niitä hedelmäpurkkeja. Mutta ei varmasti ole paha asia olla syöttämättä niitä.
-käytetä kertiksiä
Minä: Meillä käytettiin kertiksiä. En olisi millään viitsinyt alkaa värkkäämään kestovaippojen kanssa, olen siis sen verran laiska? Mutta sehän on hyvä jos sinä et ole niin laiska.
-lässytetä
Minä: Tähän en osaa oikein sanoa yhtään mitään. Mitä tarkoitat tällä?
-syödä punaista lihaa
Minä: Ei meilläkään minä eikä lapsi. Mies syö. Mielestäni olisi parempi jos hänkään ei söisi, mutta hän on aikuinen ihminen, enkä siten voi vaikuttaa asiaan. :)
-käytetä mitään muita kuin luonnonmukaisia rasvoja, kylpyöljyjä yms.
Minä: Meillä kyllä käytetään. Mutta en näe mitään pahaa siinä vaikket käytäkään, kyllä niitä ilmankin varmasti pärjää loistavasti.
-oteta alkoholia kun lapsi on kotona
Minä: Meillä ei oteta alkoholia ollenkaan. Eli olemme kumpikin mieheni kanssa absolutisteja, ja minä en ole eläissäni maistanut alkoholia jollei konfirmaation ehtoollisviiniä lasketa. Pidän oikein hyvänä sitä että ette ota lasten nähden, mutta mielestäni alkoholia ei siis tarvi muutenkaan. Ja tämä ei meillä ole mikään uskonnollinen vakaumus.
-käytetä lääkkeitä
Minä: No noin kun asian selitit, että ette ota turhia, niin emme mekään. Kipulääkkeitä käytetään hyvin vähän, mutta mielummin kuitenkin annan jos lapseen sattuu paljon. Jos ette käyttäisi lääkkeitä ollenkaan niin olen varma että pahan tilanteen sattuessa lapsenne otettaisiin huostaan.
Oletteko rokottamatta jättävät vanhemmat koskaan ajatelleet, että on myös lapsia, joita ei voida rokottaa (ainakaan ajallaan) joittenkin perussairauksien tms. takia.
Näitten lasten takia on erittäin ikävää, jos osa jättää rokottamatta vakaumuksen takia, koska näillä lapsilla on oikeasti tarve ratsastaa "yleisellä suojalla". Sitten, jos rokottamattomia alkaa olla paljon, alkavat taudit levitä ja nämä muutenkin sairaat lapset kärsivät.
Rokotuksissahan on aina tavallaan kaksi suojaa: suora suoja rokotetulle ja "yleissuoja", kun taudit saadaan vähenemään ja riski myös rokottamattomilla sairastua pienemmäksi. Eli joskus voisi ajatella myös muuta kuin sitä lähinnä olevaa napaa.
jos on vaikka korvatulehdus tms. Nimim. Kokemusta on todella kipeästä välikorvan tulehduksesta itsellä!