Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt minut lynkataan :D

Vierailija
22.05.2010 |

Meillä on vauva, ja meillä ei

-käytetä mikroa

-anneta rokotuksia

-syötetä purkkiruokaa

-käytetä kertiksiä

-lässytetä

-syödä punaista lihaa

-käytetä mitään muita kuin luonnonmukaisia rasvoja, kylpyöljyjä yms.

-oteta alkoholia kun lapsi on kotona

-käytetä lääkkeitä

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään kaikkia ap:n mainitsemia asioita. :)

Vierailija
62/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on todennäköisyyksiä, ei sen pelkäämistä, tekeekö väärin.

miksi valitset sen vaihtoehdon, joka on vaarallisempi?

Eli on todennäköisempää, että lapsesi sairastuu virukseen ilman rokotusta

KUIN ETTÄ

hän sairastuisi rokotuksen aiheuttamaan komplikaatioon.

Teepä laskelmia, niin näet kumpi on vaarallisempaa: Kokoa kaikki Suomen jäykkäkouristukse-, polio-, malaria-, tuberkuloosi- jne tapaukset PER vuosi ja sitten tarkista jostain rokotusten aiheuttamat sairastumiset per vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymy hyytyä kun virus (esim. hinkuyskä) tulee jostain ja lapsi makaa sairaalassa ja mitään ei voi tehdä.

Viruksissa kaikki käy myös nopeasti, mikä on valitettavaa.

Kuinka kestät sitten sen "tiedon"?

Vierailija
64/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista yksi vauva. Käytän kertiksiä, purkkiruokaa, lääkkeitä tarvittaessa, ostan mieluiten uutta, tosin kolmella kun kiertävät, niin ovat kyllä ihan hyvin palvelleet. Rokotukset otatan kaikki ja lisäksi ovat saaneet hepatiitti (matkustamme)-, pneumokokki- ja vesirokkorokotteet ylimääräisenä. Paitsi tuo vauvamme, joka on saanut vasta pneumokokkirokotteen. MPR-rokote on ainoa, josta nyt ylipäänsä on puhuttu, että jotain voisi tulla. Ja sekin tulee 1,5 -vuotiaana ihan siksi, koska on elävää virusta. Tuberkuloosirokotteesta on tullut muutamalle lapselle vuosittain jotain oireita tai siis sitä on epäilty. Ja nythän ainakaan tuo vauvamme ei sitä enää edes saanut laitoksella!

Suurin osa rokotteistahan on turhia, mutta itse en viitsi ottaa riskiä, että palleromme sairastuvat vakavasti. Tokihan voivat muutoinkin sairastua, mutta eipähän ainakaan siksi, että minä itsekkäästi kuvittelen heitä suojelevani.

Mitä tulee jonkun kommenttiin ap:lle, että menisi lääkäriin, kun maha ei kestä punaista lihaa, että jotain on pahasti vialla. Tuskin on mitään pahasti vialla. Ap on vain allerginen naudan lihalle ja varsin fiksusti älynnyt vältellä punaista lihaa. Tuo allergia on itseasiassa yleisempi kuin luullaan. Ja ihan peruslääketieteen keinoin testattavissa eli ei ole siis mikään sähköallergia, jota ei voi todentaa (joka taas ei suinkaan todista sitä, etteikö joku olisi sähköallergikko).

Vierailija
65/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi idästä tai itärajalta hakea.

viruksia on koko ajan liikkeellä myös Suomessa, vaikka ne eivät aiheutakaan tauteja.

sitten kun ne osuvat heikkoon yksilöön niin asia on vakava.

En laittaisi sinuna lastasi tarhaan tai kouluun. Siellä bakteerit ja virukset vilisee.

Vierailija
66/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun näkisin teidän perheen vaikka kaivarissa piknikillä.

nauttisin siitä, kun saan seurata harekrisna-vihreitä olkipuku päällä ja virkkuukoukku suussa.

Käytät kai kestovaippoja?!

En hyväksy josset!

Ollaan kaivarista katsottuna suomineidon melkein toisessa päässä :) En kuulu mihinkään uskontokuntaan, käytän kirpparilta ostettuja vaatteita ja en osaa virkata.

