Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

teinien seurustelusta

Vierailija
20.05.2010 |

Onko normaalia,että teini aloittaa seurustelun jo n.15-vuotiaana. Onko liian nuori seurustelemaan?Onko joitain syitä,miksi aloittavat jo niin nuorena?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolahti vaan kohdalle :)

nyt ollaan oltu 24 vuotta yhdessä, 2 lasta ja ollaan onnellisisa.

Vierailija
2/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin aloitin tuossa 14-15-vuotiaana seurustelun. Ei ollut vakavaa eikä mitään liian syvällistä, kunhan hengailtiin ja pussailtiin sekä tanssittiin hitaita. Näitä lyhyitä seurustelusuhteita oli muistaakseni kolme ja sitten pojat muuttuivat sen verran, että odotukset seurustelukumppaneillä nousivat..itse en kuitenkaan ollut valmis, niin olinkin sitten jonkin aikaa seurustelematta, kunnes 17v löysin nykyisen mieheni ja hän oli valmis odottamaan melkein vuoden, vaikka vierekkäin nukuimmekin (kotonani) ja nyt meillä on yhteinen perhe kaikkineen "hörsykkeineen":)

Eli minusta ainakin on normaalia, että 15v seurustelee eikä siitä kannata olla huolissaan. Enneminkin, jos siis huolettaa esim. oma tyttö, pyrkisin pitämään teiniin sellaiset välit, että voi luottaa omiin vanhempiinsa, jotta välit pysyisivät läheisinä eikä olisi tarvis ainakaan uhmalla mitään typeryyksiä tehdä. Ajattele, että mieluummin kotona sinun silmiesi alla kuin jossain piilossa:) Näin meillä ainakin kotona ajattelivat.

T. pienen tyttölapsen äiti, jonka varmaan pitäisi itsekin osata aikanaan suhtautua asiaan "oikein" :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni puolesta törmäsin jokin aika sitten 15-vuotiaaseen tyttöön ja poikaan jotka olivat suunnitellusti tehneet lapsen. Täytyy myöntää että yllättivät vanhemmuuden taidoillaan. En kuitenkaan kiellä sitä ettenkö olisi asenteellisesti suhtautunut ja pohtinut heidän tulevaisuuttaan. Mutta en epäile enää.

Vierailija
4/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan lukiossa (lapseni ryhmässä 24 nuorta, joista 5 seurustelee). Amikset voi olla erikseen. Yläkoulussa luokaltaan seurusteli 2.

Vierailija
5/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistys: mitä surkeammat kotiolot, sitä varmemmin seurustelee nuorena[/i

Yleistys: mitä nuorempana seurustelee, sitä varmemmin epävarma tulevaisuus!

Heh, olipas taas tyhmä yleistys!

Vierailija
6/23 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tosiaan niin,että teini ajattelee;kun on niin surkeat kotiolot,niin alanpa seurustelemaan?

Vierailija
7/23 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia,että teini aloittaa seurustelun jo n.15-vuotiaana. Onko liian nuori seurustelemaan?Onko joitain syitä,miksi aloittavat jo niin nuorena?

Olisikohan syynä se, että ihastumiset alkavat kuitenkin jo ala-asteella... sitten yläasteikäisenä (jotkut jo aikaisemmin) uskalletaan tehdä jotain ihastumisten "edistämiseksi" seurusteluksi.

Itse seurustelin ekaa kertaa 13-vuotiaana, seiskaluokalla. Nähtiin vaan viikonloppuisin ja lähinnä pussailtiin. Juttu loppuikin sitten muutaman kuukauden jälkeen siihen, kun ei oikein osattu jutella mitään :D

Vakavampi juttu oli sitten 15-vuotiaana ysiluokalla, n. puoli vuotta (sänkyyn ei kuitenkaan menty). Ja tämän suhteen jälkeen tapasinkin nykyisen mieheni, peruskoulun jälkeisenä kesänä, olin 15 ja mieheni 18v. Tuosta onkin jo 15 vuotta! 2 lasta on saatu ja hyvin menee!

Eli siis on normaalia ja 15v voi jo hyvin seurustella!

Vierailija
8/23 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et lukiolaiset eivät seukkaisi mutta amikset kyllä :-)

Entäs jos suorittaa kaksoistutkintoa?

