Varoitus! Hammaslääkäri karhusi laskua joka oli jo maksettu.
Yksityinen hammaslääkärifirma lähetti uudestaan minulle kotiin laskun palveluistaan. Olin maksanut ko. laskut jo aiemmin. Tarkistin asian tililtäni.
Nyt soittivat laskuista vielä uudestaan, "kun niitä ei ole maksettu". Kävin sitten läpi verkkopankista mitä olen maksanut ja milloin. Kyse ei ollut juuri tekemistäni maksuista vaan useita viikkoja aiemmin tehdyistä.
"Ups", totesi firman henkilö puhelimessa. "Niinpä onkin."
Kuinkahan moni mummo tai kiireinen ihminen olisi maksanut kotiin tulleen laskun automaattisesti, hammaslääkärifirmaan luottaen?
Kävin hammashoidoissa monta kertaa ja laskuja oli kevään aikana monia, joten sinne on epärehellisen yrittäjän helppo sujauttaa vähän ylimääräistä. Muuta selitystä en keksi. Eihän minkään firman laskutus voi olla vahingossa noin retuperällä, eihän?!
Kommentit (31)
Kannattaa myös valittömästi pyytää laittaan uusi ote senhetkisestä "laskusta", että on sitten saldo nollilla, joko postitse tai sp.
Kyllä niitä saa kun vaan muistaa aina kysellä!
Miksi ihmiset ei pyydä noita 30-31 kertomia tietoja?! Paljon helpompi alkaa vaatimaan oikeutta, kun on henkilön nimi tiedossa, kenen kanssa on asiasta sopinut ja milloin.
Minulle tuli laskut uudestaan vajaan kahden vuoden jälkeen . Olin ne heti maksanut
Yksi niistä oli lisäksi virheellinen tappiokseni onneksi oli alkuperäinen tallella
Itselleni sattui kerran, että sain ylimääräisen hammaslääkärilaskun noin 2000 mk siihen aikaan. Hammaslääkäri oli yksityinen asema Savonlinnassa. Epäisin syyksi hammaslääkärin "kostoa", koska paikallisessa baarissa törmäsiin hammaslääkäriini ja sanoessani hänelle "täällä dokaat hammaslääkärilaskuani" sain mieheltä muutaman drinkin. Hän arvatenkin pyysi jatkoille, jonne en lähtenyt. Lasku tuli tämän jälkeen uusintana 2000 mk. Valitin asiasta hammaslääkäriasemalle, jossa väitettiin että vahinko ja oikaistiin. Väittivät, että laskutus menee tuplatarkastuksen kautta ja olisi huomattu... epäilempä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2010 klo 11:20"]
Yksityinen hammaslääkärifirma lähetti uudestaan minulle kotiin laskun palveluistaan. Olin maksanut ko. laskut jo aiemmin. Tarkistin asian tililtäni.
Nyt soittivat laskuista vielä uudestaan, "kun niitä ei ole maksettu". Kävin sitten läpi verkkopankista mitä olen maksanut ja milloin. Kyse ei ollut juuri tekemistäni maksuista vaan useita viikkoja aiemmin tehdyistä.
"Ups", totesi firman henkilö puhelimessa. "Niinpä onkin."
Kuinkahan moni mummo tai kiireinen ihminen olisi maksanut kotiin tulleen laskun automaattisesti, hammaslääkärifirmaan luottaen?
Kävin hammashoidoissa monta kertaa ja laskuja oli kevään aikana monia, joten sinne on epärehellisen yrittäjän helppo sujauttaa vähän ylimääräistä. Muuta selitystä en keksi. Eihän minkään firman laskutus voi olla vahingossa noin retuperällä, eihän?!
[/quote]
Yritän arvata: yrityksen nimi on Hymyklinikka. Oliko oikein?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2010 klo 11:26"]
ja virheitä sattuu. En jaksa uskoa, että kukaan tahallaan noin tekisi. Huijarifirmat on ihan erikseen.
[/quote]
Kyllä ne tekee. Ktaos jos maksat sen niin ne saa rahaa. Jos valitat niin ne poistaa sen. Mitään sanktioita heille ei tule
[quote author="Vierailija" time="19.05.2010 klo 11:43"]
Yritykset eivät ensimmäisenä ole korjaamassa sellaisia toimintansa virheitä jotka johtavat ylimääräiseen rahantuloon.
Vrt. toisinpäin, onko jonkun yrityksen toiminnassa ilmennyt virheitä joissa laskuja ei asiakkaille lähde? Eipä juuri näinpäin.
Että onko se tahallista, tai tietoista, jos firma ei tee mitään korjatakseen laskutuksen virheet. Ainahan joku menee lankaan.
Eikä ihan mitään pikkurahoja hammaslääkäritoiminnassakaan. Kyllä niistä "virhekarhuista" mukava pikku lisä kassavirtaan tulee jos hyvin käy.
ap
[/quote]
Niinpä. Katsos kun asiakas ei maksa laskua niin heti lähtee perintään. Mutta kun yritys "vähän" mokailee niin se on aivan sallittua. Kusetusta koko juttu
Kusetusfirmat nyt ovat asia erikseen mutta yleensä syynä tuplalaskuille tai maksumuistutuksille on juurikin tuo että suoritus ei ole kohdistunut oikein...ja usein syynä on se että maksaja ei ole käyttänyt maksuviitettä laskua maksaessaan.
En jaksaisi uskoa että hammaslääkäriasemat jaksaisi lähetellä tuplalaskuja huvin vuoksi, pitäisihän nuo suoritukset jotenkin selittää kirjanpidossakin...viimeistään tilintarkastajan luulisi kiinnittävän asiaan huomiota.
Meillä on lähetetty aina silloin tällöin kaksi laskua. Viime keväänä olimme Ylläksellä ja maksoimme sen majoituksen kahteen kertaan, ensin paikanpäällä, sitten kotiin tulleen laskun. Sen huomasimme vuodenvaihteessa, kun kävimme laskuja läpi. Sieltä kyllä heti tarkistivat.
Ikävimmät on ne pienet summat, kun niiden oikaiseminen on vaikeaa. Ei aivan tuplalaskutusta, mutta Soneran kanssa on ollut ylimääräistä maksamista laajakaistasta, vaikka sitä ei toimitettu, niin tuli kuukausittain lasku ja karhu. Karhut sitten lopulta maksoimme. He kyllä puolen vuoden jälkeen peruivat tilauksemme, mutta eivät meinanneet hyvittää mitään. Vasta kuluttajaviranomaisten otettua heihin yhteyttä he perehtyivät asiaan ja selvisi, että he olivat toimittaneet sen aivan väärään osoitteeseen. Eli jollekin oli kytketty laajakaista meidän tilauksesta. Alkuun silloinkin kokeilivat kepillä jäätä ja jättivät karhuamiskulut hyvittämättä perustellen, että emme olleet maksaneet laskua heti kun se saapui.
Eipä sitten todellakaan otettu laajakaistaa Soneralta, kun puolen vuoden laskutuksen päälle saimme vain vittuilua päälle.
Kannattaa aina ottaa ylös sen henkilön nimi kenen kanssa asiasta puhuu. Nimenomaan tarkentaa ja kysyy kenen kanssa puhuu ja ottaa pvm. ylös.
Onpahan ainakin sitten selkeesti joku jonka nimen voi sanoa, kuka on mokannut ja kun joutuu antamaan nimensä, tulee asia hoidettua tarkemmin kuntoon..