En käytä kestovaippoja.

Vierailija
67/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nämä em. taudit ovat virusperäisiä (polio, isorokko jne.) ja todellakin pysäytettiin rokottamalla. Näin se vaan on. Myös Yhdysvaltain presidentti Franklin Rooseveltilla oli polio ja hän liikkui siis rullatuolilla.

Muuten minulla ei ole ihan kauheata intressiä neuvoa ihmisiä että miten pitäisi elää elämäänsä, ja tuollaiset hyvin vakavat taudit on siis jo lannistettu, eikä niitä enää kukaan saa. Siinä mielessä tilanne on erilainen.

Hygienia on myös hyvä keksintö :)

Vierailija
68/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuolemanvakavat taudit ovat maaperässä. Kurkkumätä yms.

En halua olla täälä ensimmäisenä vahingoniloisena nauramassa kun menetit lapsesi taudille josta olisi selvitty rokottamalla. Silti jos näin käy. Olen taatusti ilkkumassa, sillä meidän lapset on rokotettu.

Vierailija
69/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suurin osa rokotteistahan on turhia, mutta itse en viitsi ottaa riskiä, että palleromme sairastuvat vakavas"

Ei ne ole turhia, koska taudit alkavat yleistyä ja levitä, jos massat alkavat välttää rokotuksia ;D

Miks nää taavit ajattelee vain itsensä näkökulmasta? Jos kaikki lopettais ottamasta tubipiikin, 5v kuluttua joku tois suomeen tubin venäjältä ja sitten olisikin epidemia!

Se että jotain tautia "ei enää ole suomessa", ei tarkoita sitä, etteikö se tulisi heti takaisin ilman ennaltaehkäisyä.

Vierailija
70/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kestovaippoja.

Etkä ensimmäisen viestin mukaan kertiksiäkään.

Oleksä sellainen vauvojen vessahätäviestien kuuntelija?

Vierailija
71/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki lopettais ottamasta tubipiikin, 5v kuluttua joku tois suomeen tubin venäjältä ja sitten olisikin epidemia!

Päivän uutisenahan oli taas yksi tubi-tapaus Suomessa. Vauvat eivät saa sitä enää automaattisesti sairaalassa, mikä on mielestäni edesvastuutonta ja törkeää.

Vierailija
72/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin käytätte nettiä eli mitä meinaat

,

On meillä kännykkäkin :) Mutta se pidetään aina hyvän välimatkan päässä lapsesta.

että kännykät eivät lisää syöpäriskiä.

Toisekseen jättämättä lapsenne rokotattamatta luotatte joukkoimminiteettiin. Jos teidänlaiset hihhulit lisäntyvät yhteiskunnassa, myös vakavien infektioiden määrä kasvaa.

Jatkakaa vain tuohon malliin , niin kasvatatte pakkoneuroottisen lapsen. Tuttavapiirissä jo pari vanhempaa lasta, jotka kasvatettu teidän tyyliin ja ovat käytökseltään kuten Mr Monk.

Vierailija
73/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lynkkaamisen" arvoista kuin tuo rokoteasia.

Se, mitä olen lääkkeidenkäytöstä ymmärtänyt, kuulostaa ihan fiksulta: apteekkikama minimiin, lääkkeitä käytetään vain, kun niitä oikeasti tarvitaan. Ei esimerkiksi tavallinen kuumeilija tarvitse farmaseutin apua, jollei kuume nouse niin korkeaksi, että se olisi vaarallista. Ja silloinhan on sairaalareissu edessä joka tapauksessa. Perustaudit lähtevät sairastamalla, ei niihin minustakaan tarvitse lääkäriä eikä lääkkeitä.

Tuo rokotusasia taas on musta ikävää vapaamatkustamista. Ei niitä huvikseen pistellä kehenkään, vaan jotta vakavammilta asioilta vältyttäsiin.