15v saa seurustella. Kaikilla seurusteluun ei muuten liity seksi.

Vierailija
9/23 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tärkeää aikaa sosiaalisten kontaktejen luomiselle ja etenkin seksitaitojen kartuttamiseen.

Kyllä sen huomaa ettei taidot ole hallussa jos seksiä ei nuorena ole harrastanut. Etenkin miehillä tämä näkyy hyvin selvästi, mutta myös naisilla.

Ei kiinnosta olla opettajana asiassa.

Vierailija
10/23 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kertoisin vanhemmilleni, että tapailen ja pidän yhteyttä itseäni 7-vuotta vanhempaan poikaan.? Itse olen 14 ja "poika" 21. pelkään heidän reaktiotaan, ja että he kieltävät minulta suhteen tuohon ihanaan, kilttiin, luotettavaan ja turvalliseen jätkään. :d  

Vierailija
11/23 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelin tuon ikäisenä ekan kerran tosissaan ja seksiä oli :) kesti neljä vuotta. Ennen tuota oli vain puolen vuoden suhteita missä vähän pussailtiin vaihdeltiin kirjeitä soiteltiin ym. Vanhemmat eivät antaneet yöpyä yhdessä mutta ei Se mitään estä ;)

Vierailija
12/23 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 22:57"]

seurustelin tuon ikäisenä ekan kerran tosissaan ja seksiä oli :) kesti neljä vuotta. Ennen tuota oli vain puolen vuoden suhteita missä vähän pussailtiin vaihdeltiin kirjeitä soiteltiin ym. Vanhemmat eivät antaneet yöpyä yhdessä mutta ei Se mitään estä ;)

[/quote]

tahtoisin kuitenkin kertoa vanhemmilleni, etteivät mistään muualta kuule.. Nyt seurustelumme on sellaista, että kukaan ei saa nähdä, kun menen hänen autoonsa ja kun tulen pois.. En tykkää siitä ja tahtoisimme julkistaa suhteemme, mutta ensin on pakko vanhemmille jotenkin kertoa.. Menenkö vain suoraan töyksäyttämään, että seurustelen yhden jätkän kanssa, ja hän on mua 7-vuotta vanhempi.?:d

Vierailija
13/23 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö aloitti kymmenen vuotiaana seurustelun.

Vierailija
14/23 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että saa nuorena kokeilla seurustelua erilaisten poikien kanssa, että oppii vähän tietämään mitä itse haluaa ja saa kasvaa vastuuseen ihmissuhteissa rauhassa. Ei tarvi antaa lupauksia loppuelämästä alle 20v ja lähteä ensimmäisen matkaan, joka osoittaa kiinnostusta.

Vierailija
15/23 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko tosiaan niin,että teini ajattelee;kun on niin surkeat kotiolot,niin alanpa seurustelemaan?

Hakevat turvaa ja läheisyyttä, kun koti on turvaton.

Vierailija
16/23 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me "seukkailtiin" jo ala-asteella, tosin seukkailu oli sellaista hihittelyä. Seurustelut pussailuineen alkoivat yläkoulussa. Sinä aikana seurustelin yhden pojan kanssa jopa 1,5 vuotta ja voi että olin rakastunut :) 15-vuotiaana aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa. Siitä on nyt 10 vuotta aikaa ja esikoinen tuloillaan!

Vierailija
17/23 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutelin ensimmäisen kerran vastakkaista sukupuolta 18 kesäisenä. Ei ollu onneksi kiire mihinkään. Hän oli ensimmäinen poikaystäväni.

Vierailija
18/23 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vai pitäisikö olla huolissaan, jos seukkailu ei siinä iässä kiinnosta.

Vierailija
19/23 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika alkoi seurustelemaan 15 v samanikäisen tytön kanssa. Olisin toivonut, ettei vielä, mutta nuoret valitsevat itse. Paras vaan hyväksyä ja tutustua seurustelukumppaniin, muuten nuori seurustelee salaa.

Vierailija
20/23 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostaa blogissani on tietoa ja vinkkejä vanhemmille teini-ikäisen silmin. http://teinimaailma.blogspot.fi/2016/10/teinit-ja-seurustelu.html?m=1 Kiitos!