Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmas tuberkuloosi-tapaus puolessa vuodessa.

Vierailija
21.05.2010 |

Ja vauvat eivät enää saa Calmette-rokotusta automaattisesti. Siis rajan takana Venäjällä sitä edelleen tavataan... Järjetöntä, että tubia vastaan ei enää rokoteta. Ei ole vielä kauan siitä, kun se oli yleinen kuolinsyy Suomessakin.

Tammikuussa siihen kuoli Suomessa pieni vauva.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/16 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuberkuloosihan on ihan yleinen suomessa varsinkin puliukkojen keskuudessa. Varmaan joka toisella on! Mutta kun harvemmin ne vauvat niiden kanssa vehtaa tartuntaetäisyydellä, niin siksi vain riskiryhmät rokotetaan.

Ainahan voit kertoa neuvolassa matkustelevasi tosi paljon venäjällä ja saat rokotteen omillesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuberkuloosihan on ihan yleinen suomessa varsinkin puliukkojen keskuudessa. Varmaan joka toisella on!

No höpsis :)

Vierailija
4/16 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuberkuloosihan on ihan yleinen suomessa varsinkin puliukkojen keskuudessa. Varmaan joka toisella on! Mutta kun harvemmin ne vauvat niiden kanssa vehtaa tartuntaetäisyydellä, niin siksi vain riskiryhmät rokotetaan.

Ainahan voit kertoa neuvolassa matkustelevasi tosi paljon venäjällä ja saat rokotteen omillesi.

rokotteen sillä perusteella, että asuu lähiössä, jossa näkyy jatkuvasti noita puliukkoja ostarilla:-O

Vierailija
5/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sairastuin masennukseen ja lievään psykoosiin vuonna 2004. Jouduin kodittomaksi ja elin 2 vuotta puliukkojen matkassa. Poltin tupakkaa yskätautisten miesten kanssa. Sain tubin. Luultavasti kuolen tähän. Masennus katosi ja psykoosi, kiitos lääkityksen, mutta tubi jäi ja säilyy kuolemaani asti. Tähän asti oletettu elinikäni on noin vähän +40 vuotta. Olen nyt 26v.

Välillä tulee rajuja yskäkohtauksia jossa oksennan verensekaista limaa.

Vierailija
6/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotoisin riskimaasta, vaikka ei ole siellä käynyt yli 10 vuoteen. Th oikein suositteli rokotuksia. No otettiin, matkailun vuoksi, mutta ei tuon "sukulaisuusriskin".

Vierailija
7/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sairastuin masennukseen ja lievään psykoosiin vuonna 2004. Jouduin kodittomaksi ja elin 2 vuotta puliukkojen matkassa. Poltin tupakkaa yskätautisten miesten kanssa. Sain tubin. Luultavasti kuolen tähän. Masennus katosi ja psykoosi, kiitos lääkityksen, mutta tubi jäi ja säilyy kuolemaani asti. Tähän asti oletettu elinikäni on noin vähän +40 vuotta. Olen nyt 26v.

Vierailija
8/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistun rokotuksista ja sairaaloista. Samasta syystä välttelen hammaslääkäreitä ja sairaaloita.

Vierailija
9/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotus aiheutti sairauden

Vierailija
10/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli uutisissa, että pirkanmaalla on kunnon epidemia puliukkojen keskuudessa ja niitä on haettu asuntoloista ym kohtaamispaikoista kaupungin vuokraamalla bussilla keuhkokuviin!! Haluavat siis saada epidemian kuriin ja ne tyypit ei mene pelkästä kehotuksesta kuviin, sairaala sitten hakee ne joukkokuvauksiin!

Että kyllä sitä on suomessakin PALJON!

Vierailija
15/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistun rokotuksista ja sairaaloista. Samasta syystä välttelen hammaslääkäreitä ja sairaaloita.

Vierailija
16/16 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta sataa tapausta vuodessa Suomessakin. Suomessa tosin yleensä vanhuksia tai perussairaita, joilla lapsuudessa saatu tubi aktivoituu immuniteetin huonontuessa. Ja piilevää lapsuusiässä saatua tartuntaa on esim. -30-40-luvuilla syntyneillä vaikka kuinka paljon.Jonkin verran on sitten uusia tapauksia, jotka keskittyy alkoholistiremmeihin. Toki sitten tulee näitä lähipiirin tartuntoja, esim. mummolta lapsenlapselle ym. Ja maahanmuuttajat esim. Afrikasta yksi iso tautiryhmä, näillä on tosi vaikeitakin infektioita, esim. luustossa tai sisäelimissä, näitä muotoja ei Suomessa ole nähty pitkään pitkään aikaan.

Nythän iltapäivälehdet uutisoi vain nämä nuorten ja lasten tapaukset, jotka sinänsä toki harvinaisia. Mutta tänä vuonna siis pitkään aikaan myös ensimmäinen lapsen tubikuolema. Ehkä ei olisi kannattanut poistaa rokotusohjelmasta, etenkin kun tautitilanne esim. multiresistentin tubin suhteen on esim. itärajan takana tosi hankala ja multiresistenttiä tautia on paljon myös esim. Ruotsissa.

Omat lapseni ovat molemmat rokotettuja, toinen -04 syntynyt sai sen vielä rokotusohjelmaan kuuluvana, toiselle -07 syntyneelle halusin itse rokotteen (mummolla ollut nuoruudessa tubi, nykyään reumalääkityksellä, joka altistaa tubin aktivaatiolle), lisäksi en todellakaan usko, että tubi on Suomessakaan kukistettu, vaan pikemminkin lisääntyy vaan koko ajan. Tubirokotus ei toki suojaa sataprosenttisesti niinkuin ei mikään muukaan rokote mutta vähentää tautiriskiä kuitenkin merkittävästi.