Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35 - 45 -vuotiaat: Jaksaisitko työskennellä viikon mansikota poimimassa?

Vierailija
18.05.2010 |

Nyt en siis kysy, että oletko nuorena tehnyt sitä hommaa, vaan kykenisitkö siihen nyt?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimekesänä kyykin 3 päivää mansikkapellolla. Hyvin onnistu, vaikka olin viimeisilläni raskaana. Masu tosin oli välillä vähän tiellä..

Vierailija
22/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksei sitten suomalaiset. Se on ihan muista asioista kiinni.

eläkkeellä olevat virolaiset poimi huomattavasti enemmän! Olivat siellä kyllä ihan tosissaan tienaamasssa ruokarahoja suvulle, me jotain dokausrahoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä voisi etsiä mansikanpoimintatyötä?

Vierailija
24/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntoa riittää, mutta mulla on jo nyt 41-vuotiaana niin paha nivelrikko, ettei kyykistely onnistu. (Ja ei, en ole ylipainoinen; kyseessä on kudosten synnynnäinen heikkous.)

Vierailija
25/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

N44

Vierailija
26/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pari ekaa päivää olisi varmaan olo kuin selkäänsä saaneella... mut siihen tottuu lihakset ja loppuaika menisi helpommin. Ikää siis 35.

Vierailija
27/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta selkä ois kovilla

Vierailija
28/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontannut 6 kesää ja polveen on tullut tuosta hommasta kulumia. Joku takapuoleen kiinnitettävä jakkara olis ehkä hyvä ;)

Ne pari ämpäriä mitä kyykin perheelle poimin ihan jalat suorassa kaksinkerroin puolessa tunnissa.

Ajokortti, tietokone ja opiskelurahat olen mansikoita poimimalla ja rikkaruohoja repimällä tienannut ja ranteeni sekä polveni pysyvästi rikkonut. Mansikanpoiminta pitäisi lailla kieltää alle 18 vuotiailta ainakin jos kestää yli 2 viikkoa.

Vierailija
29/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en kyennyt nuorenakaan. Kävi pahasti alaselkään, oli toisena päivänä lyötävä hanskat tiskiin.

Vierailija
30/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on paskakunnossa, jos tuon ikäinen terve ihminen ei pysty viikkoa olemaan poiminnassa mansikkapellolla. Olen 46-v. ja pystyisin ja pitempäänkin voisin olla, mutta minähän olenkin terve ja tottunut kovaan työhön.

Vierailija
31/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eri asia kuinka paljon pitäisi saada kerättyä...

Vierailija
32/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosina ei ole onneksi tarvinnut olla kuin omalla pellolla, mutta palkallisena olin aina yksi nopeimmista enkä ole hidas nytkään.

Vierailija
33/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en varmaan tällä elintasolla enää jaksaisi ko. hommaan. Silloin noin 1000 markkaa per viikko oli oikein hyvä raha (eli joskus 13-16 -vuotiaana). Olin aina kolme viikkoa töissä, joten kesätienestiksi 3000 markkaa ihan pelkästään omaan käyttöön oli PALJON. Niillä rahoilla olen ostanut ekat Levi's -farkut (538), uuden lampun omaan huoneeseen, ilmakihartimen, vaikka kunka paljon CD-levyjä jne. hurvituksia. Ihanaa, kun nyt oikein muistelen.

Silloin se pellolta poimittava raha tuntui isolta. Se motivoi. Lisäksi siellä oli töissä todella hauskoja tyyppejä :-)

Vierailija
34/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitsekaan...

Vierailija
35/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin ja urakkapalkalla pääsisin ansioihinkin

Vierailija
36/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on paskakunnossa, jos tuon ikäinen terve ihminen ei pysty viikkoa olemaan poiminnassa mansikkapellolla. Olen 46-v. ja pystyisin ja pitempäänkin voisin olla, mutta minähän olenkin terve ja tottunut kovaan työhön.

Kuluttavaa se sen sijaan on, koska asento on epäluonnollinen. Muttei se varsinaisesti raskasta työtä ole.

Minä olen hyväkuntoinen, juoksen monta krt viikossa. Mutta selkä ei silti kestäisi nyt - eikä kestänyt nuorempanakaan - pitkään tuota poiminta-asentoa.

Vierailija
37/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta en sitä tekisi, mutta jos itselle saisi viikon poimia marjoja, niin voisin poimiakin. Eli motivaatio vaikuttaa tähän aika paljon.

En ole mikään urheilija, lähinnä tuurikuntoilija - ja aika rupikunnossa nytkin. Mutta viimekesänäkin poimin useana päivänä "itsepoimien" tyyliin pakastimeen mansikat, joten tiedän että pystyn.

Vierailija
38/38 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai mä muutaman mansikan jaksaisin poimia:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme