35 - 45 -vuotiaat: Jaksaisitko työskennellä viikon mansikota poimimassa?
Nyt en siis kysy, että oletko nuorena tehnyt sitä hommaa, vaan kykenisitkö siihen nyt?
Kommentit (38)
Olen kyllä alaikäinen eli 30-vuotias ja kyllä jaksaisin.
nivelet saattaisi kestää, mutta lihakset ei. Hyydyn jo kotipihalla nopeasti kun rikkaruohojen vuoksi kyykin.
kyykin joka kesä omalla mansikkamaalla.....
Kyykkimistä ei polvet kestäisi - ja en muuten ole ylipainoinen.
Nyt en siis kysy, että oletko nuorena tehnyt sitä hommaa, vaan kykenisitkö siihen nyt?
olen 61v ja 8viimeistä kesää olen keränny mansikoita myyntiin viljely tilalta.jota saan pimeetä tuloo ees vähän.
mutta kyykkyasennossa ei onnistu kuin max tunti ja sekin on vaivalloista. Polvillaankaan tuskin sen kauempaa menisi.
olen 61v ja 8viimeistä kesää olen keränny mansikoita myyntiin viljely tilalta.jota saan pimeetä tuloo ees vähän.
ap
riippuu tuon viikon kelistä. Jos olisi helle niin varmaan tuupertuisin sillä siellä muovien päällä on todella kuuma.
(nimimerkillä 6 kesää mansikkapelloilla)
mutta kyykkyasennossa ei onnistu kuin max tunti ja sekin on vaivalloista. Polvillaankaan tuskin sen kauempaa menisi.
istumaan vaan pyllylleen ja sitten kerätään kahta riviä kerralla
Olen nelikymppinen enkä näe mitään henkistä tai fyysistä estettä miksi en pystyisi
istumaan vaan pyllylleen ja sitten kerätään kahta riviä kerralla
tämmöisen ruhon liikuttaminenkin vaatii jotain lihaksia. aivolihaksia löytyy mutta muualla on vähän heikompaa.
ja mulla tulis selkä kipeäksi. Tulee jo lasten lelujen noukkimisesta lattialta.
tämmöisen ruhon liikuttaminenkin vaatii jotain lihaksia. aivolihaksia löytyy mutta muualla on vähän heikompaa.
sen verran nostetaan sitä hanuria ylös että pääsee eteenpäin. Jos esim istuu toisen jalan päällä niin varpaat puutuu muutamassa päivässä, noi kyykkimiset voi unohtaa
mutta takuulla en kyllä viitsisi.
sen verran nostetaan sitä hanuria ylös että pääsee eteenpäin. Jos esim istuu toisen jalan päällä niin varpaat puutuu muutamassa päivässä, noi kyykkimiset voi unohtaa
mutta millä palkalla?
paha sanoa mitä nykyään maksetaan, aikoinaan oli suunnilleen 10 markkaa / koppa, riippuen vähän mikä oli viljelijän sen päivän saama hinta ja marjan koko jne
niin miksei sitten suomalaiset. Se on ihan muista asioista kiinni.
Jos venäläiset nelikymppiset pystyy, niin miksei sitten suomalaiset. Se on ihan muista asioista kiinni.
vaan eipä onneksi tarvitsekaan