Nännimäinen, Ylärakkola, Ala-Opas, Alapää, Sikiö, Mömmö, mitä muita rumia sukunimiä on?
Kommentit (73)
Yhdessä koulussa on Ensi Ruikka oppilaana :P
antaa huonoa sukunimeä tai sellaista, jolle naurettaisiin.
Vuoteen 1985 asti naisen oli PAKKO ottaa miehensä sukunimi avioituessa. Aiemmin oli myös suurempi julkinen häpeä asua avoliitossa. Nykyään ei ole, joten kenenkään ei ole pakko antaa lapselle jotain typerää sukunimeä.
Kun nainen ja mies hankkivat lapsen ja jos toisella on joku kamalan ruma sukunimi niin kyllä ihmettelen jos lapselle antavat tämän ruman sukunimen (Lerssi, Mömmö jne.) kun olisi myös vaihtoehtoja kuten toisen vanhemman sukunimi tai kokonaan uusi sukunimi perheelle esim. aiemmilta sukupolvilta. Mielestäni vanhemmat, jotka nykyään antavat ruman sukunimen lapselleen eivät itse ajattele sitä, että lapsi saa sukunimestä kärsiä. Miksi siis nykyäänkin annetaan näitä Nännimäisiä ja Kakkisia lapsille???
Sukunimille ja nimille naureskellaan ajattelematta yhtään, että jotkut voivat kärsiä siitä paljon. Laitetaan ketju naurettavimmista sukunimistä. Toiselta keskustelupalstalta juuri luin, että hänen poikaansa oli kiusattu koulussa (myös opettajat) ja armeijassa sukunimen takia.
niin olisi ihan kiva että edes se ei olisi äpärä. Nykyistenhän alkuperälle ei enää mitään voi...
(en nyt halua itseäni paljastaa kuitenkaan) Joka tapauksessa, kyllä minun nimelle on koulussa naureskeltu ja vitsailtu. Mutta so what, onhan se huvittava!
Kiusaaminen ja kiusatuksi tulemisen kokeminen on henkilökohtaisia juttuja, jotka ei todellakaan johdu sukunimesta tai muusta. Kiusaaja löytää aina "syyn". Oikestaan saa mielummin haukkua mun sukunimeä kun, että yrittävät onkia persoonastani jonkin piirteen, jota kiusaavat!
vaikka kakkiainen tai möhköfantti kuin ihan tavallinen virtanen tai korhonen
Ja todellakin, nimen voi aivan (tai melko) vapaasti muuttaa. Kenenkään ei välttämättä tarvitse nimestään kärsiä.
muuttaisin nimeni englanninkieliseen muotoon "Nipplish". Olisin sitten tosi fiini. Oikeesti mun mielestä Nännimäinenkin on ihan kiva nimi... hauska.
kuusamossa Terska. hautuumaallakin oli siihen asti pidin vitsinä...meinas pokka karata
Nännimäinen, Kaljunen, Makkara, Syväperä, Karvanen, Pulli, Sikala, Römpötti, Rönkkö, Puuperä, Lerssi, Kökkö, Jormanainen, Harakka, Paukku, Ämmälä, Äijälä, Kämäräinen...
Jäänyt ala-asteelta mieleen vuosikymmeniksi yksi Lemmetty. Kuulemma hyppäsi myöhemmin sillalta, koska sitä kiusattiin sen nimen takia. En ihmettele. Oli vielä rumakin, paksut rillit ja läski.
Kiimamaa, Kuningas-Kärpänen, Lantta, Kaalinpää, Matola
En ymmärtänyt mitä erikoista Ala-Opas-nimessä on.
Enpä tiedä. Kiusaamista tämäkin. Kukaanhan me emme sukunimeämme valitse vaan se tulee annettuna. Toisilla on kivempi kuin toisilla. Ei tulisi mieleenkään täällä kauhistella ja naureskella miten kamala sukunimi jollakulla on.
Kakki tarkoitti tynnyriä ja ilmeisesti kyse on saksalaisesta alkuperästä.
Mun isoäidin tyttönlmi oli Ylärakkola, pidämme mukavat sukujuhlat ajoittain, ei ongelma koskaan ollut se sukunimi.
ala-asteikäisten huumoria. Ja sitten älyllisesti jälkeenjääneiden aikuisten.