35 - 45 -vuotiaat: Jaksaisitko työskennellä viikon mansikota poimimassa?
Nyt en siis kysy, että oletko nuorena tehnyt sitä hommaa, vaan kykenisitkö siihen nyt?
Kommentit (38)
niin miksei sitten suomalaiset. Se on ihan muista asioista kiinni.
eläkkeellä olevat virolaiset poimi huomattavasti enemmän! Olivat siellä kyllä ihan tosissaan tienaamasssa ruokarahoja suvulle, me jotain dokausrahoja
mistä voisi etsiä mansikanpoimintatyötä?
Lihaskuntoa riittää, mutta mulla on jo nyt 41-vuotiaana niin paha nivelrikko, ettei kyykistely onnistu. (Ja ei, en ole ylipainoinen; kyseessä on kudosten synnynnäinen heikkous.)
mut pari ekaa päivää olisi varmaan olo kuin selkäänsä saaneella... mut siihen tottuu lihakset ja loppuaika menisi helpommin. Ikää siis 35.
kontannut 6 kesää ja polveen on tullut tuosta hommasta kulumia. Joku takapuoleen kiinnitettävä jakkara olis ehkä hyvä ;)
Ne pari ämpäriä mitä kyykin perheelle poimin ihan jalat suorassa kaksinkerroin puolessa tunnissa.
Ajokortti, tietokone ja opiskelurahat olen mansikoita poimimalla ja rikkaruohoja repimällä tienannut ja ranteeni sekä polveni pysyvästi rikkonut. Mansikanpoiminta pitäisi lailla kieltää alle 18 vuotiailta ainakin jos kestää yli 2 viikkoa.
koska en kyennyt nuorenakaan. Kävi pahasti alaselkään, oli toisena päivänä lyötävä hanskat tiskiin.
No jo on paskakunnossa, jos tuon ikäinen terve ihminen ei pysty viikkoa olemaan poiminnassa mansikkapellolla. Olen 46-v. ja pystyisin ja pitempäänkin voisin olla, mutta minähän olenkin terve ja tottunut kovaan työhön.
mutta eri asia kuinka paljon pitäisi saada kerättyä...
Viime vuosina ei ole onneksi tarvinnut olla kuin omalla pellolla, mutta palkallisena olin aina yksi nopeimmista enkä ole hidas nytkään.
ja en varmaan tällä elintasolla enää jaksaisi ko. hommaan. Silloin noin 1000 markkaa per viikko oli oikein hyvä raha (eli joskus 13-16 -vuotiaana). Olin aina kolme viikkoa töissä, joten kesätienestiksi 3000 markkaa ihan pelkästään omaan käyttöön oli PALJON. Niillä rahoilla olen ostanut ekat Levi's -farkut (538), uuden lampun omaan huoneeseen, ilmakihartimen, vaikka kunka paljon CD-levyjä jne. hurvituksia. Ihanaa, kun nyt oikein muistelen.
Silloin se pellolta poimittava raha tuntui isolta. Se motivoi. Lisäksi siellä oli töissä todella hauskoja tyyppejä :-)
ihan hyvin ja urakkapalkalla pääsisin ansioihinkin
No jo on paskakunnossa, jos tuon ikäinen terve ihminen ei pysty viikkoa olemaan poiminnassa mansikkapellolla. Olen 46-v. ja pystyisin ja pitempäänkin voisin olla, mutta minähän olenkin terve ja tottunut kovaan työhön.
Kuluttavaa se sen sijaan on, koska asento on epäluonnollinen. Muttei se varsinaisesti raskasta työtä ole.
Minä olen hyväkuntoinen, juoksen monta krt viikossa. Mutta selkä ei silti kestäisi nyt - eikä kestänyt nuorempanakaan - pitkään tuota poiminta-asentoa.
Rahasta en sitä tekisi, mutta jos itselle saisi viikon poimia marjoja, niin voisin poimiakin. Eli motivaatio vaikuttaa tähän aika paljon.
En ole mikään urheilija, lähinnä tuurikuntoilija - ja aika rupikunnossa nytkin. Mutta viimekesänäkin poimin useana päivänä "itsepoimien" tyyliin pakastimeen mansikat, joten tiedän että pystyn.
niin kai mä muutaman mansikan jaksaisin poimia:)
viimekesänä kyykin 3 päivää mansikkapellolla. Hyvin onnistu, vaikka olin viimeisilläni raskaana. Masu tosin oli välillä vähän tiellä..