Totta kai totuus on se, että rokotteissa on riskinsä. Mutta totuus on myös se, että rokotteiden (ja nyt en puhu mistään kyseenalaisista kausi-influenssarokotteista) pointti on juuri siinä, että rokotteen riski on selkeästi pienempi kuin taudin, jota vastaan se on tarkoitettu.

Se, että on varaa jättää lapsensa rokottamatta on ylellisyys, joka perustuu siihen, että vastuulliset vanhemmat ovat altistaneet omat lapsensa minimaaliselle riskille luodakseen ympäristön, jossa kaikki lapset ovat turvassa suuremmalta riskiltä.

Jos kaikki ajattelisivat itsekkäästi vain sitä, että pääasia on se, ettei meidän hellanteltulle käy mitään, oltaisiin pian siinä tilanteessa, jossa tuhat kertaa isompi osuus hellantertuista saa polion tai jonkin muun taudin, kuin mitä olisi saanut ikävän reaktion rokoteesta.

En siis ymmärrä, miten joku perustelee itselleen sen, että on oikein kieltäytyä esimerkiksi tuhkarokko- tai poliorokotteesta ja loismaisesti hyötyä siitä, että muut ovat altistaneet lapsensa rokotteelle.

Koska varmaa lienee se, että koska ap:kin on pääsääntöisesti ihan fiksu ja jalat maassa, hän oliis rokotuttanut lapsensa ympäristössä, jossa muita ei ole rokotettu ja ikävät taudit liikkuvat ja tarttuvat vapaasti.

Vierailija
74/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioista ovat hienoja asioita, mutta rokotus- ja lääkekohta minusta hieman arveluttava.

Itse annan lapsille särkylääkettä, jos he tarvitsevat. En tiedä miten luonnonlääkkeet auttavat, mutta esim. korvatulehdus on todella piinaavaa kipua aiheuttava, ja silloin kunnolliset kipulääkkeet ovat tarpeen. Tai minusta ovat. Varmasti löytyy luonnonmukaisia helpotuskeinoja, mutta ovatko ne yhtä tehokkaita kun kemialliset lääkkeet?! Sitä en tiedä..

Toki valinnanvapaus on, ja jos lapsi ei paljon sairastele, niin miksi lääkitä pieniin kuumeisiin ja nuhiin, mutta järjenkäyttö on luonnollisesti sallittua - jopa toivottavaa..

Vierailija
75/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa rokotteistahan on turhia, mutta itse en viitsi ottaa riskiä, että palleromme sairastuvat vakavas" Ei ne ole turhia, koska taudit alkavat yleistyä ja levitä, jos massat alkavat välttää rokotuksia ;D

Kulta-pieni. Minä tarkoitin sitä, että rokote voi olla todennäköisesti turha lapselleni eli hän ei em. tautia välttämättä sairasta, mutta otan rokotteen juuri siksi, että jonkinlainen joukkoimmuniteetti pysyisi pystyssä. Ilmeisesti en sitten ilmaissut asiaa selkeästi. Ja mitä tulee tubijuttuusi, niin vauvoillehan sitä ei todellakaan enää anneta kuin vain tietyt indikaatiot täyttäville.

Ja mitä tulee siihen, että ajatellaan vain itsen näkökulmasta, niin sanoisin, että juuri näin. Minä ajattelen ensi ihan omaa ja perheeni napaa ainakin näissä ylimääräisissä rokotteissa.

Vierailija
76/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten minulla ei ole ihan kauheata intressiä neuvoa ihmisiä että miten pitäisi elää elämäänsä, ja tuollaiset hyvin vakavat taudit on siis jo lannistettu, eikä niitä enää kukaan saa. Siinä mielessä tilanne on erilainen.

mutta nykyisenä vapaan liikkuvuuden aikana on mahdollista ja jopa todennköistä, että eksoottisia tauteja kantavia ihmisiä rantautuu Suomen maaperälle. Esimerkiksi tuberkuloosi on jo kerran kukistettu Suomesta (kuten joku taisi jo huomauttaakkin), mutta idäntietä se on kulkeutunut takaisin tänne.

Useimmat rokottein estetyt "isot" taudit ovat kuitenkin hyvin tarttuvia, jolloin yksittäisetkin tapaukset tekevät rumaa jälkeä, jos väestö on rokottamatonta tai puuttellisesti rokotettua. Ilmiö on tuttu niistä kehitysmaista, joissa aselevon/rauhan päättyessä rokotusaste laskee ja taudit leviävät hyvinkin nopeasti lähes entiselleen, vaikka alueellinen rokotusaste olisikin ollut hyvä. Jos nyt rajoja ei ryhdytä sulkemaan ja matkailua kieltämään, Suomi on yksi alue siinä, missä muutkin.

Mitään perusrokotetauteja kun ei kuitenkaan ole kokonaan hävitetty (esimerkiksi poliota, joka on lähinnä voitettua kantaa, on yhä useammassa maassa maalimassa) vaan ne ovat yhä aktiivisia ja olemassa ja paikoillaan niitä pitää parhaiten se, että ne eivät hyvän rokotusasteen vuoksi pääse leviämään mihinkään suuntaan.

Vierailija
77/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei anneta rokotuksia

.

Tiedän yhden vammautuneen ja yhden sairastuneen lapsen. Se sairastunut olen minä itse.

Vierailija
78/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kestovaippoja.

Etkä ensimmäisen viestin mukaan kertiksiäkään. Oleksä sellainen vauvojen vessahätäviestien kuuntelija?

Vauva 9 kk käy ihan sujuvasti aamuisin potalla pissalla ja usein tulee kakatkin. Samaten kakat tekee usein pottaan, kun todellakin tulee sanomaan ;-) Ja tähän ei ole tarvinnut fakiirin taitoja tai vessahätäviestien kyyläystä. Kaveri on vain vissiin luonnonlahjakkuus viestinnässä.

Vierailija
79/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tulee siihen, että ajatellaan vain itsen näkökulmasta, niin sanoisin, että juuri näin. Minä ajattelen ensi ihan omaa ja perheeni napaa ainakin näissä ylimääräisissä rokotteissa.

Enhän minä voi kenellekään moraalista selkärankaa kasvattaa, vaikka haluaisin, kyllähän sen tiedän. Mutta eipä se silti lakkaa suututtamasta, varsinkin kun on asunut paikassa, jossa polio, tuhkarokko ja muut taudit riehuvat ja jokainen - etenkin äiti - ymnmärtää rokttamisen arvon.

Hyvä tulos tässä asiassa on vain ja ainoastaan yhteispelin tulosta ja mitä pidemmälle tuo ei mun tarvi, koska muut tekee mun puolesta -asennne leviää, sitä epätodennäköisempää on, että se pysyy.

En nyt ehkä usko, että laaja välinpitämättömyys, itsekkyys ja moraalinen rappio leviää just tässä rokoteasiassa niin pitkälle, että täällä päädyttäisiin liriin. Tämä nyt on enemmän ehkä yleisvitutusta siitä, että lapset täytyy kasvattaa varomaan kaikkea, koska ihmiset eivät välitä muusta kuin itsestään. :(

Vierailija
80/110 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän kaikista kommenteista, sekä neutraaleista että näistä ihmettelevistä - ja ihmettelen muuten suuresti miksi kaikki kohdistui näihin lääke- ja rokotekommentteihini!

Kuten jo aiemmin sanoin, meitä on PALJON jotka eivät ole rokottaneet lapsiaan. Nyt ymmärrän mikseivät halua mainita siitä julkisesti :)

Ja kyllä, olen sen verran "hihhuli" että osaan lukea jo lastani milloin on pissa- milloin kakkahätä. Meillä käytettiin kestovaippoja, mutta ei enää.

Eikö kenelläkään ole kommenttia alkoholin käytöstä perheessämme, tai oikeastaan sen puuttumisesta lapsen ollessa paikalla? Onko kaikilla tosiaankin näin?!

Olen todellakin ihan normaali, aika vanhanaikainenkin äiti... Anteeksi jos pahoitin jonkun mielen elämänasenteellani, tai jos joku on tolkuttoman huolissaan lapseni rokottamatta jättämisestä, mutten voi sille mitään että en, ainakaan vielä, uskalla piikittää vauvaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi